În urmă cu câteva săptămâni, Mazda a publicat o imagine teaser care anunța un nou SUV în gama constructorului nipon. Voci apropiate companiei au spus că japonezii vor aduce la Geneva noul CX-3, în timp ce alte surse susțineau că Mazda va prezenta versiunea europeană a lui CX-4.
Dar producătorul nipon a venit cu o surpriză majoră: noul SUV global CX-30. Gândit pentru a umple golul dintre CX-3 și CX-5, noul SUV dezvoltat de Mazda a fost proiectat având la bază filozofia de design Kodo - Soul of Motion și motto-ul "Jinba Ittai".
Mazda CX-30 mizează pe versiunea modificată a arhitecturii Skyactiv-Vehicle Architecture, platformă utilizată în prezent și de noua generație Mazda 3. Noul SUV CX-30 are o lungime de 4.395 de mm și o lățime de 1.795 de mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.655 de mm. Volumul portbagajului ajunge la 430 de litri.
Reprezentanții Mazda încă nu oferă foarte multe detalii tehnice despre noul CX-30. Știm că sub capotă, SUV-ul va putea fi comandat atât cu motoare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină, acestea urmând să fie "împrumutate" de pe modelul de clasă compactă Mazda 3.
De asemenea, CX-30 va putea fi echipat și cu viitorul motor SkyActiv-X.
Propulsorul promite 181 de cai putere și 220 Nm și îmbină atât avantajele motoarelor pe benzină, cât și pe cele ale unităților diesel. Motorul dezvoltat de Mazda are la bază tehnologia Spark-Controlled Compression Ignition (SPCCI, aprindere prin compresie controlată prin scânteie) și funcționează cu un amestec sărac în combustibil.Resursele motorizărilor vor fi puse în valoare cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală i-Activ AWD și prin intermediul tehnologiei G-Vectoring Control Plus. În ceea ce privește sistemele de siguranță, japonezii propun noul pachet i-Activsense. Mazda a dezvoltat o versiune modificată a sistemului Driver Monitoring. Acesta folosește o cameră cu infraroșu pentru a monitoriza activitatea șoferului. Sistemul detectează cât de mult sunt deschise pleoapele șoferului la un anumit moment, de câte ori clipește și chiar și poziția gurii, astfel încât să poată determina cu exactitate nivelul de oboseală al celui de la volan.
Tot la interior, clienții vor putea comanda noul ecran central cu diagonala de 8.8 inch.SUV-ul Mazda CX-30 va fi disponibil în Europa începând cu această vară.
Parca mai bine completau gama cu CX7 sau 9 ca un suv mare lipseste la mazda (cel putin in europa)
intreb pentru un prieten
ii fain de spus si inaltimea lui cx30 fiindca is destui care is preocupati si de astfel de informatii
unde ii urat bordul ? is toate la locul lor in buna traditie japoneza
Nici măcar un minim mild hibrid.
Păcat Mazda.
Se va stinge ca Sony.
Tu glumesti? DE Skyactive X ai auzit? Daca te informezi o sa aflii ca este mild hibrid. Si daca te-ai documenta inainte sa vorbesti, ai afla ca anul viitor (sau cel tarziu in 2021) Mazda va lansa modele full electric. Si stai linistit, vanzarile lor sunt in crestere constanta de la an la altul.
@Bogdan- mild hybrid nu inseamna nimic. Nici macar nu este hibrid, este o pacaleala de marketing ca sa atraga nestiutorii in auto (asa cum fac si nemtii in acest moment care nu au solutii pentru electrice). Ori iti iei un hibrid clasic gen Prius, ori mergi pe PHEV sau electrica direct. Documenteaza-te!
Mazda și Honda vor trebui să facă și ele niște compromisuri, să colaboreze cu alții, pentru că le va fi din ce în ce mai greu.
Vrei sa incerc sa ti-l aduc din State??
N-aveti bani nici de o bicicleta dar la 'politica' sunteti primii!