Mazda este unul dintre constructorii care s-au opus electrificării rapide a gamei și a privit cu încredere în propulsoarele convenționale. Și se pare că va continua să o facă.
Într-un interviu recent, Robert Davis, vicepreședinte al operațiunilor Mazda din Statele Unite, susține că industria auto se grăbește să cânte prohodul motoarelor cu ardere internă și critică subvențiile oferite mașinilor electrice.
„Vehiculele electrice nasc o problemă: reciclarea bateriilor litiu-ion. Trebuie să ne gândim că ele nu înseamnă chiar zero emisii. Există emisii în timpul vieții și emisii după ce mașina iese de pe stradă”.
Același Davis a declarat că Mazda nu s-a opus complet curentului și lucrează în prezent la proiecte de mașini electrice și hibride. Japonezii nu uită însă de motoarele cu ardere internă, care vor fi în continuare îmbunătățite.
„Înainte de a ne implica în electrificare, suntem convinși că prezența unui motor cu ardere internă eficient și fiabil este esențială pentru orice producător”.Mazda plănuiește să lanseze în curând generația a doua a motoarelor pe benzină Skyactiv.
Acestea vor folosi un alt sistem de aprindere, și nu bujiile actuale. Această soluție îi va ajuta pe niponi să obțină o reducere a consumului cu 30%.Cât privește viitorul modelelor electrice, Mazda susține că va avea un produs cu zero emisii în 2019, însă el nu va fi disponibil pe toate piețele.
via automotivenews (înreg.)
Off-topic: nu zic ca nu e "catchy" numele Skyactiv, dar nu-mi dau seama in ce limba e exprimat? In engleza, ii lipseste un -e in capat. In germana, ar fi cu k. Licenta literara? :)