După o pauză lungă, motorul rotativ a revenit pe un model Mazda, dar nu așa cum se așteptau fanii mărcii. Unitatea a revenit ca un range extender pentru modelul cu zero emisii MX-30.
Acum însă, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, președintele companiei a dat de înțeles că Mazda ar putea lansa, în viitorul nu foarte îndepărtat, un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar urma să fie inspirat de conceptul Ioconic SP.
În acest context, în data de 1 februarie, Mazda va desemna o echipă care să se ocupe de dezvoltarea motorului rotativ.
"Sunt foarte fericit și profund mișcat de tot sprijinul și încurajările pe care le-am primit pentru conceptul de mașină sport compactă. Aș dori să profit de această ocazie pentru a vă mulțumi tuturor. Cu încurajările dumneavoastră, la 1 februarie vom lansa un grup de dezvoltare a motoarelor rotative pentru a ne apropia de acest vis," a spus Katsuhiro Moto.
Până vom face cunoștință cu modelul de serie, trebuie să menționăm că acest concept, Iconic SP, are o lungime de 4.180 de milimetri, o lățime de 1.850 mm, o înălțime de 1.150 mm și un ampatament care măsoară 2.590 mm.
Masa proprie este de 1.450 kilograme.Cu alte cuvinte, șeful Mazda susține că mașina cu 365 CP este destul de încăpătoare pentru doi pasageri și bagajele lor.
via Motor1
s-ar elimina astfel o gramada de vibratii si de pierderi de randament pe care orice tacanitoare le are cand trebuie sa transforme extrem de ineficienta miscare de pendula a pistoanelor in miscare rotativa. le urez succes japonezilor, o mai exista poate undeva prin lume vreo benzinarie cand sunt ei gata cu motorul lor.