Deși a fost utilizat de mai multe companii, motorul Wankel este sinonim cu Mazda. Cele mai populare modele echipate cu acest tip de propulsor au fost RX-7 și RX-8, producția acestuia din urmă fiind oprită în 2012.
De atunci, motorul rotativ (așa cum mai este numit el) a tot revenit în discuție. La un moment dat se spunea chiar că Mazda ar intenționa să îl utilizeze ca range extender pentru SUV-ul electric MX-30.
Hidrogenul ar putea fi cel care readuce motorul Wankel în lumina reflectoarelor, cel puțin dacă dăm crezare publicației japoneze Best Car. Potrivit acesteia, Mazda ar lucra la dezvoltarea unui motor rotativ care să fie alimentat cu hidrogen.
Această soluție ar avea mai multe avantaje, în special datorită principiului de funcționare al acestui propulsor. Pe scurt, în cazul unui motor Wankel, mișcarea de rotație nu se obține printr-un mecanism bielă - manivelă, ci cu ajutorul unui piston rotativ de formă triunghiulară.
Pentru ajutor, Mazda ar putea apela la conaționalii de la Toyota, cu care lucrează de altfel la mai multe proiecte în prezent.
Aceștia din urmă chiar au concurat într-o cursă de anduranță cu o Corolla alimentată cu hidrogen (motor turbo cu trei cilindri).Potrivit celor de la Autocar, acest motor Wankel alimentat cu hidrogen ar putea echipa mult așteptatul succesor al modelului RX-8. "Dacă decidem să realizăm acest proiect, un prototip ar putea fi lansat în trei ani," a declarat un oficial Mazda pentru Best Car.
via Autoblog
Inginerul, pai și crezi ca cei de la mazda nu știu asta? Motivul e altul, nu eficienta
Mie imi scapa.