În octombrie 2019, Mazda a prezentat primul său model electric din istorie, sub forma unui SUV compact care a primit numele MX-30. Pe piața din România, Mazda MX-30 poate fi pre-comandat pe piața din România într-o variantă specială, iar prețul de pornire este de 33.900 de euro.
MX-30 are o baterie cu capacitate de 35.5 kWh ce asigură o autonomie de 200 de kilometri. Japonezii spun acum că acea baterie va fi folosită și pe viitoarele modele electrice, alături de un sistem cu range extender.
Joachim Kunz, directorul departamentului “Product Development” de la Mazda Europa, susține că producătorul japonez nu va construi niciodată o mașină electrică echipată cu o baterie de capacitate mare. Potrivit lui Kunz, un astfel de vehicul nu ar fi “prietenos cu mediul” și, pe termen lung, ar fi mai poluant decât o mașină diesel.
Astfel, Mazda va miza pe bateria de 35 kWh în cazul modelelor electrice viitoare. Pentru clienții care își doresc mai multă autonomie, japonezii lucrează la un sistem cu range extender bazat pe un motor rotativ.
Via Autocar
Comentarii (0)