Mazda MX-5, roasterul iconic al mărcii japoneze, a primit o ediţie specială cu ocazia aniversării a 25 de ani de la lansarea pe piaţă. Odată cu aceasta, japonezii au prezentat prima imagine a platformei viitoarei generaţii.
Esential
160
CP dezvoltă motorizarea 2.0 benzină oferită în gama Mazda MX-5.
Mazda MX-5, cel mai popular roadster din lume, a primit o ediţie aniversară la Salonul Auto de la New York. Aceasta celebrează 25 de ani de la lansarea modelului japonez, care a ajuns între timp la a treia generaţie şi se mândreşte cu peste 940.000 de clienţi.
Ediţia specială a lui MX-5 este oferită doar în nuanţa ”Soul Red Metallic”, cu plafon negru, montanţi laterali negri şi capace ale oglinzilor negre. Interiorul ediţiei aniversare vine cu o tapiţerie din piele albă, un panou decorativ finisat manual şi cu feţe de uşi îmbrăcate tot în piele albă cusută manual. Ediţia aniversară se bucură şi de alte elemente speciale, modelul fiind echipat cu amortizoare sport de la Bilstein, ascunse în spatele jantelor de 17 inch cu finisaj „Dark Gunmetal”.
Mazda MX-5 va avea un motor de 1.5 litri şi 100 de cai
Partea cu adevărat interesantă este sub capotă, motorizarea de 2.0 litri şi 160 CP a ediţiei aniversare primind o serie de îmbunătăţiri. Astfel, pistoanele, bielele şi volanta fiind înlocuite cu elemente mai uşoare, totul pentru a asigura urcarea mai rapidă în turaţii. Modificările nu au adus cai putere în plus, dar cei de la Mazda anunţă un răspuns ”extraordinar” la apăsarea acceleraţiei şi o notă specială a sistemului de evacuare.
Aceasta este platforma tehnică a viitorului Mazda MX-5.
În raport cu generaţia actuală, masa a fost redusă cu peste 100 kilograme.
Ediţia aniversară a lui MX-5 nu a fost cel mai nou exponat din standul Mazda de la New York, japonezii prezentând şi plaforma tehnică a următoarei generaţii, aşteptate să debuteze în 2015.
Aceasta are platformă SkyActiv, este cu peste 100 de kilograme mai uşoară decât modelul actual şi este mai sigură şi mai rigidă.
Mazda MX-5 a stabilit un nou record pentru cea mai lungă paradă a constructorului japonez
Via Mazda
Imi face impresia ca acest stereotip este tarifat in mod separat de catre cel care scrie articolul, iar cel care doreste sa ii fie etalata masina cere aceasta fraza ca pe un fetis dupa care este mort si fara de care nu poate lansa masina respectiva.
La subiect ... imi face cu ochiul de multi ani jucaria asta.