În urmă cu câteva săptămâni, oficialii Mazda au demarat campania de promovare gândită pentru primul model electric al companiei. Niponii au publicat o serie de imagini și clipuri teaser, dar și câteva informații referitoare la noul SUV electric.
Cu ocazia SalonuluI Auto de la Tokyo, Mazda a expus în premieră noul MX-30. SUV-ul electric gândit de constructorul nipon mizează pe limbajul de design Kodo, integrează arhitectura e-Skyactiv și poate fi deja precomandat pe anumite piețe din Europa, modelul urmând să ajungă la dealeri în a doua jumătate a anului viitor.
Mazda MX-30: date esențiale
● Mazda MX-30 are dimensiuni identice cu cele ale SUV-ului compact CX-30. Lungimea modelului electric este de 4.395 de mm, lățimea măsoară 1.795 de mm, iar ampatamentul măsoară 2.655 de milimetri. Doar înălțimea este mai generoasă cu 30 de mm.
● Exteriorul noului SUV electric Mazda a fost creionat conform celei mai recente versiuni a limbajului de design Kodo. Noul stil adoptat de Mazda a debutat pe actuala generație Mazda 3 și a fost preluat și de SUV-ul compact CX-30. Partea frontală a noului MX-30 este descrisă de oficialii niponi drept una simplă, capabilă să emane putere.
Totodată, japonezii au desenat partea frontală în așa fel încât să exprime dinamism, indiferent de unghiul din care vei privi.● Privit din lateral, SUV-ul niponilor va ieși în evidență mulțumită portierelor care au fost insipirate de cele ale vechiului RX-8. Portierele față au un unghi de deschidere de 82 de grade, în timp ce portierele spate promit un unghi de deschidere de 80 de grade. Astfel, niponii spun că accesul pasagerilor va fi realizat într-un mod rapid și eficient. Plafonul plonjat promite o siluetă apropiată de cea a coupe-urilor, în timp ce partea din spate propune o aripă generoasă și stopuri cu design nou.
● Pentru interior, Mazda a pregătit un instrumentar de bord mixt (digital+analog), un sistem de infotainment modern cu ecranul poziționat la nivelul planșei de bord și, în premieră, un ecran tactil de 7 inch prin intermediul căruia pasagerii vor putea controla sistemul de climatizare.
● Tot pentru interior, Mazda a pregătit o consolă centrală "plutitoare" și un selector electronic pentru controlul transmisiei.
● Mazda MX-30 va miza pe un motor electric de 105 kW, echivalentul a 143 de cai putere, iar cuplul va fi de circa 265 Nm.
La baza sistemului electric se află o baterie de 35.5 kWh capabilă să asigure o autonomie de până la 200 de kilometri, valoarea calculată conform standardului WLTP.● Bateria poate fi încărcată și la prize AC de 6.6 kW, dar suportă și încărcare la prize rapide cu o putere de până la 50 kW. În acest caz, Mazda MX-30 va avea nevoie de aproximativ 40 de minute pentru a umple bateria în proporție de 80%.
● Pentru un comportament dinamic bun, Mazda va oferi pe MX-30 și sistemul G-Vectoring Control Plus.
● Mazda a pregătit pentru MX-30 și un pachet generos de sisteme de siguranță. Alături de Road Keep Assist și Blind Spot Assist, Mazda introduce pe SUV-ul electric noul Smart Brake Support cu funcție Turn-Across Traffic. Acesta din urmă este un sistem de frânare automată de urgență cu o funcție extinsă în momentul virajului la stânga în intersecții. Tehnologia funcționează la viteze mici și poate detecta o posibilă coliziune cu un vehicul de pe contrasens.
● Conform unor surse apropiate companiei, Mazda va oferi și o versiune MX-30 cu motor rotativ în rol de range-extender.
L-au facut doar ca sa mai scada emisia de noxe per total masini vandute de Mazda.
- foloseste aproape integral caroseria MAZDA CX-30 (un model f. frumos si practic);
- bateria mica nu va reduce (probabil) prea mult din capacitatea portbagajului masinii (430 litri la MAZDA CX-30 fara boxa BOSE si 422 litri cu aceasta montata, in set, alaturi de alte 11 boxe)
Dezavantaje:
- autonomia de 200 km il recomanda din pacate DOAR pentru oras, pentru cine isi permite cel putin doua masini, in familie;
- tractiunea este doar pe o punte (la MAZDA CX-30 este posibila si tractiunea integrala)
Necunoscute:
- valoarea exacta a garzii la sol (la MAZDA CX-30 aceasta este 17,5 cm - rezonabila pentru un crossover/SUV de oras)
- pretul;
- disponibilitatea (probabil in 3-4 luni aidoma modelului CX-30)
usile spate, a la rx-8 sant cool dar nu foarte practice, insa cu viitorul motor wankel pe post de range-extender, mazda revine incet la unele aspecte care o definesc.
https://www.mazda.de/der-neue-mazda-mx-30/
are 4,4m lungime....
@andrei
"Suv-ul nu este pentru oras" de ce? ca asa am invatat noi ca aro este pentru paduri? Daca ar fi sa luam 2 exemple cu spatiu interior comparabil suv compact (tiguan) vs sedan mediu (passat) cred ca e mult mai potrivit primul in oras si al doilea in extraurban. Si chiar ca amprenta la sol suv-ul este mai mic decat sedanul echivalent.
Daca ma uit prin orasele mari (unde exista putere de cumparare) vad o groaza de suv-uri...si nu numai in Romania.
Si da, in afara de cei care au job-uri specifice cei mai multi oameni parcurg sub 150 km/zi deci cred ca Mazda si-a facut temele bine. Si daca evita si niste penalizari pentru CO2, calculul poate avea multiple beneficii (pentru ei).
Iar cu range extender cred ca e fix ce trebuie, nu este nici foarte grea si nici nu ramai in pana cand se termina bateria.
Din nou, cine nu vrea nu cumpara.
Uşile alea de ambulanţă sovietică din anii '60, geamul custode de submarin, ecranul ăla pus în faţa măciucii... bleah. Dacă-l vroiau jos, de ce nu l-au pus în zona pedalierului? Măcar ştiau o treabă (mare). Se uita omu' când trebuie să apese pe pedale!
Apoi au constatat că posteriorul pocit nu mai ”acomodează” portierele normale, așa că pentru compromis au preluat semiportierele jenante de i3.
Și a rezultat un SUV de aproape 4 metri și jumătate, bun pentru 2 adulți și 2 copii, probabil cu portbagaj de subcompactă și preț de clasa medie.
Adică încă o urâtanie trendy și inutilă de frecat prin oraș.