Mazda3 va putea fi comandat și cu o motorizare diesel de 1.5 litri. Unitatea de 105 CP și 270 Nm era deja lansată în oferta constructorului nipon, ea debutând pe Mazda2 și fiind lansată ulterior și pe modelul CX-3. Propulsorul SkyActiv-D livrează puterea maximă la 4.000 rpm și asigură cuplul maxim între 1.600 și 2.700 rpm. Japonezii oferă unitatea 1.5 diesel în gama Mazda3 cu o transmisie manuală cu șase trepte. Pentru caroseria hatchback este disponibilă și o transmisie automată SkyActiv cu șase trepte.
Varianta 1.5 SkyActiv-D a lui Mazda3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 11 secunde și poate să atingă o viteză maximă de 187 km/h. La fel ca propulsorul SkyActiv-D de 2.2 litri, unitatea este gândită să funcționeze la un raport de compresie redus pentru un diesel, de 14.8:1, care asigură emisii reduse de CO2 și un consum scăzut de carburant. În varianta cu transmisie manuală, Mazda3 1.5 SkyActiv-D are emisii CO2 de 99 grame pe kilometru în regim mixt.
După cum au precizat și oficialii Mazda, lansarea acestui propulsor în gama de compacte a constructorului din Hiroshima a fost dictată de necesitatea unui diesel de cilindree mai mică în oferta lor.
Acesta este gândit să atragă clienții de flote care doreau motorizări de sub 2.0 litri și pentru clienții persoane fizice care nu aveau neapărată nevoie de un diesel de 2.2 litri. Atât în România, cât și pe multe alte piețe, impozitarea automobilelor cu motoare de peste 2.0 litri este mai severă, de unde și necesitatea lansării unui diesel mai mic în gama Mazda3.Test de consum cu Mazda3 2.2 diesel
Via Mazda
Era interesant daca ne puteai spune si luna in care v-a veni si la noi cu aceasta echipare de 1.5l diesel.
Cred ca multi sunt interesati de acest lucru pentru o viitoare achizite.
O zi buna!