Noua generație Mazda 3 a fost prezentată oficial în luna noiembrie a anului trecut, iar începând din luna februarie a acestui an poate fi cumpărată și de pe piața din România cu anumite versiuni de motorizare.
La patru luni distanță, Mazda 3 poate fi achiziționat și cu noul motor pe benzină Skyactiv-X, care combină aprinderea cu scânteie, specifică unui motor pe benzină, cu aprinderea prin compresie, specifică unei unități diesel.
Noua unitate de propulsie are 2.0 litri și generează 180 de cai putere și un cuplu maxim de 224 Nm, în timp ce consumul mediu este de 5.4 litri/100 km conform noului standard WLTP, în cazul versiunii sedan cu cutie de viteze manuală.
Standard, Mazda 3 vine și cu tehnologia Mazda M Hybrid, care permite reducerea consumului de carburant prin utilizarea unui sistem de 24 de volți care alimentează un motor electric ce asistă motorul pe benzină.
Unitatea de propulsie poate fi cuplată la o cutie de viteza manuală Skyactiv-MT sau automată Skyactiv-Drive, iar ambele oferă 6 trepte. Noua Mazda 3 cu motorizarea Skyactiv-X este disponibilă atât pentru versiunea hatchback, cât și pentru sedan, însă sistemul de tracțiune integrală Skyactiv-X este oferit opțional doar pentru hatchback.
Prețuri Mazda 3 Skyactiv-X hatchback și sedan
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | GT | GT Plus |
2.0 Skyactiv-X | Benzină 180 CP |
Man6 Aut6 Man6, 4x4* Aut6, 4x4* |
23.090 25.590 25.590 - |
24.290 26.790 26.790 29.790 |
* Disponibil doar cu Mazda 3 hatchback.
Clienții au la dispoziție două variante de echipare.
Echiparea GT include, printre altele, jante de aliaj de 18 inch, faruri adaptive LED, stopuri cu lumini LED, oglinzi electrice, încălzite și rabatabile automat, Head-Up Display, ecran cu diagonala de 8.8 inch, geamuri electrice fata și spate, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele și geamuri spate și luneta fumurii.De asemenea, această echipare beneficiază de și de numeroase sisteme de siguranță, cum ar fi sistem asistență pentru plecarea din pantă, asistent inteligent de frânare în oraș, Cruise Control Adaptive, sistem inteligent de frânare sau sistem de control automat pentru fază lungă.
Pe lângă toate aceste dotări, echiparea superioară GT Plus include și scaune față încălzite, volan încălzit, climatizare automată pe două zone, senzori de parcare față și camera video pentru marșarier.
Vă reamintim că cel mai accesibil Mazda 3 este echipat cu motorul pe benzină Skyactiv-G de 2.0 litri și 122 de cai putere, al cărui preț de pornire este de 19.890 de euro pentru varianta echipată cu transmisie manuală cu 6 trepte. De asemenea, Mazda oferă și un motor diesel Skyactiv-D de 1.8 litri și 116 cai putere.
Prețuri pentru celelalte motorizări:
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard | Plus |
2.0 Skyactiv-G | Benzină 122 CP |
Man6 Aut6 |
19.890 22.390 |
21.190 23.690 |
1.8 Skyactiv-D | Diesel 116 CP |
Man6 Aut6 |
21.990 - |
23.290 25.790 |
Via Mazda
Acum, 26k euro pe un hatchback mi se pare mult, este aproape cat am dat pe CX5, dar cand imi amintesc interiorul masinii as spune ca de fapt pretul este sub clasa premium cu care ar trebui sa se compare (dpdv interior, putere si chiar design).
La consum, proprietarul avea 6.2 l/100km pe calculatorul de bord si mersese doar prin oras, deci X-ul ar trebui sa stea si mai bine.
Legat de motorizare, aceasta este inferioara unui 1.5t de 150CP.
Nu inteleg extazierea asta gratuita cand vine vorba de Mazda. Probabil nu ati mers cu una, eu am mers cu ele si nu au nimic nemaipomenit.
...Net superioară-n orice caz oricărei compacte generaliste, fie ea cu pretenții *aproape premium*.
Cât despre pseudo-ordinele tip *încetați să folosiți*... :-) no comment.
cum zicea si kiro mai sus, la 22-23k, 180 cai si consum de diesel, asta e afacere de-a dreptu'. nu vreau sa ma gandesc cat costa un diesel echivalent compact de 180 cai
Daca pentru tine un sistem audio de top nu inseamna decat devalorizare, fite si prostii, inseamna ca nu te intereseaza sunetul sau ai asteptari scazute de la o masina. Bose pe Mazda este mediocru. Acest rationament functioneaza si pentru restul masinii, de la amortizorul de capota si pana la suportul de la rezervor, unde poti fixa busonul acestuia sa nu se balangane peste caroserie.
Motorul de 122cp este lesinat pe 3, la fel cum cel de 165 este lesinat pe 6. Daca pe tine te-a impresionat cel de 122cp, nu are rost discutia. Pentru a scoate ceva din el trebuie turat si muncit mult cu schimbatorul de viteze. Asta inseamna zgomot, uzura si consum mare. Si va fi mai mai obositor la drum lung decat un 1.0T cu acelasi cuplu, dar furnizat cu cateva mii de ture mai jos.
Eu imi aduc aminte de motoarele cu ''tehnologie superioara'' produse de Mazda, in speta de cel rotativ de pe RX8 si care venea frumos in box paleti de lemn din Japonia si se cam inlocuia la revizie, de bun ce era. Aveti rabdare sa vedeti ce poate ''minunea'' asta noua.
Așa că las-o mai moale. Skyactiv-urile merg 300 000km și nu au probleme.
Referitor la prostiile de A3, A class, seria1...mai lasa-ma ca un A3 fara radio costă 30 000 euro....ala da premium, ce sa zic. Intra pe configuratoru german si smulge-ti păru din cap, taie-ti venele, ...A classe cu interior de cârpă si motor de 1.3 care trage ca si ala de 122cp de Mazda.
Ceva mai serios, dar pe f. scurt: aveți o fixație mentală aberant aplicată la un model nou... aducând argumente conexe Mazdelor vechi conduse de voi - @andrei, @anonim etc.
Modele care, într-adevăr, nu excelau la capitolul insonorizare de ex.
Și mai clar: bunica-i în groapă 100% sigur pentru eternitate, dar enunțul *Premium sunt doar 3 nemțoaice și 3 japoneze* e mult mai relativ.
Peisajul auto e deci fluid și nu trebuie uitat că nu chiar demult (la scara istoriei) Audi transpira să urce scara percepției luxoase, iar Lexus-Infiniti-Acura nici nu se gândeau să existe.
Răspuns la-ntrebarea ta întâi: nu doar m-am urcat, ci chiar am condus majoritatea noutăților importante -- nu testate la sânge ca pe vremea când lucram în branșă (Motorpresse), ci doar probate ca hobby remanent, profitând și de faptul c-am rămas prieten cu destui dealeri auto/moto.
Nu-ți mai zic că mulți amici mă pisează încă la creieri să le dau ponturi la cumpărarea de noi *conserve*, și nu doar telefonic -- o vreme mă gândeam chiar să-mi trag o firmă de consultanță cu profilul ăsta (dar și de negocieri ale discounturilor... cu cotă-parte, hehe :-))
...M-am sucit însă sondând un pic piața și convingându-mă că mai nimeni n-ar apela la sfaturile mele, românii fiind într-o proporție zdrobitoare experți... în toate. :-)))
Și-n mașini mai abitir ca-n altceva.
Upps, tre-să ies, dar revin.
O s-o conduc însă cât de curând fiindcă m-au făcut curios concluziile testelor... americane. Zic asta fiindcă piața ȘI cultura lor auto rămân (după mine) cele mai pragmatice din lumea asta, cu toate bizareriile lor -- specifice unui imperiu, dar hai să nu deraiez offtopic.
La fel de obectiv deci: valorile NVH (Noise-Vibrations-Harshness) ale NOII Mazda-3 sunt efectiv mai bune decât ale concurentelor compacte așa-zis *premium*.
Care -- bingo -- or avea ele Zbanguri de la Olufseni, dar n-au de exemplu podea dublă (simplific la maxim, că-s și multe alte optimizări originale.)
OK, americanii au versiunea 2.5 N/A de 184 CP (suta-n cca. 7,5 s), dar rămân valabile elogiile aduse ținutei de drum datorate și G-Vectoring-ului (peste A3 Sedan ȘI A-Klasse după unii), ergonomiei și calității finisării interioare.
Ex.: suprafețe gravate cu laser acoperite cu straturi transparente ultra-rezistente nu doar comparabile, ci chiar superioare ca rezistență celor de pe compactele țâfnoase.
Ori pielea cu granulație variabilă și cusături cu nimic mai prejos unor premiante... corigente cu artico-uri chiar mușamalizate :-) pe versiunile chele care nici nu visează la head-up-display, da-s mai scumpe ca 3-ul.
Varianta 4x4 cu punte spate multilink e și mai lăudată de merigani (peste Acura ILX după ei), dar mă opresc aici ca să nu credeți că-s spălător de mașini la vreun dealer Mazda. :-)
Pun pariu că Mazda asta rupe Octavia 1.8TSI ds 180 cai.
PS: daca tot o dai cu "nu are cuplu" sa iti aduc aminte ca Dieseluri cuploase nu găsești pe sport caruri? Sau sa iti aduc aminte ca un benzinar turbo rupe in bucați orice Diesel turbo de tot asa putere?!
asa ca, nu e exagerare cu mazda 3 acolo imediat dupa a3/seria1 sau Aklasse
e drept ca skyactive -x are kompresor, dar nu pentru putere si cuplu, ci pentru a introduce fortat aer in cilindri cand apare pericolul detonatiei . de ce apare detonatia la un motor aspirat? ce draq, astia de la mazda chiar au creat un motor cu o asa problema uriasa, si inca il mai si lauda si il lanseaza? la acest motor exista posibilitatea sa apara detonatia pentru ca are o compresie uriasa 16,3:1 ........baaai, cititi atent, BENZINA cu compresie 16,3:1. apoi comentati a hatereala, care deja a devenit o a 2-a natura la unii din voi de aici .
https://www.topgear.com/car-news/future-tech/mazdas-new-petrol-engine-produces-just-96gkm-co2
Doar 96 g CO2/km... cât un VW Up de 60 CP deci ?!
Case closed -- vorba ex-celebrului comisar Șoric. :-)
”All-New Mazda3 Skyactiv-X WLTP fuel consumption: 4.6-9.3 l/100km; WLTP CO2 emissions: 122-157 g/km; NEDC fuel consumption: 3.9-6.6 l/100km; NEDC CO2 emissions: 96-125 g/km.”
Sursa: https://www.mazda-press.com/eu/news/2019/revolutionary-mazda-skyactiv-x-engine-details-confirmed-as-sales-start/
În plus, cuplul maxim e atins mai la 3000 de ture, nu la 2000 și ceva, că tot am văzut comparații cu turbo.
Și foarte important, cifrele de mai sus sunt atinse HIBRID, deci să nu-l lăudăm atât, că nu e doar un aspirat simplu. Mă rog, aspirat SPCCI cum îi zic ei.
Fă diferenta intre hibrid și mild-hibrid. E o diferenta colosală intre astea 2
In al doilea rand, vanzarile nu intotdeauna sunt un indiciu. Bine că europenii cumpara VW-uri, care stii si tu ce probleme mari au avut cu motoarele. Cum comentezi acest moment?
Asa si tu vad ca.....motoru ăsta nici nu-l stii. Habar nu ai cum merge, da la tine AUTOMAT e prost. Asta dă dovada ca ai o gandire de om prost, care pune botu numa vazand sigla
...si nici nu va avea prea curand. Nici o marca de masini nu mai poate avea vanzari spectaculoase in Europa (o piata foarte particulara) fara suportul financiar al unui conglomerat.
Mazda incearca sa adapteze un motor creat pentru toata lumea, la cerintele pietei Europene, si mi se pare ca se descura onorabil. Dar va fi in continuare penalizat de impozite si asigurari mari.
Oricum mi se pare de admirat ca o firma mica se incapataneze sa cerceteze chestii pe care gigantii le-au abandonat (aprinderea prin compresie este doar un exemplu de succes).
Si dupa ce dam cu pietre in Mazda ne plangem pe alte pagini ca toate marcile se unesc si vor oferi "aceleasi Marii cu alte palarii".
"insista cu inovatiile proaste" ...iarași pute a hatereala din gura unui om care nu știe nimic in domeniul auto, habar nu are despre proiectarea unor motoare, dar arata cu degetul la companii auto care pot face așa ceva ))
Puneti botu mai departe la marketingu companiilor, multi link si ce va mai place voua, siglă premium si dotari de bicicleta cu roti de lemn
Durabilitate interior masini premium?: asa si asa, eu nu as plati sumele astea pentru atata "toughness":.
Zicea cineva sus ca 1.5 tsi bate acest X, ...poate in cifre insa ca experienta de condus acest aspirat eu cred ca va fi greu de egalat.
La consum X contra turbo restul lumii?" well done
Fiabilitate motoare premium? Ce gasesti azi pe Golf poti gasi si pe Audi, uite aici o frumusete 1,4tsi cu motor spart la 280.000Km, vorba aia mai "luai" inca o juma' de Golf nou cu banii din problemele alea din test, sau .....ce vorbesc eu aici cum sa mai cumperi VW =Audi cand ai asemenea "fericiri"=dauna totala:
https://www.autobild.de/artikel/vw-golf-7-verliert-gegen-mercedes-a-klasse-w176-im-dauertest-14903537.html
PS: nu inseamna ca nu exista premium fiabil, doar ca trebe sa cauti atent si sa ai si bafta sa nu-ti crape tie.
Cat despre Mazda asta, mie imi place foarte mult......sedan va rog :), aaaa....si rosie +6manuala. Yeahhh
Link1: https://youtu.be/VrOy8mVSSxs
Acum, pentru comparație luam Civic 1.5 turbo de 182cp si 220Nm (CVT)/240Nm (MT). Ăsta face undeva 7,5s 0-100 și 15,6 pe sfertu de mila:
Link1: https://youtu.be/IzV_zGVGrFw
Link2: https://youtu.be/7RQhRdSOnh0
Link3: https://youtu.be/X7sgHNo59yo
Link4: https://youtu.be/kdOksBS5e7M
E mai rapid Civicu decat Octavia 1.8TSI, chiar daca fanilor VAG nu le place asta! Și asta se intampla cu tot cu CVT si cu tot cu ăia 220Nm "obosiți"
Așa că ăia de zic ca 1.5TSI va bate X-ul de Mazda....eu zic să mai astepte )))
https://youtu.be/Hb-XcdME9VM
Si incetati sa mai spuneti ca 1.8TSI de la VAG trage stie cine ce, ca o face mai mult pe foaie decat in real world
Ca să mai pun și eu umărul, îi zic lui @zet că-i plastică metafora lui cu Mazda 3 = fata de la țară, da-n orice caz sănătoasa *țărancă* japoneză îmi pare preferabilă orășencelor turbo și fardate, și STRICATE de pe Dorobanți... :-)
Zic să vedem totuși primele teste reale cu Skyactiv-X (nu doar scurte plimbări cu prototipuri) înainte să mai cărcotim p-aici pro-contra.
(n.b .: De amorul artei aștept -- nu, nu pe AM -- și ceva comparative MX5 2.0 184 CP / BMW Z4 tot 2.0 de 197 CP... dar un pic mai scump că-i premioummum -- nu cu mult, 20-25.000 € acolo. :-))
Până atunci, personal mă interesează mai mult noua Mazda-2, care presimt că-n declinarea viitoare va reuși să mă convingă s-o înfiez. :-P
Păcat, Mazda. A făcut multe lucruri bune cu mașina asta (calitate interioară, motoare, tehnologia SkyActiv), dar la spațiu interior a dat efectiv cu mucii în fasole. Aici e inferioară aproape tuturor concurenților din clasă.
P.S. văd că devine o modă asta cu geamurile minuscule în spate. Poate că oamenilor le place tot mai mult senzația de peșteră și întuneric, ce să zic.
Spatiul interior si cel vitrat sunt dusmanii designerilor de masini. Daca vrei o forma frumoasa trebuie sa-l cam sacrifici. Acolo se vede un designer cu adevarat bun din punctul meu de vedere: unul care poate face ceva si frumos si practic.
Mazda a ales sa favorizeze aspectului exterior in dauna celui interior.
La polul opus este Loganul 1 sau fiat Multipla care au excelat la spatiu vitrat si volum dar aratau cel putin disproportionat.
Din nou, fiecare cumpara ce-l incanta, si ma bucur ca mazda aduce ceva diferit de ce exista pe piata.
Mai oameni buni... sunteti mai inversunati decat USR-istii contra PSD-isti. Dar de ce? Nu poate fiecare sa-si conduca fierul linistit?
Asa de multe frustrari sunt acumulate? Nu inteleg ce anume le genereaza. Fiecare isi cumpara ce poate si ce vrea conform preferintelor sau posibilitatilor.
Un domn o tot tine cu comparatii intre Octavia 1.8TSI si celelalte motoare.
De ce? Octavia este marketata ca "masina practica" nicidecum "placerea de a conduce", "o prezenta sportiva pe sosea" etc. 1.8 TSI nu mai exista la vanzare de ceva timp, este un motor de prin 2012/2013 care a fost inlocuit cu 2.0 TSI de 190cp. Deci macar sa comparam aceeasi generatie de motoare.
Altii o tot tin cu "premium". Aici sa fie alta frustrare oare? Toata lumea vrea premium. Toti suntem premianti si meritam ce e mai bun.
Fiecare cu definitia lui de premium. Unu' vrea sistem audio de n mii de W. Altul vrea piele peste tot, sa fie cusuta si pe parbriz daca se poate. Altul zice ca plasticul din Mazda miroase mai frumos decat cel din VW si deci e "mai premium".
Domnilor, premium sunt aproape toate cand citesti articole si urmaresti reclamele super agresive. "Proavoaca clasa premium!"
PS imi place Mazda 3 sedan dar am ales sa conduc altceva. Sunt curios de noul motor si sper sa fie unul reusit. Totusi Octavia, Golf, Focus sunt alternative foarte bune, fiecare cu plusuri si minusuri (ca si 3 de altfel)
Oricum mare dreptate ai, din dorința de a desena agresiv exteriorul, mulți producători au neglijat vizibilitatea pasagerilor din spate.
Ati uitat de BMW X6 ? Ditamai căcatu de masina si in spate un om de 1,7m nu incape ;) inginerie germana
Rezumativ, plusuri întâi (fără ecrane-cazane-ligheane, că nu le-am folosit):
- motorul nu-i sportiv, dar nici leneș, clar că dacă nu-l calci ca pe un diză -- norma EUR 6-d-Temp cred că-l gâtuie și ea o țâră
- reprize suficient de rapide, deși cuplul max. e cam sus -- dar clar că destul din el e și mai jos
- nu are deloc vibrații/rezonanțe, așa cum ziceau unii de la Top-Gear (UK-iștii mai bine ar observa zbârnâielile lui Focus 1.0 EcoBoost sub 2.500 ture - care, apropo, la 125 CP face 0-100 km/h în +11 secunde.)
- după computerul de bord, e și economic (sub 7 l/100 km pe display)
- mașina-i realmente silențioasă, clima nu huruie și nici nu pare să fure din cai.
- interior ergonomic, simplu-elegant,OK finisat, volan cu reglare amplă
- ținuta de drum surprinzător de bună-predictibilă pt puntea spate semirigidă (OK, atât cât am putut s-o chinui, adică f. puțin)
- frâne eficiente, deși *țineau* cam sus pt gusturile mele.
...Minusuri:
- da, în spate e hrubicondă :-) (la doar 1,70 m ai mei nu-s probleme de spațiu oricum - în față îmi pare în media clasei totuși, adică mare.)
- portbagajul e mic, dar se pare că nu-i pasionează asta pe clienții de hatch mai ales, targetul nefiind familiștii
- vizibilitatea-i gen Evoque, adică lipsă (tot spre spate, clar)
- se simte... ca un tanc -- parțial o fi și-un plus ăsta (percepție de soliditate / *așezare pe șosea*), dar io zic că putea fi mai ușoară
- are aproape 1,4 tone (ECE - cu șofer + benzină ce-i drept), însă fosta avea 1,28 t; cele 400 kile-n plus ale noii M-3 comp. cu Mazda-2 îmi par prea multe.
- e și prea lungă -- 4,46 m, din care 10 cm puteau fi însă ușor scoși din capotă + consola-față... dacă sist. de evacuare era mai compact (compromisuri inginerești cumva justificate, dar nu mai intru-n detalii.)
Concluzia (mea, evident): va fi preferată de NU f. mulți concurenței compacte / turbo, dar nu neapărat că-i f. fiabilă, ci mai ales de *stiliști*.
Sky-X cred c-o să fie mai de succes (btw, diferența de preț e de numai 1.900 € și nu de 3.000, luând în calcul echiparea GT-ului)...
...Dar, dac-aș fi un potențial cumpărător, eu aș mai aștepta 2-3 ani pt Sky-X, care e mai complex și poate avea hibe la-nceput, oricât de pre-testat ar fi fost el pe la Hiroshima lui.
La minusuri , pe langa spatiul defectuos spate (la care as mai adauga si plafonul exclusiv negru) eu as mai adauga si lipsa guri ventilatie spate , chiar daca probabil astea ar fi contribuit si mai mult la senzatia de spatiu restrans si se poate trai oricum si fara ele cred.
Cu privire la cuvantul "premium" care a declansat atata cearsaf de patos cum vedem mai sus , nu inteleg cei asa de..."tabu" la cuvantul asta . Nu a zis nimeni ca masina asta concureaza direct pe cei 3 nemti sau altii care or mai fi considerati "premium". E doar o senzatie certa ca masina asta isi doreste sa se duca mai spre zona aia. Dealtfel ar fi edificator daca v-ati uita la mai toate review-urile/testele de pe net si sa spuneti in cate NU apare cuvantul "premium", eu nu am gasit vreunul in cele cateva pe care le-am vazut . Or avea toti probleme !?
Vorba nemților: zvâc haptik, nu glumă. :-)
Suspensiile nu mi-au părut deloc *lemnoase*, contrar altor opinii, dar poate am fost influențat de coborârea din Swift -- prea tare, prea ca la țară, dar nu în sens Covalact. :-p
Nici direcția nu dezamăgește, chiar dacă și capitolul ăsta-i subiectiv evaluabil (ex.: unii sunt euforici la volanul BMW-urilor *chirurgicale*, dar mie-mi par uber-nervoase la modul stresant... pe drumurile noastre și nu pe circuit, clar.)
În fine, deciziile Mazda (controversate, că altfel n-am sări iarăși de 50 comments-uri) nu-s luate ca să placă tuturor -- și nici atât europenilor, unde 3-ul rămâne un model de nișă, spre deosebire de alte piețe (la Antipozi e de ex. Nr.1. între compacte.)
Mai clar: nelămurit cum de Mazda are-n segm.B mașină cu +100 kile mai ușoară decât concurența, iar în C -- cu +100 kile mai grea?! Ceva nu rimează
Subscriu și apropo de finisare, inclusiv comanda ecranului (când rulezi), dar, repet, n-am folosit deloc roto-chestia -- nici măcar muzica, să aud mai bine eventuale zgomote-vibrații anormale.
...Se pare că n-am pierdut însă nimic, fiindcă alea 12 difuzoare ale sist. audio Bose se aud cică nașpa. :-)
Domnule (sau domnisoara), este evident ca ma refeream la a treia generatie de EA888.
Aceasta generatie a fost vanduta de prin 2013, evident inlocuind a doua generatie de 1.8 TSI. Iar aceasta a treia generatie de 1.8 TSI a fost inlocuita, la randul ei, in gama VAG, cu 2.0 TSI 190 cp.
In caz ca se vinde in alte state ma lasa rece. Si banuiesc ca si pe ceilalti cititori de aici. Sau dvs conduceti masini din India sau Africa? Acolo gasiti ce e drept orice va trece prin cap.
Asadar 1.8 TSI, generatia a 3a EA888, cel de 180 cp, nu mai exista la vanzare pe batranul continent. In US este/era adaptat la benzina lor (poate si alte praguri de noxe) si il gasiti cu 170cp.
Este evident ca acest motor este mult mai potent si este limitat software pentru a obtine valori relativ decente de noxe si pentru a putea fi imperecheat cu DSG-ul ala ieftin, "uscat", care nu duce mai mult de 250NM. Desigur, daca il gasiti imperecheat cu un DSG "umed" (si 4x4) veti vedea ca are un cuplu ceva mai mare.
Acum dvs puteti face orice confruntari doriti cu orice date tehnice gasiti pe internet. Fiecare cu pasiunile si frustrarile lui.
Revenind la doleantele dvs, consider ca am fost destul de bine informat cand am scris.
Dar totusi... cum sa te oftici asa de tare pe Octavia 1.8 TSI (ca aici cred ca e supararea mare)? De ce si de unde atata ciuda? :)