Materialele inteligente
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
General Motors a dezvaluit recent noile sale realizari in domeniul materalelor inteligente, cu ocazia unei conferinte organizate la centrul sau R&D. Tehnologii inovative, precum aliaje si polimeri care memoreaza forma, sunt doar cateva dintre noile materiale pe care GM le investigheaza pentru a le folosi pe viitoarele lor modele.
Materialele isi primesc numele in functie de abilitatea lor de a-si modifica forma si rigiditatea atunci cand intra in contact cu un stimul de tipul: caldura, presiune, curent electric sau camp magnetic. Atunci cand stimulul este indepartat materialul revine la forma initiala.
Aceste noi materiale ar putea sa conduca la o multitudine de posibilitati de asamblare si chiar am putea sa le vedem intrand in productia modelelor din 2010. Materiale inteligente ar revolutiona total lumea auto: butoane si manere care apar atunci cand este nevoie de ele, suprafete active care se pot deplasa in functie de viteza autovehiculului pentru a ajuta aerodinamica, mecanisme de actionare foarte usoare si sisteme, care sa inlocuiasca motoarele si sistemele hidraulice mult prea grele, regasite in vehiculele actuale.
Alan Taub, directorul executiv al GM R&D, a speculat si posibilitatea dezvoltarii unor vehicule care se pot repara singure in eventualitatea unei avarii sau care isi pot schimba culoarea sau infatisarea la simpla apasare a unui buton.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Comentarii (1)