Motorul W16 este sinonim cu Bugatti, având în vedere că a echipat ultimele două modele ale francezilor, adică Veyron și Chiron. Dar, odată ce producția modelelor Mistral și Bolide (ambele bazate pe Chiron) va ajunge la final, tot atunci va fi pensionat și propulsorul W16.
Locul său va fi luat de o unitate V16, iar Mate Rimac, care deține 55% din Bugatti Rimac, a dezvăluit recent că agregatul va fi aspirat natural. Mai mult, propulsorul va avea o lungime de aproape 1 metru.
Chiar dacă nu va fi echipat cu turbine, noul motor V16 al francezilor va fi electrificat.
Potrivit germanilor de la Auto Motor und Sport, viitorul motor Bugatti va avea o capacitate cilindrică de 8.3 litri și va funcționa alături de 3 motoare electrice. Se va tura până la 9.000 de rotații pe minut, iar întregul ansamblu va dezvolta 1.800 de cai putere.
Din pachet va face parte și o baterie de 24.8 kWh, care va promite o autonomie pur electrică de până la 60 de kilometri.
Aceste informații nu au fost confirmate de marca franceză, astfel că, pentru moment, sunt doar speculații.
Noul hypercar Bugatti, care va fi echipat cu acest motor V16, va fi prezentat în luna iunie.
Va costa cel puțin 3.6 milioane de euro, iar primele exemplare vor ajunge la clienți în 2026.via Motor1
O decizie matură din partea lor, merită să o salut.
@halex, majoritatea bogatilor nu prea sunt educati, dar chiarsi asa, cei care isi permit sigur iau si perla suprema Nevera!
Totusi, ca sa depaseasca un ME262, trebuie sa treaca pe electric, si nici atunci :)
Lasand gluma la o parte, daca nici Rimac nu trece Bugatti pe electric, la ora actuala, nimeni n-o poate face. Asta e o lovitura serioasa de imagine pentru masinile electrice.
Este clar ca electrificarea ofera performante brute excelente iar termicele abia fac fata.
Si de ce ar trece Bufatti pe electric? Daca e rost de bani din termice, sa fie! Bogatii se vor bucura de ea, opinca va saliva pe margine. Asa cum a fost si pana acum.