Marile orașe europene au început să aplice o serie de măsuri drastice pentru reducerea poluării. Până în prezent, cea mai populară măsură este introducerea unor restricții de circulație pentru mașinile diesel cu motoare care nu îndeplinesc cel puțin norma de poluare Euro 4.
Cu toate acestea, măsura nu este eficientă pentru a reduce blocajele din trafic, motiv pentru care noul guvern regional din Bruxelles a anunțat că intenționează să apeleze la o altă strategie.
Astfel, autoritățile anunță că de la 1 ianuarie 2021 toate mașinile vor circula prin orașul Bruxelles cu o viteză maximă de 30 km/h. Aceasta limitare se aplică în prezent pe o suprafață de circa 55% din oraș, însă urmează să fie extinsă pentru a acoperi practic tot orașul, cu excepția unor zone intens circulate și a unui inel median.
"Studiile arară că în orașele în care au fost introduse zone de limitate de 30 km/h numărul accidentelor a scăzut cu 25% până la 40%. Prin urmare, pietonii și bicicliștii sunt mai protejați.
Un pieton lovit de o mașină care merge cu 30 km/h are de trei ori mai multe șanse să supraviețuiască decât dacă este lovit cu 50 km/h", afirmă cercetătorii de la Institutul Vias.Pe de altă parte, șoferii de taxi din Bruxelles au anunțat deja că sunt împotriva măsurii, în special din cauza faptului că la ore de vârf este "aproape imposibil" să conduci cu o viteză mai mare de 30 km/h, din cauza aglomerației. În plus, ei consideră că va fi dificil ca poliția rutieră să impună amenzi pentru toate cazurile de depășire a noii limite de viteză.
Via Phys, Brusels Express
Aseara la stiri un sofer prins drogat la volan afirma ca isi pierde permisul de conducere datorita unor legi proaste. Probabil credea ca in Amsterdam e legal sa te urci asa la volan.
Asta e rezultatul tot mai bine conturat al unui proces indelungat de inlaturare a libertatii de expresie si de actiune, a democratiei insasi.
Ce treaba are UE cu decizia primariei unui oras, fie el si Bruxelles?
Asta nu inseamna ca nu rebuie sa fim ingrijorati de noua conducere suprastatala unde s-au cocotat persoane incompetente gen Ursula von der Leyen Care ca si geniul Micron are fantezii eco pe banii prostimii,noi taxe etc., in timp ce prioritatile sunt altele (vezi de ce vestele galbene nu se linistesc de luni bune, de ce in multe tari somajul e 20%). Daca nu ma credeti, intrebati orice german ce parere are despre Ursula si o sa va lamuriti. O sa vedeti ca nu e departe de Veorica.
la noi nu poti implementa asemenea masuri pentru ca transportul alternativ e zero. piste de bicle nu, transportul in comun nu face fata la orele de varf, deci cum sa renunte la masina? si cum ii verifici ca nu trec de 30?
dar nu stiu de ce va uitati voi la astia in vest, si apoi va speriati ca s-ar implementa si la noi asa ceva??? ce, s-a mai implementat ceva de la ei la noi exact cum e la ei? nimic, ca nu merge.
PS: Zici ca, chiar si daca am avea parcari supra-etajate (precum cele in care am parcat in Los Angeles, puse la fiecare 300m), romanii ar parca oricand pe trotuar. Hai nu ma innebuni! Pai daca exista locuri de parcare, ar putea si politia sa faca curatenie prin oras, altfel unde sa duc masina? in pom?! Saracutul PSD.... de aia nu fac ei parcari.. ca romanul siiiiigur nu parcheaza in ele :( Rai romanii astia frate...Rai oameni...