Așa cum Automarket a anunțat aici, grupul JLR a confirmat că pregătește măsuri drastice și tăieri masive ale locurilor de muncă, în urma vânzărilor slabe și a rezultatelor sub așteptări.
În luna decembrie a anului trecut, au apărut primele informații cum că JLR vrea să concedieze 5.000 de angajați în următorii 3 ani.
Confirmarea a venit acum din partea CEO-ului Ralf Speth, care a spus că 4.500 de angajați vor fi disponibilizați.
“Angajații vor beneficia de un program de plecări voluntare sau pachete de pensionări anticipate. Acțiunile noastre vizează creșterea pe termen lung, în contextul multiplelor provocări cu care se confruntă industria auto,” a explicat Speth.
Cei 4.500 de angajați reprezintă aproximativ 10% din totalul de 43.000 de salariați pe care JLR îi are în Marea Britanie. Aceștia se vor adăuga la cei 1.500 de oameni care au fost “puși pe liber” în 2018.
La nivel de grup, vânzările JLR au scăzut cu 4.6% în 2018, la un total de 592.708 vehicule, dintre care circa 181.000 de unități Jaguar și aproape 412.000 unități Land Rover.
Patronii de Tata Motors au transmis că vor să redreseze situația JLR prin reduceri drastice ale costurilor și continuarea programelor de economii.
Astfel, în următorul an și jumătate, JLR ar urma să economisească aproximativ 3.5 miliarde de euro.Jaguar Land Rover a anunțat recent că pregătește un plan de investiții masive în următoarea perioadă. Britanicii vor să lanseze 4 modele noi în 5 ani și, în plus, fiecare model din grup ar urma să primească o generație nouă până în 2024.
Via Autocar
Oricum industria auto se schimbă şi dacă o maşină cu motor termic ţinea 10-20 de ani (8 ani oficial), una cu motor electric poate avea o durată de viaţă - fără baterie de peste 20 de ani (8 ani oficial şi aici) dacă nu chiar 40 de ani.
Bateria se poate schimba odată la 12 ani (sau depinde de utilizare) restul fiind lucuri minore.
Deci industria va avea probleme în a convinge oamenii să cumpere maşini!!!!
Nu degeaba vor să facă maşini cu abonament adică venituri sigure (vezi Microsoft care nu mai vinde produse la preţ fix ci numai cu abonament)
Iar companiile auto vor abonament dar eventual cu maşini autonome, încercând să salveze businessul, care va fi cu siguranţă în scădere.
Aştept ca Tesla în Europa şi Tesla în China să dărâme MASTODONŢII MINCINOŞI care au refuzat producerea de maşini electrice şi deci salvarea naturii şi a noastre (stude de mii dacă nu milioane de oameni mor datorită poluării maşinilor!!) !
Şi să îi ducă spre faliment pentru că acolo merită.
Şi la 4-6-8 ani vindeau maşina, pentru problemele cu motorul termic !!! Şi lua altă maşină, eventual alt model, dar iar cumpăra diverse să şi le monteze.
Mâine cu maşina electrică, la 12 ani schimbă bateria şi gata. E ca nouă.
Deci vorbim de cu totul alt sistem de consum care ca duce vertiginos la scăderea vânzărilor de maşini noi !!!
Nu mai spun că unele update uri sunt sofware...
Trebuie sa fi cel putin naiv sa crezi ca vre-o masina noua care va fi utilizata sa tina 40 de ani :))
Poate ca daca se vor face caroserii din titan sa tina atat si nici atunci. In primul rand in 10 ani o pocnesti serios peste tot indiferent cat de atent esti cu ea. Deci devine o epava. Nu merita sa ii mai schimbi bateria. O duci la casat si iti iei alta. In al doilea rand, nimeni nu tine o masina mai mult de 5 ani daca are bani si isi cumpara alta noua pt. ca se plictiseste de ea sau pur si simplu vrea sa miroasa din nou a nou in interior. Iar mai mult de 10 chiar nimeni nu mai tine o masina in ziua de azi ! Asa ca e inutil sa vorbim de masini noi care sa tina peste 10 ani. Daca vorbim de masini vechi in special clasice din cele mai vechi timpuri impecabile in muzee si garaje tip muzeu care au tinut in timp, ele au fost salvate de pasionati iar minim 50% din masina inseamna restaurate cu piese facute la comanda pt. ele noi. Nici una nu a putut fi tinuta 100% originala cu mici exceptii. Asadar nici cele vechi care erau facute sa reziste o vesnicie practic masini ''eterne'' nu au rezistat timpului. Daca mai vedem pe mobile.de masini din anii 90-2000 cu 10 mii de km parcursi adica noi, de asemenea sunt o raritate si cu siguranta au nevoie si ele de inlocuirea garniturilor etc pt. ca o masina care a stat pe loc ramane in stare buna estetic dar nu si tehnic. In concluzie nu are rost sa cerem de la o masina noua pe care o cumparam pt. utilizare sa ne tina mult. 5 ani e ok. Sau 200 de mii de km garantie. Si cam toate merg 200 de mii fara sa salti capota (vorba vine) daca sunt intretinute corespunzator.
Te apuci cu mâinile de cap când citești că mașinile electrice au avantajul că vor tine 40 de ani, că schimbarea mașinii clasice se făcea din motive mecanice, ori că, numai dacă ai mașină termica faci și achiziții suplimentare gen sistem audio.
Dar fiecare are dreptul la o opinie...dar păcat că netul asta nu are un sistem de autoprotectie.
PS dan....ai grija, unii nu știu de gluma și va avea impresia că el chiar e o voce in domeniu.
Eu ignorant? Nu cred. Nu cred că sunt o voce în domeniu. Dvs aţi dat dovada că sunteţi nesimţit.
PS
"În Europa sunt înmatriculate 260 de milioane de mașini, iar vârsta medie este 11 ani. În România media parcului auto este de 16,2 ani, în timp ce în Polonia este de 17,3 ani, iar în Lituania, de 16,9 ani. În Belgia și Luxemburg media este de sub 8 ani, iar în Germania este 9,1 ani. În ultimii patru ani media parcului auto din UE a crescut, atât la autoturisme, cât și la vehicule comerciale, arată datele ACEA." sursa Hotnews
După cum vedeţi vârstă medie la un parc auto de milioane de maşini 16-17 ani îl au multe ţări.
Ceea ce înseamnă că există sute de mii de maşini în Europa care au peste 20 ani. Eu cred că dacă cele termice sunt folosite 20 ani cele electrice vor fi folosite şi mai mult, mai îndelung.
Este logic. Vor transforma şi modul de consum.
Dacă aveţi argumente să vorbim bine, dacă vreţi să jigniţi gratuit... ce să zic... jigniţi în continuare, dacă asta vă face plăcere.
Ce vream să spun că azi , o parte din consumatori, renunţă la maşina proprie
1. Cei care au avut o de nouă - pentru că MOTORUL începe să aibă o vârstă şi să înceapă schimbat de piese la motor , începe costul cu întreţinerea în principal la motor
2. Care au avut o SH - pentru că MOTORUL nu mai duce, costă mai mult întreţinerea motorului mai mult decât valoarea maşinii
Adică dacă nu mai ai motor bun, toată maşina nu mai valorează mare lucru.
Deci va fi motor termic vs baterie electrică
Nefiind piese în mişcare, multitudine de piese de diferite complexităţi la baterie faţă de motor se ajunge la concluzia eventuală că în viitor consumatorii vor.... consuma mai puţin
Vor pierde atât producătorii dar şi service urile.
Cam asta e ipoteza mea.