Maşinile Volkswagen implicate în scandalul Dieselgate nu şi-au pierdut valoarea pe piaţa second-hand din Europa

de Daniel Popescu
Duminica, 18.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maşinile Grupului Volkswagen care au fost implicate în scandalul Dieselgate şi remediate de constructorul german nu şi-au pierdut din valoare pe piaţa second-hand, potrivit unor studii realizate în Germania.

Grupul Volkswagen a refuzat să ofere despăgubiri clienţilor europeni afectaţi de scandalul Dieselgate, în ciuda insistenţelor autorităţilor europene.

Constructorul german a estimat că proprietarii de maşini nu înregistrează pierderi financiare directe din cauza scandalului, iar acum au oferit rezultatele unui studiu care confirmă această poziţie. Volkswagen citează un raport realizat de compania de analiză de piaţă Schwacke în care afirmă că estimările iniţiale indicau o scădere medie a preţurilor maşinilor Volkswagen pe piaţa second-hand cu 3%.

Urmareste Automarket
La mai bine de un an de la izbucnirea scandalului, Schwacke afirmă că, în cazul maşinilor care au fost deja remediate de Volkswagen, preţurile de pe piaţa second-hand au rămas practic neschimbate, fără să fie afectate de Dieselgate. În plus, datele furnizate de Schwacke arată că maşinile diesel ale Grupului Volkswagen au avut preţuri mai bune pe piaţa second-hand decât ale unor constructori rivali, fără să ofere însă detalii în acest sens.
Deşi studiul a fost realizat doar în Germania, Schwacke susţine că acesta se aplică pe toate pieţele europene.

În schimb, lucrurile au stat complet diferit pe piaţa din Statele Unite, în special prin prisma legislaţiei mult mai dure. Astfel, Volkswagen a răscumpărat maşinile implicate în scandal şi a oferit în plus bonusuri de 5.000 sau 10.000 de dolari fiecare proprietar de maşină.

Via Automotive News

Comentarii (12)

  • fara a starni nici un fel de fight cu nimeni....studiul asta este EGAL cu ZERO.

    Las la o parte ca studiul e facut la comanda concernului sau ca e realizat doar pe piata locala cu pretentia de a il extrapola la intreaga piata europeana nemtii isi vor cumpara produsele pentru ca au in spate zeci de ani de marketing bine facut...inertia bat-o vina.

    Si apoi baza propagandei dusa la extrem cu milioanele de followersi a pus-o Goebbels. Este ceva in esenta poporului german sa-si manance carnatii (aici afumati) doar pentru ca asa spun cei de sus.

    Incepand de la facaturile de genul votantii modelului G multiplicati cu 10 (sau 100? nici nu mai conteaza), nerecunoasterea utilizarii de soft (vezi inceputurile din SUA), emisiile de noxe, reclame mincinoase, neincetarea comercializarii de modele cu softuri manipulate...toate acestea atarna prea greu incat sa mai cred ceva din ce spun nenii astia.

    Si e pacat....pentru ca multe dintre modele/marci sunt cu adevarat valoroase. E pacat si pentru ca deciziile astea nesimtite cultiva o stare de neincredere nu neaparat in ceea ce priveste calitatea ori performantele produselor ci genereaza semne de intreabre in legatura de cum se face biznisu auto.

    Si apoi...corectitudinea germana...eu i-am pus cruce.
    30 8
  • Nu si in Romania ...:)))
    11 4
  • as fi vrut mai multe detaliidespre cum au fost reparate.
    9 2
  • inexorabil
    Subscriu la afirmațiile lui Vianu. Nu m-aș fi pronunțat ȋnsă ȋntr-un mod la fel de categoric dacă n-ar fi intervenit tupeul inopinat și de-a dreptul consternant al lui v.ag de a susține că Dieselgate nu reprezintă o infracțiune privind strict prin prisma legislației europene. N-o fi infracțiune ȋn termeni de specialitate, dar păcat tot ar fi, și ȋncă grav, anume ȋnșelarea ȋncrederii publicului. Este ca și cum cineva și-ar mărturisi păcatele, motiv pentru care toată lumea ar tinde să-l trateze cu ȋngăduință, indiferent dacă ar socoti că este sincer sau nu și indiferent dacă făptașul ar fi cuprins sau nu de remușcare, dar, dacă acela ar pretinde că, de fapt, n-a greșit cu nimic, atunci să se aștepte imediat la un ropot de critici și blamări…Și este ȋn logica firii să se ȋntâmple astfel.
    Pe de altă parte, VAG (scris cu majuscule) nu poate fi contestat pentru numeroasele sale realizări tehnice și profesionale de până ȋn trecutul recent. Punct.

    PS: Ȋnainte de “aderarea la UE”, eu am crezut (și cred cu tărie ȋn continuare) că ne-ar fi mult mai bine dacă ne-am inspira din modelul american (din toate punctele de vedere existențiale), ȋnsă cât se poate de selectiv, adică fără să-l adoptăm ȋn totalitate (n-ar fi posibil și, la urma urmei, nici n-ar fi nevoie, deoarece “imitatio in integrum” ne-ar știrbi ființa națională), ȋn loc să intrăm orbecăind ȋn Noul și multiculturalul Turn Babel de pe bătrânul nostru continent – și să halim, de exemplu, ciocolate cât palma din “Vest”, dar care, la noi, costă “doar” 1 leu (așa cum am găsit la Penny). La un asemenea preț “tentant”, ce poate fi altceva decât un mix chimic ȋn toată regula?...Cu drag pentru fraierii “rămași ȋn urmă cu dezvoltarea din cauza comunismului” (comunism tot de 1 leu…”implementat” ȋn răsăritul ortodox de “creștinii” din țările “avansate”).
    16 1
  • Pe termen foarte scurt (
    1 1
  • Cand imi aduc aminte ca la noi a castigat alegerile PSD-ul... imi vine sa zic un singur lucru: Toti europenii sunt la fel, le place sa si-o ia. :)
    8 1
  • Naicul
    @inexorabil. Probabil ca ar fi bun modelul american ...ei au o economie bazata pe consum numai ca si produc intern cam tot. Asta inseamana locuri de munca pentru americani, prosperitate etc. Cand si Romania va exporta mai mult decat va importa ....putem vorbi mai mult despre modelul american...pana atunci visam si noi. Noi importam de la alimente, electronice, electrocasnice ... pana la masini ... cam orice. Deocamdata suntem o mare piata de desfacere pentru UE si China.
    6 2
  • @Naicul

    o documentare asa, la repezeala, ar fi binevenita.

    Economia americana nu e un model de urmat nici datorita pierderii unei inventate milenare/crestine/bla-bla culturi si traditii romanesti (INTODEAUNA am preluat de la straini "big-time) dar si pentru ca, cel putin acum, americanii si-au cam pierdut busola

    https://www.thebalance.com/u-s-imports-and-exports-components-and-statistics-3306270

    https://www.thebalance.com/u-s-trade-deficit-causes-effects-trade-partners-3306276

    PS. daca ti-e lene sa citesti articolele voi face un rezumat in 3 cuvinte: SUA are deficit comercial.
    2 0
  • inexorabil
    Viene, să știi că am ȋncercat ȋn ultima vreme să te privesc cu alți ochi (măcar ai remarcat buna mea credință?), dar se pare că nu prea vrei tu…
    Ȋn primul rând, trec cu vederea insinuarea ta despre “inventata” tradiție național-ortodoxă.
    Ȋn al doilea rând, nu ȋnțeleg de ce ȋți place să-ți dai aere de cunoscător eminent și irefutabil. Astfel, opun vehement surselor tale cea mai autorizată instituție:
    https://www.gpo.gov/fdsys/browse/collection.action?collectionCode=ERP
    Selectează anul 2017. Așadar, dacă și “cel mai puternic om al planetei” ar minți, atunci chiar că răbdarea lui Dumnezeu ar ajunge la capăt…Urmează să-l vedem ȋn acțiune pe zglobiul de Trump…feblețea ta, Viene.
    Ȋn al treilea rând, se scrie “SUA au”, nu “SUA are”. Ȋți dai seama de ce, nu? O mică scăpare, eh, scuzabilă. Dar nu și pieptul “omniscienței” scos ȋn față…
    2 0
  • @inexorabil

    1. poti trece cu vederea opinia mea despre biserica si restul. Pupatul de moaste nu face parte din activitatea curenta.
    2.1. pai eu vad, la o prima vedere (adevarul e ca nici nu am stat sa analizez indeaproape) ca ceea ce spuneam mai sus e corect. SUA are deficit.
    2.2. cele doua forme sunt corecte. Privesti SUA ca pe o federatie de state caz in care singularul e cat se poate de ok sau faci acordul cu termenul de "state" din denumire, caz in care si "au" e iarasi corect. Personal privesc SUA ca pe o federatie
    2.3. feblete....probabil imi scapa, dar cred ca sensul cuvantului e altul decat cel pe care ti l-au sugerat comentariile mele in ceea ce il priveste pe Trompeta. Sunt sigur, deci, ca ai uitat sa pui niste ghilimele. Vezi ca sunt de buna credinta?
    5 0
  • inexorabil
    Da’ ce, am sugerat eu că n-ai fi? Nu lua drept tupeu impulsul meu de a te corija. De curând, mi-am analizat riguros toată arhiva de pe AM și mi-am descoperit o mulțime de greșeli gramaticale, ceea ce m-a supărat, evident.

    Oricum, ești un tip abil și, de aceea, te felicit! ("+"). Știi cum să te scoți basma curată, astfel ȋncât să i se pară publicului neutru că m-am “repezit aiurea” asupra ta. Chiar ești imaculat (și, implicit, inteligent); spre ocara mea, eu nu sunt, vezi bine…Nu, nu profesez nicio ironie. Nu mă ȋncearcă nici invidia. Cum o fi să ai dreptate de fiecare dată, ca Napoleon (din Ferma Animalelor) ? Ce senzație extraterestră ȋți inspiră? Sunt curios, atâta tot…

    N-am făcut decât să-mi apăr “americanele” și nevoile și neamul. Tu susții sentențios că n-avem nevoie de nimic de peste Ocean, prin urmare – la mintea cocoșului – nici de “canapele”, alea care, ȋncet-ȋncet, vor domina circuitele…“Sportivele” yankeilor devin tot mai interesante (Mustang, GT, Corvette, Camaro, Viper…mă rog, ultima va fi scoasă din producție, din cauza cilindreei sale incorecte politic – indiferent ce alte motive au fost invocate). Plus că prețurile…ei bine, americanofobii găsesc mereu explicația simplă și, pe deasupra, salvatoare: calitatea este proportională cu prețul, de-aia nemțoasele sunt scumpe, domn’e. După o vreme ȋnsă, teutonii se plictisesc de ele și caută să le mărite ȋn schimbul a te miri ce, dar vine valvârtej românașul “ȋntreprinzător” și…wow! ce afacere a făcut: ieftin și bun, ca funia cu săpun (eu sunt unul dintre acei Stani Pățiți…).
    5 0
  • Nu vad de ce vw si-ar pierde din cota de piata atat timp cat oamenii se zbat intr-un primitivism greu de imaginat in secolul nostru.Pe nimeni nu ii mai intereseaza de nimeni, matul trebuie umplut la maxim, banii sunt cei care dicteaza trendul, cine se agita mai tare traieste clipa , indobitocirea poporului cu televizorul a atins cote inimaginabile etc
    Stau sa ma intreb daca mai putem fi salvati din gaura asta neagra in care am intrat.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru