Maşinile viitorului ar putea fi construite din cenuşă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un cercetător al Institutului Politehnic din New York, Dr . Nikhil Gupta, a anunţat că există o metodă prin care se pot fabrica materiale compozite ce pot fi utilizate la producţia de maşini şi a altor obiecte uşoare şi rezistente. Cheia acestei tehnologii constă în cenuşa volantă, pudra fină obţinută în urma combustiei cărbunelui. În mod normal, mai puţin de jumătate din cantitatea de cenuşă volantă obţinută de centralele termoelectrice pe bază de cărbune este folosită în industrie, iar ce rămâne este trimis la groapa de gunoi. Potrivit lui Nikhil Gupta, o parte din cenuşa volantă care ar fi fost aruncată poate fi refolosită atât pentru realizarea de panouri de caroserie mai uşoare şi mai rezistente decât oţelul, cât şi pentru acumulatorii utilizaţi de vehiculele electrice.
Echipa lui Dr. Gupta lucrează la o tehnologie care să ducă la introducerea în producţie a materialelor compozite pe bază de cenuşă volantă şi la aplicaţiile industriale ale acestora. electrice, care erau "acuzate" că poluează indirect prin faptul că sunt încărcate de la prizele de curent alternativ furnizat de centralele termoelectrice pe bază de cărbuni. Acum, cenuşa de la respectivii cărbuni ar putea fi utilizată pentru vehiculele viitorului, care vor fi mai uşoare şi mai ecologice, deoarece vor fi realizate dintr-un material reciclat încă de la prima intrare în ciclul de producţie.
Dacă tehnologia va funcţiona, aceasta va juca un rol cheie în maşinile ecologice ale viitorului, în special în vehiculeleNoile materiale compozite au proprietatea de a adăuga volum unui material fără să-l îngreuneze. Secretul stă în structurile microscopice numite "cenosfere", care sunt bule extrem de rezistente, dar pline cu aer, ce fac parte din materia rezultată în urma arderii cărbunelui. Respectivele cenosfere pot fi separate de restul materiei cu ajutorul apei, deoarece plutesc în timp ce elementele mai grele se scufundă. Apoi, respectivele sfere sunt acoperite cu nickel, cupru sau alt metal compozit sau cu un material ceramic pentru a forma o nouă piesă. Potrivit primelor estimări ale lui Dr.
Gupta, orice element metalic poate să conţină până la 60% cenunşă volantă, dar procentul variază în funcţie de duritatea pe care va trebui să o păstreze obiectul respectiv.Via | ScientificAmerican.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Gigant
Comentarii (0)