Atunci când vrei să cumperi o mașină second-hand este esențial să verifici kilometrajul și istoricul. Indiferent de bugetul pe care îl ai și de încrederea pe care ți-o inspiră cumpărătorul. Deși piața de autovehicule second-hand din România s-a mai educat în ultimii ani, se pare că avem în continuare o mulțime de mașini cu kilometri fraudați. O arată un nou studiu CarVertical, operat pe mai multe mașini second-hand din România. Acest studiu sugerează că mașinile mai ieftine au mai multe șanse să aibă kilometrajul falsificat și vin cu cele mai mari riscuri.
Potrivit CarVertical, 1 din 7 mașini la mâna a doua din România are kilometrajul dat înapoi, ceea ce sugerează că fraudarea odometrului este o practică relativ obișnuită.
Analiza ne arată că cea mai mare șansă de fraudare apare atunci când cumpărați o mașină de până în 24.700 de lei, echivalentul a aproape 5000 de euro. Studiul dezvăluie că 15,4% din totalul vehiculele cu un asemenea preț au avut kilometrajul dat înapoi.
Bineînțeles, trecem și la pragul următor.
Dintre toate mașinile care au costat între 24.700 și 49.300 lei (aprozimativ 10.000 de euro) și care au fost verificate de carVertical în România, 14,1% au avut kilometrajul dat înapoi.Vehiculele care costă peste 222.000 de lei (aproximativ 45.000 de euro) sunt cele mai sigur de cumpărat: fraudarea ar putea fi prezentă la doar 10,3% dintre acestea.
Deși șansele de găsi în România mașini care au kilometrajul dat înapoi sunt similare cu cele pe care le ai și în celelalte țări din Europa Centrală și de Est, cercetarea carVertical sugerează că în România este mult mai greu să evitați mașinile care au în istoric înregistrări de daune.
40,9% dintre mașinile din România care costă până în 24.700 de lei au fost implicate într-un accident sau au suferit alte daune în trecut. Vehiculele mai scumpe au șanse și mai mari de a fi deteriorate.
Vehiculele care costă peste 222.000 de lei au cele mai multe avarii: 51,1% dintre mașinile din această categorie au suferit un accident în trecut.
via CarVertical
Dar BMW-ul semi-full-option? A trecut și el pe la service-ul turcesc?
Fară ironie: o Dacia e o afacere mult, mult mai bună decât un cazan mincinos din "Germănica". Desigur, doar pentru oamenii cu scaun la cap.
Este fantastic că avem doi constructori auto în România şi oferă Dacia Duster, Sandero,... şi Ford Puma,...
Acum sunt oameni care aceste modele produse în România nu îi satisfac şi atunci se uită la modele străine dar unele preţuri prohibitive îi aruncă spre domeniul de maşini uzate.
Nimic nou. Cam în toate economiile lumii 50-80% sunt uzate.
Japonia şi Singapore au cele mai noi maşini dar spaţiul extrem de mic, supra popularea, bogaţia şi legile sunt spre a schimba maşinile cu noi - dar sunt un caz izolat în lume.
Din maşinile SH că sunt cu km daţi înapoi.... unele sunt evidente.... maşini de 15-20 de ani care au sub 200.000 km sunt clar modificate, măsluite...
Problema cu maşinile cu probleme băgate în trafic este 100% vina corupţiei la RAR.
Aţi văzut ce se poate întâmpla în România cu GPL.
La maşini electrice, staţii de încărcare electrice ESTE IMPOSIBIL să fie un astfel de eveniment.
Sau să ne aducem aminte de explozia unei staţii încărcare hidrogen în Norvegia.... ehehheee
Renault este vinovatul principal când încearcă să saboteze Dacia pentru că îi mănâncă felia modelelor Renault franceze...
Dacia cu 1.6 MPI au mers brici, apoi 0.9TCE o porcărie... tribună pe benzină şi low cost evident, care să fie rezultatul? Fiabilitate praf...
Sau vopseaua mată cost zero, foarte proastă, trebuie să iei cu vopsea metalizată ca să ai o vopsea decentă, bună, dar costă extra.... samd...
Dar sunt şi Dacii ok.
Desigur nu face Dacia ce face un VW dar şi diferenţa de preţ este considerabilă!!
Ești teribil de limitat dacă încă mai vii cu argumente de genul "stiu eu pe cineva care...". Statistica e importanta, nu exemple individuale alese convenabil.
Mergi pe WhatCar.com, site foarte serios, și cauta "Reliability Survey". Citește și metodologia, ca să înțelegi cum realizează topul. Și apoi vezi pe ce loc e Sandero (Logan nu se vinde la ei), și mai ales ce modele premium sunt mult sub ea.
Adițional, tragedia (clar este o tragedie) cu GPL-ul nu are nici o legătură cu mașinile, cel puțin nu in acest caz. Din păcate ceea ce suntem ca si oameni (unii dintre noi) distruge intr-un fel sau altul, acesta a fost doar “vizibil” si instantaneu.
GPL-ul se folosește la multe alte chestii si aproape in ultimul rând pentru masini, din păcate (zic eu).
Fii obiectiv și cu bun simț, crezi ca poți?
ce atata tevatura .putin sub 5000 de euro cumperi trotineta electrica ,de sta pisica-n coada.
Dar tu esti Gica Contra, ala de le stie el pe toate si doar masinile sh au probleme, ia-ti tu DACIE de 18000 euro sa stai cu ea in service daca tot esti asa destept.