Mașinile second-hand de 5000 de euro, cele mai fraudate când vine vorba de kilometraj și daune

de Bogdan Mirică
Luni, 28.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu recent publicat de CarVertical ne arată că mașinile care costă până în 24.700 de lei au frecvent kilometrajul fraudat. De asemenea, rata daunelor este și ea foarte crescută.

Atunci când vrei să cumperi o mașină second-hand este esențial să verifici kilometrajul și istoricul. Indiferent de bugetul pe care îl ai și de încrederea pe care ți-o inspiră cumpărătorul. Deși piața de autovehicule second-hand din România s-a mai educat în ultimii ani, se pare că avem în continuare o mulțime de mașini cu kilometri fraudați. O arată un nou studiu CarVertical, operat pe mai multe mașini second-hand din România. Acest studiu sugerează că mașinile mai ieftine au mai multe șanse să aibă kilometrajul falsificat și vin cu cele mai mari riscuri.

Potrivit CarVertical, 1 din 7 mașini la mâna a doua din România are kilometrajul dat înapoi, ceea ce sugerează că fraudarea odometrului este o practică relativ obișnuită.

Analiza ne arată că cea mai mare șansă de fraudare apare atunci când cumpărați o mașină de până în 24.700 de lei, echivalentul a aproape 5000 de euro. Studiul dezvăluie că 15,4% din totalul vehiculele cu un asemenea preț au avut kilometrajul dat înapoi.

Bineînțeles, trecem și la pragul următor.

Dintre toate mașinile care au costat între 24.700 și 49.300 lei (aprozimativ 10.000 de euro) și care au fost verificate de carVertical în România, 14,1% au avut kilometrajul dat înapoi.

Vehiculele care costă peste 222.000 de lei (aproximativ 45.000 de euro) sunt cele mai sigur de cumpărat: fraudarea ar putea fi prezentă la doar 10,3% dintre acestea.

Deși șansele de găsi în România mașini care au kilometrajul dat înapoi sunt similare cu cele pe care le ai și în celelalte țări din Europa Centrală și de Est, cercetarea carVertical sugerează că în România este mult mai greu să evitați mașinile care au în istoric înregistrări de daune.

40,9% dintre mașinile din România care costă până în 24.700 de lei au fost implicate într-un accident sau au suferit alte daune în trecut. Vehiculele mai scumpe au șanse și mai mari de a fi deteriorate.

Vehiculele care costă peste 222.000 de lei au cele mai multe avarii: 51,1% dintre mașinile din această categorie au suferit un accident în trecut.

via CarVertical

Comentarii (24)

  • vaivai
    Si tot astea sunt grosul celor 44% dintre masinile cu defectiuni despre care spune RAR ca le-a depistat in trafic in doar 6 luni. Apoi vine cate un neica nimeni, samsar lovit in afacere si zice el ca "Dacia e gunoi". Pai, ba amarastene, prefer oricand orice Dacie noua, cu garantie, gunoiului pe care-l vinzi tu la pret de fata mare. Sictir!
    9 31
  • petrush
    cel mai bine cumperi de pe mobile de, masina fara accident,editie germana ,primul proprietar, si mergi la sigur. chiar daca e teapa.
    4 10
  • Andrei
    Deci cum.... Cazanul TDI, cu i-ul roșu, condus de o bunicuță doar până la piață și înapoi e minciună?
    Dar BMW-ul semi-full-option? A trecut și el pe la service-ul turcesc?

    Fară ironie: o Dacia e o afacere mult, mult mai bună decât un cazan mincinos din "Germănica". Desigur, doar pentru oamenii cu scaun la cap.
    10 28
  • Seriff
    @Andrei, ce treaba are o Dacie noua cu o masina de 5000 euro? Tu citesti articolul, un Logan nou sare bine de 10000 euro, poate omul atat are sau nu vrea sa investeasca mai mult intr-o masina, apropo de Dacie noua, vezi ca sunt praf si pulbere, intra pe grupul de FB Logan 3 si o sa fii socat de cate probleme au.
    30 7
  • Andrei
    Poate recitești tu ce am scris și descoperi că nu am folosit cuvântul "nouă".
    4 25
  • @Seriff
    Mai bine o mașină cu ceva probleme decât să îți plumbi familia într-o fostă daună totală cu structura afectată și sistemele de siguranță "reparate" cu laptopul din ECU.
    6 25
  • Seriff
    @Andrei masina sh e loterie, fie ca e Dacie, fie ca e Bmw, poate sa fie fosta dauna dotala ambele, de-aia e bine sa le verifici inainte.
    27 1
  • Fiecare are nevoile sale.
    Este fantastic că avem doi constructori auto în România şi oferă Dacia Duster, Sandero,... şi Ford Puma,...

    Acum sunt oameni care aceste modele produse în România nu îi satisfac şi atunci se uită la modele străine dar unele preţuri prohibitive îi aruncă spre domeniul de maşini uzate.

    Nimic nou. Cam în toate economiile lumii 50-80% sunt uzate.
    Japonia şi Singapore au cele mai noi maşini dar spaţiul extrem de mic, supra popularea, bogaţia şi legile sunt spre a schimba maşinile cu noi - dar sunt un caz izolat în lume.

    Din maşinile SH că sunt cu km daţi înapoi.... unele sunt evidente.... maşini de 15-20 de ani care au sub 200.000 km sunt clar modificate, măsluite...

    Problema cu maşinile cu probleme băgate în trafic este 100% vina corupţiei la RAR.
    3 25
  • Cei care cumpără troacele astea le cumpără exclusiv pentru sigla de pe ele. Asta cu "Dacia sunt praf și pulbere" sunt aberații, povesti de adormit copiii, încercări jalnice de a explica o alegere fără sens.
    3 25
  • Cam în toate economiile lumii 50-80% --- din maşinile vândute anual într-o ţară ---sunt uzate.
    1 25
  • Să sperăm că peste 5-10 ani, oferta de maşini SH electrice să fie cât mai mare şi astfel să intrăm în normalitate.

    Aţi văzut ce se poate întâmpla în România cu GPL.

    La maşini electrice, staţii de încărcare electrice ESTE IMPOSIBIL să fie un astfel de eveniment.

    Sau să ne aducem aminte de explozia unei staţii încărcare hidrogen în Norvegia.... ehehheee
    3 26
  • Seriff
    @Matei, nu sunt aberatii, intra pe grupul de LOGAN 3 de pe fb daca nu ma crezi, se posteaza o gramada de probleme legate de masinile noi marca DACIA, chiar aici scria cineva acum cateva zile ca a dat 18000 euro pe un Sandero si i s-a stricat clima prin Grecia.
    12 4
  • @Sheriff

    Renault este vinovatul principal când încearcă să saboteze Dacia pentru că îi mănâncă felia modelelor Renault franceze...

    Dacia cu 1.6 MPI au mers brici, apoi 0.9TCE o porcărie... tribună pe benzină şi low cost evident, care să fie rezultatul? Fiabilitate praf...

    Sau vopseaua mată cost zero, foarte proastă, trebuie să iei cu vopsea metalizată ca să ai o vopsea decentă, bună, dar costă extra.... samd...


    Dar sunt şi Dacii ok.
    Desigur nu face Dacia ce face un VW dar şi diferenţa de preţ este considerabilă!!
    3 11
  • @Seriff
    Da, și eu am cumpărat masina nouă, nu Dacia, și s-a stricat ABS-ul. De fapt, era stricat și fabricație. Așa, și? Acum toate mașinile din marca respectiva au ABS-ul stricat din fabricație?

    Ești teribil de limitat dacă încă mai vii cu argumente de genul "stiu eu pe cineva care...". Statistica e importanta, nu exemple individuale alese convenabil.

    Mergi pe WhatCar.com, site foarte serios, și cauta "Reliability Survey". Citește și metodologia, ca să înțelegi cum realizează topul. Și apoi vezi pe ce loc e Sandero (Logan nu se vinde la ei), și mai ales ce modele premium sunt mult sub ea.
    6 10
  • nu toate masinile marcii respective au abs-ul defect. numai care se vand in romania.
    2 7
  • eu am luat in 2021, 207cc in uk cu doar 35k km, din 2007. se vede pe scaunele de piele ca nu s-a mers cu ea. doar 2500 de lire.
    1 8
  • Ce vorbești oare??? Dar cele două nave-cargo cu mii de masini scufundate de incendiul mașinilor electrice ai uitat? una chiar de curând… of, of… pe lângă dramele respective, situația de care menționezi este o petardă.
    Adițional, tragedia (clar este o tragedie) cu GPL-ul nu are nici o legătură cu mașinile, cel puțin nu in acest caz. Din păcate ceea ce suntem ca si oameni (unii dintre noi) distruge intr-un fel sau altul, acesta a fost doar “vizibil” si instantaneu.
    GPL-ul se folosește la multe alte chestii si aproape in ultimul rând pentru masini, din păcate (zic eu).
    Fii obiectiv și cu bun simț, crezi ca poți?
    11 1
  • Păi vezi că mânaci kkt? Nu am luat-o în România.
    1 6
  • Seriff
    @19:33, nu am zis ca se strica toate, am zis doar ca daca intri pe grupul de FB: LOGAN 3 o sa vezi zilnic, dar absolut zilnic probleme majore cu multe masini, concluzia o tragi singur, daca tu vrei sa dai 15.000 euro pe un Logan cu motor mic si de care se vaita foarte multi posesori e treaba ta, poate ai noroc si nu se strica nimic la el.
    10 1
  • Seriff forumul pentru asta e facut, pentru vaitari, nu pt laude. Asta nu inseamna ca chiar se vaita multi. Ai date concrete, statistici? Evident ca nu. Ai citit cateva comentarii si gata, concluzia e ca multi au probleme. Bine ca nu ai scris ca toti au probleme. Du-te bre la somn!
    3 9
  • bravos
    am citit anunturi.samsarul zice: avem relatii apropiate cu car vertical,care certifica cele mentionate in anunt. sigur ca certifica din moment ce aveti relatii . verticalitatea e relativa.
    ce atata tevatura .putin sub 5000 de euro cumperi trotineta electrica ,de sta pisica-n coada.
    2 7
  • Seriff
    @11:36, da, am date concrete, sunt aproximativ 10 postari pe zi cu probleme pe un grup de FB unde sunt proprietari nu papagali ca tine care nu au bani de tramvai dar isi dau cu parerea pe site-uri auto, 10 postari pe zi inseamna cam 300 de postari pe luna, pentru o masina noua e enorm sa fie atat de multe cu probleme, la fel si pe forumurile dedicate marcii, orice om care s-a interesat de LOGAN nou stie ca au probleme cu turbina, timoneria, volanta, tot felul de senzori etc.
    Dar tu esti Gica Contra, ala de le stie el pe toate si doar masinile sh au probleme, ia-ti tu DACIE de 18000 euro sa stai cu ea in service daca tot esti asa destept.
    8 3
  • Dinu Paturica
    Sa-mi zica si mie cineva de ce cu sh meu pot depasi cu usurinta orice dacie noua, la deal, la vale sau pe drum drept. Ceva nu e in regula dom'le. dacia e o marca in regula, dar chiar asa?
    9 2
  • Banditos
    10 postari cu "probleme"...am fost lovit, mi-am zgariat tabla, ce face butonul ala, etc
    1 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru