Cele mai noi date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în luna februarie au fost vândute 11.171 de autoturisme, mai puține cu 9.5% față de aceeași perioadă din 2023. În funcție de motorizări, cele mai multe autoturisme vândute în țara noastră în februarie au fost cele cu motoare pe benzină. Aceste vehicule dețin o cotă de piață de 57.5%.
A doua cea mai mare cotă de piață la finalul lunii februarie a fost cea a mașinilor electrificate (electrice și hibride). Astfel, aceste mașini dețin o cotă de piață de 24.9%. Mașinile pur electrice au o cotă de piață de 9.9%, ceea ce înseamnă un plus de 1.5% față de aceeași perioadă din 2023. Cea mai vândută mașină electrică a fost Dacia Spring, cu 451 de exemplare comercializate, o scădere de 19.5% față de anul trecut.
Imediat în spatele modelului de oraș se află Tesla Model 3 (170 de unități), Tesla Model Y (122 de exemplare), Hyundai Ioniq 5 (38 de mașini) și Renault Megane E-Tech (30 de bucăți).
Cu privire la mașinile hibride PHEV, cel mai vândut model în februarie a fost Toyota RAV4 (54 de unități), urmat de: Mercedes-Benz GLE (40 de exemplare), Ford Kuga (40 de mașini), Hyundai Tucson (26 de bucăți) și Mazda CX-60 (25 de mașini).
În clasamentul mașinilor hibride convenționale, Toyota C-HR a fost cel mai bine vândut model, cu 178 de exemplare comercializate în februarie.
Podiumul este completat de alte două modele Toyota: Corolla (160 de bucăți) și RAV4 (150 de mașini).La final, mașinile cu motoare diesel dețin acum o cotă de piață de 17.6%. Vânzările de mașini cu acest tip de motor au crescut cu 21.6% față de februarie 2023.
via Profit
Ce? Cum? Nu se ieftinesc BEV-urile? Nu era Y miezul din dodoașcă??? Nu avea Tesla 49.99% marja de profit? Offf la naiba, cum am spus încep belelele la Tesla
Scula lui Manole… ai legătură, te rog să nu dezamăgești dai să sune ;)))
Vor urma și mărcile chinezești, puternicele subvenții din partea statului nu vor ține la nesfârșit, iar mâna de lucru ieftină din China nu mai e chiar ieftină .
Hai să îl ajutăm, să nu sufere bolnavul: bravo! bravo! Cunoscătorule, vizionarule, tot ce spui tu se adeverește.
Noul Tiguan diesel e 50.000 euro!!!
Poate ca electricele nu se ieftinesc, sau nu se ieftinesc repede, dar ICE în mod evident se scumpesc accelerat.
In comparație, electricele devin mai ieftine, da.
In plus....cât era Model Y la lansare? Deci s-a ieftinit, nu?
Ți-a obosit neuronul, amice.
Model Y Long Range 50000
Tiguan diesel Advanced 44000
Tiguan diesel R-line 50500
eu nici nu stiam ca se dau subventi, stiam ca se platesc redevente. dar nu sunt de acord nici cu subventiile pentru extractia de petrol si gaze.
A, am uitat.... Programul rabla nu tot subvenție e?
E ca și cum ți-ar da ție cineva un teren agricol sa îl cultivi și sa vinzi produsele, dar cu condiția sa dai 40% proprietarului. 60% îți rămâne ție și nici nu a trebuit sa cumperi terenul, dacă înțelegi ce vreau sa zic.
numai nu am exemple de subventii acordate celor care platesc redevente.
ca daca as avea exemple as fi si impotriva lor.
la programul rabla ma refer si eu - sa fie scos cu totul sau uniformizat - aceeasi bani indiferent daca masina este electrica sau benzina.
sa nu intelegi gresit. si eu sunt impotriva poluarii. dar grav de tot. as interzice complet sticlele de plastic si aparatele de ras din plastic.
Ala e venit pe care statul îl dă lor în loc să îl păstreze dacă extracția s-ar face prin firmă de stat. Adică miliarde de euro.
Și asta oricum nu e singura subvenție. Uite:
"Ministerul Energiei prezintă Schemele pentru subvenție energie și gaze pentru această iarnă. Compensarea acordată consumatorului casnic va fi consemnată distinct în factura emisă de furnizor"
"România are, probabil, cea mai scumpă schemă de subvenționare a energiei electrice și gazelor din UE, dar și printre cele mai mari prețuri în contractele cu consumatorii"
"În România, subvențiile au fost acordate furnizorilor de energie și nu direct consumatorilor, ca în alte state."
Sticle si aparate de ras de plastic se pot recicla. CO2 din atmosfera distruge viitorul generațiilor care vin după noi. Copiii tăi vor plăti din greu pentru a mai putea trăi.
Iar celelalte noxe te îmbolnăvesc inclusiv pe tine.
Unde în lumea civilizată sunt firme de stat pentru extracție? SUA? Marea Britanie?
Și scrie în citatul tău că subvenția este pentru consumatori consemnată în factura de la furnizori.
Dar să se scoată, nu spun să nu se scoată. Dar una este să se scoată subvențiile pentru toți consumatorii de gaze și electricitate și altceva este eliminarea subvenției pentru mașinile săracilor care nu își permit să dea 50.000 de euro pe o mașină nouă și au nevoie de 5.000 de euro ajutor ca să nu vândă mașina cu care merg la drum lung.