Datele înregistrate în luna iunie arată o piață auto în scădere în Europa. Conform celor de la Jato Dynamics, luna trecută au fost înregistrate cele mai mici numere pe piața europeană din 1993 până acum. Scăderea este și mai dramatică comparativ cu numerele înregistrate în aceeași lună a anului trecut (1.054.807 vs 1.268.508).
În concret, în ciuda creșterilor de două cifre cu care ne-au obișnuit în ultimul timp mașinile electrificate, luna trecută acestea au înregistrat o scădere de 8%, doar 215.000 de unități fiind comercializate. Din acest total, 62% au fost mașini 100% electrice iar restul de 38% au fost modele plug-in hybrid.
Acest context a afectat în special brandurile cu oferte generoase pe acest segment. Tesla, Volkswagen, Renault, Audi, Skoda și Ford au avut cel mai mult de suferit per total, în timp ce BMW, Mercedes-Benz, Peugeot, Hyundai și Kia au înregistrat creșteri mai substanțiale.
Tesla Model Y a fost cel mai bine vândut model electric, cu 16.687 unități, urmat de Fiat 500e (7.269 unități) și Tesla Model 3 (6.176 unități).
Pe partea termică, cel mai vândut model a fost Peugeot 208 (24.488 unități), urmat de Dacia Sandero (24.299 unități) și Opel Corsa (19.679 unități).
Toata piata inregistreaza scaderi si se asteapta o criza serioasa. Asa ca lumea nu mai are bani de dat pe masini in general, nicidecum ca ar fi ele in sine o problema. Lumea ar trebui sa se trezeasca, sa caseze si sa nu mai ia dieseluri obosite daca vrem sa mai respiram. Altfel se vede cam cum reactioneaza natura la poluare.
Banii de două springuri contemporane vor fi de ajuns pentru un hibrid de 200 CP prin 2024.
e pe val pejo!
Ne ia naiba cum am spus (recesiune, sărăcie etc.), electricele nu putea “sa vina” intr-un moment mai prost. Felicitări celor care le-au adus și celor care le susțin, maxim de ipocrizie, ignoranta și fals ecologism.
vezi cum infunzi dizalel ala intr-o mlastina..
Oare cu un PHEV benzina nu te puteai descurca?
Deci următoarea in maxim un an va fi Octavia Scout tot diesel sub 3 ani și sub 80.000 de km.
crede-ma ca te depasesc cu numai 100cp de nici nu ma mirosi. e clar ca preferi troace diesel ca sa mergi subturat..
mai citiţi Dutz, PMC înainte să bla bla
Pentru mine și nevoile mele electricele sunt limitate și scumpe cel puțin in momentul de fata.
Avem electrica in familie pentru ca-mi plac gadget-urile, iar pentru oraș de ce nu? Dar a venit ca o mașina in plus si doar reduce km parcurși de clasicul diesel (nu cred ca-i rău nici așa), oricum trebuie alocați niște bani si nu putini.
Au si electricele anumite avantaje, dar doar dacă nu se tine cont de costul de achiziție (pentru mine subvenția este o nesimțire care trebuie anulată).
Peste 80% din piața sunt mașini sub 20.000 de euro așa ca nu prea contează ce zicem sau credem despre electrice, benzina sau diesel. Cine are nevoie de mașina asta este bugetul.
Sunt de acord ca trebuie sa reducem poluarea in general nu doar pe parte auto.
M-as bucura sa devină electricele mai ieftine (nu văd cum momentan, fără o inovație pe parte de baterie… nu aud decât concepte șamd), mai ales in marile orașe. La fel ar fi de ajutor “umplerea” de amenzi cu adevărat semnificative a celor care nu-si întrețin mașinile si la fel pentru cine acorda dreptul de circulație (ITP), pentru cum spunea cineva așa zisele troace.
Deranjant este ca nu ne cunoaștem si are nesimtirea sa considere mașina pe care o am troaca doar pentru ca este diesel… am in diesel impecabil ca si performante si norma poluare (atât cât un un diesel poate fi) euro 6, 3 litri, 265 CP… unul dintre cele mai bune motoare pe care eu am avut ocazia sa le folosesc…
problema e ca majoritatea oamenilor nu isi cumpara masina sa se duca din a in b, ci sa fie bosi din a in b(si in parcare), si pe urma se plang ca sunt scumpe masinile.