La fel ca în unele piețe mature din Vestul Europei, România înregistrează o creștere lentă, dar constantă, în segmentul mașinilor electrice și hibride în defavoarea sistemelor de propulsie tradiționale pe benzină și diesel.
Potrivit datelor oficiale raportate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), românii au înmatriculat 401 mașini electrice și hibride în luna mai, corespunzător unei cote de piață de 5.7%.
Motoarele pe benzină rămân preferatele românilor cu o cotă de piață de 66.6% datorită celor 4.710 unități înmatriculate, în timp ce cota de piață a mașinilor diesel a fost de 27.7% ca urmare a celor 1.956 unități.
Pe baza acestor date, topul general pentru anul 2020 rămâne în mare parte același, în contextul în care cota de piață a mașinilor electrice și hibride este similară cu cea de pe luna mai, de 5.7%, cu 2.223 de unități înmatriculate.
Totuși, cota de piață este în creștere puternică comparativ cu cea de numai 3.9% înregistrată în perioada similară a anului trecut.
În schimb, cota de piață a mașinilor pe benzină este de 63.7% pe baza a 24.807 unități, în scădere de la cota de 66.3% înregistrată în perioada similară a anului trecut.Implicit, aceasta scădere a favorizat motoarele diesel, care au ajuns la o cotă de piață de 30.5%, în creștere ușoară de la 29.7% în perioada similară a anului trecut, pe baza a 11.890 de unități.
Datele APIA arată că Dacia Logan a fost cea mai înmatriculată mașină cu motor pe benzină în primele 5 luni ale anului, cu 3.402 unități, în timp ce Dacia Duster ocupă prima poziție în clasamentul mașinilor diesel cu 2.475 de unități și o cotă de piață de 20.8%. Cu alte cuvinte, una din cinci mașini diesel înmatriculate în România a fost Duster.
Via APIA
Comentarii (0)