Piața auto din România a raportat în luna noiembrie o nouă creștere a înmatriculărilor de mașini electrice și plug-in hybrid, iar acest lucru are ca efect și o creștere a cotei de piață a mașinilor electrificate, mai ales în contextul în care înmatriculările generale au avansat cu numai 1%.
Românii au înmatriculat 960 mașini electrice și hibride în luna noiembrie, corespunzător unei cote de piață de 7.3%, în ușoară scădere comparativ cu luna octombrie (996 de unități).
În același timp, motoarele pe benzină rămân preferatele românilor cu o cotă de piață de 66.8% datorită celor 8.784 de unități înmatriculate, în timp ce cota de piață a mașinilor diesel a fost de 25.9% ca urmare a celor 3.399 de unități.
Pentru primele 11 luni ale anului, totalul mașinilor electrice și hibride înmatriculate a ajuns la 7.345 de unități, corespunzător unei cote de piață de 6.7%, în creștere puternică de la valoarea de numai 4.1% din aceeași perioadă a anului trecut.
Mașinile pe benzină au fost preferate de 72.655 de români, echivalentul unei cote de piață de 66.5%, în timp ce mașinile diesel au fost alese de 26.4% dintre clienți prin prisma celor 29.190 unități înmatriculate.
Este important de menționat că, în cadrul statisticilor oferite de APIA, mașinile cu sisteme mild-hybrid nu sunt incluse în datele pentru înmatriculările de mașini electrice și hibride, fiind asimilate mașinilor cu motoare pe benzină sau diesel.
Via APIA
De 4 ori mai multe diesel decat plug-in hybrid :))
In toate tarile evoluate sunt mai multe electrice si plug-in hybrid, la noi sunt diesel de 4 ori multe.
Sa nu ne mai suparam cand ni se spune ca suntem inapoiati.
Asta se vede si o demonstram.
-timpul de asteptare (la toate masinile electrificate la care m-am interesat asteptarea era de peste 36 luni)
-costul de achizitie (mult mai mare la cele electrice si phev decat la benzina si diesel)
-reteaua de incarcare si service specializat pentru masini electrificate (nu toate service-urile din romania au curaj sa se bage la masini electrificate)
In articol se vorbeste doar de inmatriculari, si nu se specifica daca sunt considerate doar masinile noi sau si cele aduse din afara tarii. In cazul in care intra si cele sh, ar mai fi cateva elemente obiective care sa conduca la o scadere a procentului masinilor electrificate.
Bine acum ca multi romani pleaca din Romania si muncesc pe acolo nu ma mira, vor sa evolueze, ca prin Romania orice vrei sa faci mai bine, se trezesc din astia ca tine care explica el lumii cat de bun e dieselul si cat de prosti sunt aia care aleg electricele de vreo 5 ani de acum.
Avand in vedere cate manute rosii isi iau cei ce vor evolutie si progress, nu ma mira ca anumite partide va conduc si nu aveti apa calda in Bucuresti in anul 2020.
Value for money iti spune ceva?
Ramai in Romania, ca e mult mai bine:
Cel mai scazut nivel de trai, cea mai mare coruptie, cele mai proaste strazi, cei mai multi morti in accidente rutiere, ce sa zic. Stai in Romania, ca poti manca de pe jos.
Intamplator am ajuns prin locatiile mentionate si intr-adevar nu as locui acolo. Asta nu inseamna ca mici cartiere sunt reprezentative pentru o tara. Te inseli amarnic.
https://www.motor1.com/news/460579/truckmakers-kill-combustion-engine-europe/
In tara noastra, la configuratorul Skoda, au aparut de o saptamana, pe site-ul oficial al importatorului, preturile pentru modelul electric Enyaq iV atat pentru:
1) varianta 60 (bateria cu capacitatea bruta de 62 kWh) - tractiune spate - cat si pentru
2) varianta 80 (cea mai mare baterie de acumulatoare, de 82 kWh brut) - tractiune spate.
In configuratorul AM ar fi excelent daca afisati preturile modelului respectiv
Ulterior ar trebui actualizat si tabelul cu masinile pur electrice (BEV) si preturile acestora din Romania - se vor schimba multe....
In Germania, procentul masinilor electrificate BEV si PHEV, in luna noiembrie 2020, a fost de 10% respectiv 10,5% din piata.
ce mai conteaza ca e prototipul badaranului parvenit, superficial si autosuficient, gaunos ca si caracter si limitat la niste idei de ev mediu, peste toate sarac dar macinat de invidie, cu pretentii ca stie el mai bine ce s-ar potrivi celor incomparabil superiori lui.
e perfect deci ca sef, chiar un post de dictator pe viata i s-ar potrivi. cum unde? la gasca celor care ziua sunt carpitori de rable la ateliere de trotuar, iar seara devin experti de mucava, sparg seminte si decreteaza despre ce le-a venit la service peste zi.
Cele 25% masini diesel sunt masini care nu prea s-ar cumpara daca ar fi doar varianta pe benzina.
Doar ca producatorii au preferat sa mai vanda cateva filtre la suprapret decat sa aiba niste masini in piata care ajung la casat cu emisiile in regula.