Mașinile electrice și hibride au avut în noiembrie o cotă de 7.3%: aproape 1.000 de unități înmatriculate

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.12.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice și hibride au avut o cotă de piață de 7.3% în România în luna noiembrie, după înmatricularea a 960 de unități. La nivelul primelor 11 luni ale anului, cota de piață a crescut la 6.7%.

Piața auto din România a raportat în luna noiembrie o nouă creștere a înmatriculărilor de mașini electrice și plug-in hybrid, iar acest lucru are ca efect și o creștere a cotei de piață a mașinilor electrificate, mai ales în contextul în care înmatriculările generale au avansat cu numai 1%.

Românii au înmatriculat 960 mașini electrice și hibride în luna noiembrie, corespunzător unei cote de piață de 7.3%, în ușoară scădere comparativ cu luna octombrie (996 de unități).

În același timp, motoarele pe benzină rămân preferatele românilor cu o cotă de piață de 66.8% datorită celor 8.784 de unități înmatriculate, în timp ce cota de piață a mașinilor diesel a fost de 25.9% ca urmare a celor 3.399 de unități.

Pentru primele 11 luni ale anului, totalul mașinilor electrice și hibride înmatriculate a ajuns la 7.345 de unități, corespunzător unei cote de piață de 6.7%, în creștere puternică de la valoarea de numai 4.1% din aceeași perioadă a anului trecut.

Mașinile pe benzină au fost preferate de 72.655 de români, echivalentul unei cote de piață de 66.5%, în timp ce mașinile diesel au fost alese de 26.4% dintre clienți prin prisma celor 29.190 unități înmatriculate.

Este important de menționat că, în cadrul statisticilor oferite de APIA, mașinile cu sisteme mild-hybrid nu sunt incluse în datele pentru înmatriculările de mașini electrice și hibride, fiind asimilate mașinilor cu motoare pe benzină sau diesel.

Via APIA

Comentarii (27)

  • Marian
    Si cand ziceam ca romanul e fan dizal, nu ma credea lumea.
    De 4 ori mai multe diesel decat plug-in hybrid :))
    In toate tarile evoluate sunt mai multe electrice si plug-in hybrid, la noi sunt diesel de 4 ori multe.
    Sa nu ne mai suparam cand ni se spune ca suntem inapoiati.
    Asta se vede si o demonstram.
    12 38
  • Asa e,Mareane ,in tarile civilizate ii alearga pe pietonale aia din religia pacii numa' cu electricele. Noi suntem atat de inapoiati ca nici cu dieselul nu ne afuma macar un pic.Vezi ca ti-ai pus invers tricoul,nu se vede civilizatul curcubeu.
    21 13
  • Nu cred ca este vorba neaparat de lipsa de civilizatie aici, mai trebuie luate in calcul si alte lucruri precum:
    -timpul de asteptare (la toate masinile electrificate la care m-am interesat asteptarea era de peste 36 luni)
    -costul de achizitie (mult mai mare la cele electrice si phev decat la benzina si diesel)
    -reteaua de incarcare si service specializat pentru masini electrificate (nu toate service-urile din romania au curaj sa se bage la masini electrificate)

    In articol se vorbeste doar de inmatriculari, si nu se specifica daca sunt considerate doar masinile noi sau si cele aduse din afara tarii. In cazul in care intra si cele sh, ar mai fi cateva elemente obiective care sa conduca la o scadere a procentului masinilor electrificate.
    20 5
  • ...asteptarea minima era de 3-6 luni, ca putea ajunge pana spre 1 an.
    19 2
  • @Tatraurs
    Vorbeam de Norvegia, Olanda, Anglia, Elvetia, astea inapoiate care mereu vezi ca o duc rau cand vine vorba de nivel de trai, salarii.
    Bine acum ca multi romani pleaca din Romania si muncesc pe acolo nu ma mira, vor sa evolueze, ca prin Romania orice vrei sa faci mai bine, se trezesc din astia ca tine care explica el lumii cat de bun e dieselul si cat de prosti sunt aia care aleg electricele de vreo 5 ani de acum.
    Avand in vedere cate manute rosii isi iau cei ce vor evolutie si progress, nu ma mira ca anumite partide va conduc si nu aveti apa calda in Bucuresti in anul 2020.
    8 27
  • @@Tatraurs
    Gogule, asa de destepti sunt aia din tarile alea ca-si iau masini mai scumpe care ofera mai putin. Curat afacere coane! De om destept.
    Value for money iti spune ceva?
    27 12
  • @Anglia zici? Te iau de manunta prin Londra,Manchester,Leeds...si iti arat civilizatie de nu poti s-o duci,o sa ti se para ca in Ferentari poti manca de pe jos.Sa vezi civilizatie in Amsterdam in Cartierul Rosu,mi-au oferit spre vanzare heroina noaptea aproape pe toate strazile,un lux.Norvegia devine un "paradis" socialist,mai are un pic si o sa ajunga Suedia din urma care a depasit Lesotho la nr de violuri. Tu imi vorbesti mie de civilizatie dar nu e chiar asa de necivilizat romanul pe cat crezi iar faptul ca nu avem bani sa ne cumparam electrice,nu ne face sa parem coborati acum din copac.N-am zis deloc cat de bun e dieselul,ma oftica propaganda verde care mi se baga pe gat,pe banii mei,vezi subventile.ps.Nu ma mir de partide si lipsa de apa calda,eu sunt lecuit de toate,n-o sa mai votez in veci.
    18 12
  • *subventiile,fondurile ma dispera pe AM,nu le vad
    11 5
  • *fonturile,poate eu sunt singirul cu probleme desi nu cred,imi fug literele si cifrele ,imi e cam greu sa le citesc,bine,am nevoie si de ochelari dar totuai...
    13 3
  • @Tatraurs
    Hai ca m-ai convins.
    Ramai in Romania, ca e mult mai bine:
    Cel mai scazut nivel de trai, cea mai mare coruptie, cele mai proaste strazi, cei mai multi morti in accidente rutiere, ce sa zic. Stai in Romania, ca poti manca de pe jos.
    Intamplator am ajuns prin locatiile mentionate si intr-adevar nu as locui acolo. Asta nu inseamna ca mici cartiere sunt reprezentative pentru o tara. Te inseli amarnic.
    9 27
  • @Ce te face sa crezi ca vreau sa te conving,putin imi pasa de ce crezi tu,dar,daca tot ne faci inapoiati,ia-ti frumusel un bilet dus si dispari de aici mai repede la laptele si mierea din V,ce mai pierzi timpul in Romania sa tragi diesel toxic in nas? Iete,ba,caraie ca sunt romanii inapoiati din romania pe un site romanesc.Hai ca esti tare,serios.
    18 8
  • Interesant este ca si mexicanii ne cred inapoiati, iar turcii rasisti, daca aceste acuzatii veneau de la alte natii, nu ma deranja, dar de la turci si mexicani...Off topic, stiu :).
    30 3
  • @Dan eu nu as fi asa convins ca romania este mai avansata decat turcia si mexicul. Si nu o spun doar ca sa te contrazic, mi-am pus problema asta acum ceva timp si incercand sa fiu obiectiv nu am avut un raspuns clar.
    12 6
  • Era vorba de mentalitate si ipocrizie, cum sa vorbeasca turcii cand la ei drepturile omului sunt calcate in picioare zi de zi, pe kurzi ii decimeaza in fiecare an, dar Erdogan vorbeste de rasism. Cat despre mexicani, cetatenii de rand sunt evoluati ? Asa o fi, dar greu de crezut.
    22 1
  • Marian
    Unii vorbesc de camioane electrice deja, iar la noi e dieselul mai bine vandut ca electrice.
    https://www.motor1.com/news/460579/truckmakers-kill-combustion-engine-europe/
    7 21
  • pt Marian
    Treci inapoi in salon ca vrea Napoleon sa te roage ceva.
    18 7
  • La unitatile Diesel intra si autoutilitarele, gen dube, microbuze, etc.? Pentru ca atunci se explica cota inca mare a segmentului Diesel.
    10 2
  • @ds: Nu, in aceste statistici sunt incluse doar vehicule de pasageri. Celelalte intra la categorie vehicule comerciale.
    14 0
  • @Automarket, va rog faceti ceva cu fontul acesta. Este mizerabil! Nu se vede punct, nu se vede virgula, are un contrast de toata jena. Altceva mai bun nu aveti?
    21 0
  • In comentarii, multe chestiuni care nu au deloc legatura cu subiectul dezbatut...

    In tara noastra, la configuratorul Skoda, au aparut de o saptamana, pe site-ul oficial al importatorului, preturile pentru modelul electric Enyaq iV atat pentru:
    1) varianta 60 (bateria cu capacitatea bruta de 62 kWh) - tractiune spate - cat si pentru
    2) varianta 80 (cea mai mare baterie de acumulatoare, de 82 kWh brut) - tractiune spate.

    In configuratorul AM ar fi excelent daca afisati preturile modelului respectiv
    Ulterior ar trebui actualizat si tabelul cu masinile pur electrice (BEV) si preturile acestora din Romania - se vor schimba multe....

    In Germania, procentul masinilor electrificate BEV si PHEV, in luna noiembrie 2020, a fost de 10% respectiv 10,5% din piata.
    7 20
  • @x Mariane,dar cand ne faci inapoiati ca n-avem electrice are legatura cu subiectul?
    17 7
  • 7456328456
    dragi colegi, discutia cu tatraurs n-are rost, el le stie si le-a vazut pe toate, a experimentat din toate, are convingeri ferme asupra oricarui lucru din orice domeniu, motiv pentru care simte nevoia acuta sa se produca la orice articol, indiferent de subiect. eu zic sa-l punem sef.

    ce mai conteaza ca e prototipul badaranului parvenit, superficial si autosuficient, gaunos ca si caracter si limitat la niste idei de ev mediu, peste toate sarac dar macinat de invidie, cu pretentii ca stie el mai bine ce s-ar potrivi celor incomparabil superiori lui.

    e perfect deci ca sef, chiar un post de dictator pe viata i s-ar potrivi. cum unde? la gasca celor care ziua sunt carpitori de rable la ateliere de trotuar, iar seara devin experti de mucava, sparg seminte si decreteaza despre ce le-a venit la service peste zi.
    7 26
  • Dieselurile actuale sunt comparabile la emisii cu benzinele. Nu vad nici o problema in a cumpara un diesel modern in detrimentul unei hibride chiar si plug-in. La consum sunt tot pe acolo si in exterior dieselul sta mai bine decat o electrificata.
    Cele 25% masini diesel sunt masini care nu prea s-ar cumpara daca ar fi doar varianta pe benzina.
    26 6
  • Cand esti mort,tu nu simti nimic,sufera doar cei din jurul tau,la fel si cand esti si prost si te semnezi ca un bivol impotent cu 7456328456.
    21 2
  • Catalin
    :))) Iar fu balacareala pe aici,vad ca numerologu fu facut si el sange de data asta,Calingura,ti-ai luat-o!
    21 3
  • @alex, afirmatia ca dieselurile sunt comparabile la emisii cu benzinarele este corecta pana la un punct. Din 2018 beneficiaza de filtru de particule atat unele cat si altele, partea proasta este ca la un benzinar filtru de particule tine cat viata masinii, pe cand la diesel cam trebuie schimbat. Unii aleg sa-l schimbe, altii sa-l anuleze. Eh, de aici diferentele incep sa se adanceasca.
    8 0
  • Si filtrele de particule pentru diesel daca sunt curatate profi (cu demontare) in mod regulat (la fiecare 100k km) pot sa reziste pe toata durata de rulare a masinii.
    Doar ca producatorii au preferat sa mai vanda cateva filtre la suprapret decat sa aiba niste masini in piata care ajung la casat cu emisiile in regula.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru