Astfel, în primele 11 luni ale anului, pe Bătrânul Continent s-au comercializat 76.301 de maşini electrice, cu 48.5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Deloc surprinzător, Norvegia deţine aproape o treime din această piaţă, cu 22.388 de unităţi comercializate, întrucât oferă numeroase bonusuri, în timp ce Franţa este pe locul doi cu peste 17.000 de maşini electrice. Clasamentul este completat de Marea Britanie şi Germania, în ciuda faptului că ultima nu are niciun program pentru promoarea maşinilor electrice. De altfel, aceste patru ţări au înregistrat circa trei sferturi din vânzările de maşini electrice din 2015.În ciuda acestor date încurajatoare, giganţii petrolului continuă să afirme că viitorul aparţine combustibilului tradiţional şi că în 2040 benzina şi motorina vor avea o influenţă aproape la fel de mare ca în prezent. Explicaţia? "Fără o tehnologie revoluţionară, nu ne aşteptam ca maşinile electrice pe baterii să câştige o cotă semnificativă de piaţă în viitorul apropiat", precizează Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) într-un raport.
Concluziile raportului trebuie însă puse sub semnul întrebării, mai ales că preţul petrolului a scăzut de la circa 100 de dolari pe baril în vara 2014 la numai 36 de dolari pe baril în prezent.
Astia se fac ca nici istorie nu cunosc, la modul cati oameni aveau masina la 1900 si cat costa una si cum stateau aceste lucruri 20 de ani mai tarziu. In fine, la cum a stagnat pretul combustibililor anul asta dupa ani de crestere si la cum a evoluat industria auto doar in ultimii 2-3 ani eu cred ca petrolistii numai reci nu sunt. Oricum nu i-as plange petrolul e destul de cautat, au domneii destule in care sa-l vanda.
S-au vândut ca pâinea caldă? Da, acolo unde se mănâncă orez poate.
Or fi ăia de la OPEC niște medievali, da' nici să exagerăm în halul ăsta!
P.S. Mega Image Băneasa s-a lăudat cu un punct de încărcare pentru electrice. Detalii?
La un an si jumatate de la schimbarea de politica exista atat de mult petrol pe piata la ora actuala incat nu mai au loc sa-l descarce de pe tancurile petroliere. Deasemenea pretul e atat de jos incat producatorii prefera sa tina vasele pe ocean decat sa-l vanda pe nimic. Iar zilele trecute, Arabia Saudita a socat lumea prin decizia de a-si reduce cheltuielile. Ceva-i putred in Danemarca.
Nici nu e de mirare ca vanzarile de automobile cu capacitate cilindrica mare au crescut enorm in ultimele luni. Americanii conduc mai mult decat in anii trecuti pentru ca benzina este atat de ieftina. Dar toate astea mie mi se par masuri "disperate" ale exportatorilor de petrol. Daca masinile devin preponderent hibride sau si mai rau, electrice sau pe hydrogen, petrolistii pierd o cota de piata enorma si e usor de imaginat ce se intampla in tarile care sunt spre 100% dependente de petrol. Si cu ei rafinariile din tarile dezvoltate, familiile multi miliadare, si politicienii care-i sustin peste tot.
Vad o piata dominata de hibride pana in 2030 si una de cele electrice inainte de 2050.
Petrolistii arabi mananca ce stim noi, mai ales ca fara petrol se intorc pe termen lung de unde au plecat: corturi si caravane. Marile averi le-au facut tot pe spatele americanilor si europenilor initial, iar mai noi pe cel al chinezilor si indienilor. Ca sa nu mai zic ca cele 6 mari companii petroliere sunt toate americane, britanice/olandeze si franceze.