Constructorii auto au admis că mașinile electrice vor deveni cu adevărat populare pe măsură ce prețurile de comercializare se vor apropia cât mai mult de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
Pentru moment, investițiile în tehnologia electrică și volumele scăzute determină însă producătorii să stabilească prețuri relativ mari pentru mașinile electrice.
Acest lucru este evidențiat și de o analiză realizată de compania Jato Dynamics pe baza vânzărilor de mașini din luna august pe trei dintre cele mai importante piețe auto din Europa: Germania, Franța și Olanda.
Astfel, prețul mediu al unei mașini electrice a fost în luna august de 44.377 de euro, în timp ce o mașină cu motor cu combustie internă a avut un preț mediu de 31.883 de euro. Practic, prețul mediu al unei mașini electrice a fost cu 12.494 de euro mai mare decât prețul mediu al unei mașini cu motor cu combustie internă, adică cu aproximativ 40% mai mare.
"Contrar interesului în creștere pentru mașini electrice și a eforturilor persistente ale guvernelor de a limita utilizarea mașinilor cu motoare cu combustie internă, constructorii au nevoie de mai mult timp pentru a face schimbarea. Iar asta are drept cauză costurile", menționează Jato.
De asemenea, analiza scoate în evidență că Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a preferat să lanseze un hatchback electric ID.3, deși cel mai popular segment al momentului este reprezentat de SUV-uri.
"Volkswagen ID.3 confirmă faptul că este în continuare foarte scump pentru producători să introducă mașini electrice competitive pe piață. Acesta nu oferă caroseria tipică pe care cei mai mulți clienți o solicită în Europa și pe piețele globale, și anume caroserie de SUV", au adăugat repreentantii Jato în analiză.
Via Jato
Constructorii asteapta explozia cererii, clientii asteapta scaderea pretului, sau asteapta pe altii sa le cumpere, pana nu se vor interzice motoarele cu ardere interna, electricele nu vor " decola " asa cum se credea, macar sa fie si Greta mai fericita, prea suparata pentru varsta ei.
Masinile electrice sunt mai scumpe la achizitie, dar daca tii cont si de cheltuielile de intretinere, masinile pe petrol sunt mai scumpe. Masinile electrice au mai putine componente care se pot strica.
Autonomia este mai mica la masinile electrice, hai sa zicem 50% din autonomia celor pe petrol, dar este suficienta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Te poti descurca usor cu autonomia dupa ce te obisnuiesti. E adevarat ca ajuta mult daca ai o priza langa locul de parcare si in orase nu sunt multi in situatia asta, dar pentru cei din mediul rural sau pentru cei din oras care stau la curte sau au o parcare la subsolul blocului e usor sa traga un cablu ca sa incarce bateria masinii.
E adevarat ca bateria scade in capacitate, dar nu atat de mult incat sa nu poata fi folosita masina. Daca te deranjeaza foarte mult ca nu te mai tine bateria ca inainte, schimbi bateria sau schimbi masina. E ca la telefoane.
Infrastructura e in crestere, apar mereu statii noi de incarcare, eu zic ca o sa tina ritmul cresterii vanzarilor de electrice.
Tendinta este de scadere a pretului electricitatii. Cu cat va fi obtinuta mai multa energie din surse regenerabile, energie curata, cu atat va scadea mai mult costul cu curentul electric.
Problema la noi in tara este saracia, care face ca pretul de achizitie mai mare decat la masinile pe petrol sa fie o piedica serioasa la cumpararea unei masini electrice. Iar cei care-si permit sa plateasca pretul de achizitie pentru o masina electrica noua isi doresc masini mai mari si mai ales SUV-uri, pe cand electricele de volum sunt deocamdata compacte.
Am o trotineta electrica. O trotineta, nu tanc, nu Lexus, nu Mertzan, nu racheta. Sa spunem ca vreau sa schimb bateria, care e o CHINEZARIE, nu LG, nu Panasonic, da? Ei bine, ma costa 2500 de lei. :) Need I say more? :) Asa cum am spus si eu si altii p'aici de-a lungul timpului, si in cazul meu, bateria nu ma duce nici jumatate cat au spus vanzatorii trotinetei. :) Am luat un model cu baterie mare, cunoscand minciunile grosolane in ce priveste range-ul.
Bine, cand socotim si cat costa currentul atunci va creste distanta. Doar nu va inchipuiti ca panourile solare vin gratis de la Sfantul Duh. Curentul de la retea nici atat.
1) COSTUL efectiv al BATERIEI DE ACUMULATOARE
Vezi:
"Bateriile litiu-ion de tracțiune folosite de mașinile electrice încă reprezintă o mare parte din costul autovehiculului în sine, iar cu ocazia unei discuții cu Jean-Pierre Diernaz, vicepreședinte în cadrul Nissan responsabil de marketing, la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie), am aflat și cât mai costă 1 kWh capacitate a bateriei pentru un Nissan LEAF: 272 Euro cu tot cu TVA. Astfel, în cazul unui LEAF cu baterie de 40 kWh prețul pe care clientul îl plătește doar pentru baterie este de 10.909 Euro cu tot cu TVA, iar pentru versiunea LEAF e+, cu baterie de 62 kWh, prețul bateriei este de 19.909 Euro cu tot cu TVA.'
Sursa:
https://0-100.ro/2019/04/17/cat-costa-bateriile-pentru-masini-electrice-in-2019-studiu-de-caz-nissan-leaf-1-kwh-capacitate-272-euro/
2) Evolutia tehnologica - CARE COSTA MULTI BANI, presupune multe investitii (vezi cazul TESLA), formare de capital uman, etc....
Masinile cu motor conventional evident si-au atins limitele tehnologice (randament MAXIM de 35-38-40%) fata de cele electrice cu randament de cca. 90%.
3) Lipsa concurentei REALE intre producatorii de masini electrice - la acest moment sunt destul de putine oferte de masini BEV si producatori care au CONCRET masini in showroom si disponibilitati de livrare imediata de masini...
Tot așa se cuvine să judecați și în privința..."electricelor". În mod INTENȚIONAT acestea sunt menținute la prețuri "inaccesibile" majorității pământenilor, la rândul lor dinadins "blocați" în salarii plăpânde...Totodată, Propaganda Sistemului își intensifică misiunea de provocare pavloviană a dorinței de a te "alinia" la trendul eco, chiar dacă nu poți scăpa din vedere resursele tale precare...Va veni însă și ceasul "dezrobirii" (de condițiile...cică neprielnice). La fel ca în '89. Atunci, Zidul Berlinului a căzut "ca prin minune", într-o seară care nu prevestea nimic. Acum (adică în viitorul relativ apropiat), pragul prețului "prohibitiv" la e-bunătățile savurate neîncetat imaginativ-orgastic (nu-i așa, bre ACEdikkk?) se va prăbuși tot așa, parcă la un semnal. Se va petrece dintr-odată, la fel cum ne-am trezit noi în labirintul "civilizației occidentale". După consumarea "momentului zero" cuantificat de "revoluția" pro-populară a prețurilor, să te ții năvală globală pe "electrice" și menținere perenă (timp de decenii?) a patimii și, implicit, a cererii...Respectând fidel rațiunea consumeristă, dar și criteriile ei de afirmare.
Cine mai crede încă în determinism politico-economic, în hazardul evoluției publice (mizând pe "relații sociale" în loc de adevăr: jocuri oculte), se dovedește un naiv incurabil, un etern sugar într-ale logicii. Și sigur îi curg și lui balele după "alternativa" la "putoarea fosilă".
Una dintre cele mai mari prostii facute de romani astazi este arderea deseurilor.
Cel mai ieftin ZOE e de 3 ori mai scump decat cel mai ieftin Clio.
Si lucrurile n-or sa se imbunatateasca prea curand atat timp cat bateria de pe un ZOE costa cat un Clio perfect functional adus in showroom cu TVA inclus.
1) preţul BEV va scade an de an, puternic
Mai ales când va fi concurenţă
2) preţul bateriilor sunt an de an, în scădere
3) staţiile de încărcare sunt an de an din ce în ce mai multe, şi de viteză încărcare mai mare (în UE15 plus Norvegia, Elveţia,..)
4) Toyota aia cu bateria... este Nichel Metal nu Li Ion... şi nu confundaţi cele de telefon (cu Cobalt) faţă de cele auto !!!
S-a scris aici şi sunt pe youtube o tonă de date care QED bateria rămâne la 80-90% după 20 de ani de folosire şi apoi O POŢI VINDE PE BANI FRUMOŞI pentru că sunt foarte bune PENTRU POWER WALL LA CASE CU FOTOVOLTAICE pentru încă 20 de ani !!!
5) preţul curentului va scade... şi aici sunt o sumedenie de factori, nu am timp să îi spun
Te rog, termină cu e-prostituția asta funestă. Ești doar un tinerel plin de tupeu, care se aruncă în subiecte care îl depășesc din toate punctele de vedere. Nu te mai munci să ne "convingi" cât de bune "e" bateriile și ce e-viitor mirobolant ne așteaptă pe toți. Îndreaptă-te către automobilismul real, autentic, dacă poți să înțelegi ce înseamnă și cu ce se mănâncă...Fiindcă postura de e-propagandist din proprie inițiativă te înfățișează într-un spectru moral sumbru...Sfatul meu bineintenționat, enunțat pe un ton părintesc, îl privește și pe celălalt ultra-e-îndoctrinat, ACE.
Ca să îl citez pe @Sam93, alegeți...LIBERTATEA. Ce anume o asigură? Nu doar izbăvirea de păcate, ci și iubirea de...Adevăr. Iar eu v-am "disecat" Adevărul (vouă, amândurora) fără limite cantitative și de timp...Poate că aș fi putut să-mi valorific acele multe minute "irosite" pe AM într-un mod mai benefic pe plan personal. Dar eu am preferat să mă încumet (oricum, zadarnic) la a scutura zdravăn cerbicia voastră demnă de cauze nobile. Cine a fost prostul în această situație...n-are rost să dezbatem.
Au extrem de multe proiecte fotovoltaice industriale făcute, în curs şi multe suspendate, pentru că.... nu au acces la reţeaua naţională !!
Există o supra producţie, de fapt energia solară bate clar ca preţ energia pe carbune !!
Dar ca să se lege parcurile solare la reţeaua naţională de transport Australiană, trebuie investiţii în care nimeni nu prea vrea să plătească, dacă există deja destulă energie.
De fapt cei cu cărbunele nu sunt raşi de pe piaţă pentru că există deja şi sunt deja legaţi la piaţă, deci la bani.
Oricum cu orice închidere a unei centrale pe cărbune (nimeni nu o va mai moderniza) vor da accesul la una solară.
Vorbim în ţara care are enorm de mult cărbune şi care exportă mult cărbune, că solarul a bătut o la preţ !
Una dintre cele mai mari prostii facute de romani astazi este arderea deseurilor.