Constructorii auto caută în prezent diverse metode pentru a îmbunătăţi autonomia maşinilor electrice, însă soluţia unor baterii cu dimensiuni mai mari sau de densitate mai mare nu este încă adoptată pe scară largă din cauza faptului că tehnologia nu este încă matură, iar costurile sunt pe măsură.
O alternativă o reprezintă utilizarea unor motoare pe benzină pe post de range extender, prin care unitatea tradiţională de propulsie generează curent electric pentru motorul electric. Opel Ampera este poate cel mai bun exemplu în acest sens, însă astfel de soluţii există şi pe BMW i3, iar Nissan a anunţat recent că va adopta de asemenea această tehnologie.
Ultimul constructor pe listă este grupul Peugeot Citroen, care intenţionează să lanseze 11 modele electrice şi hibride până în 2021. Pentru a rezolva problema autonomiei, francezii lucrează cu compania israeliană Aquarius Engines, care dezvoltă în prezent un motor pe benzină de 0.6 litri cu un cilindru şi un singur piston care să fie utilizat ca range extender în maşinile electrice.Din punct de vedere energetic, acesta ar urma să fie de două ori mai eficient decât motoarele convenţionale. "Evaluăm tehnologia, dar nu am decis încă nimic", explică Gilles Le Borgne, director de dezvoltare şi cercetare în cadrul grupului Peugeot Citroen.
Primele teste sunt programate în prima parte a anului 2017, iar un astfel de sistem de propulsie ar urma să coste circa 15.000 de euro pe maşină. În schimb, un sistem de propulsie hibrid costa circa 22.000 de euro pe vehicul, iar unul pur electric ajunge la aproximativ 40.000 de euro pe vehicul.
Via Automotive News
Comentarii (1)