Masinile electrice cu autonomie ridicata vin abia peste 20 de ani
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Agentia de presa Just Auto publica astazi un interviu extrem de interesant cu seful biroului de Cercetare si Dezvoltare al celor de la Daimler, Thomas Weber. Oficialul german dezvaluie cateva dintre secretele masinilor electrice, povesteste despre viitorul SLS electric si aduce completari legate de informatiile potrivit carora Mercedes isi propune sa dezvolte in urmatorii ani sisteme care sa evite decesele pe sosele.
Conform declaratiilor lui Thomas Weber, masinile electrice reprezinta intr-adevar viitorul in ceea ce priveste industria auto, insa afirma ca modelele de acest tip cu o autonomie comparabila cu cea a modelelor diesel sau pe benzina actuale nu vor putea fi vazute pe strazi decat peste doua decenii. "Ne va lua 20 de ani pana sa producem o masina electrica abordabila care sa aiba o autonomie de circa 800 de kilometri, deci comparabila cu masinile diesel si pe benzina. Pana atunci, va trebui sa ne indreptam privirile inspre sisteme care pot sa prelungeasca autonomia proprie a bateriilor, cum sunt rezervoarele mici de motorina sau benzina si rezervoarele cu hidrogen", considera oficialul german.
O alta problema pe care o pot ridica masinile electrice, timpul de incarcare, este si ea analizata de inginerii Daimler: "Lucram la dezvoltarea unui mod de incarcare completa a bateriilor care sa dureze intre 30 si 60 de minute. Vom reusi sa ajungem la aceste cifre in cinci ani. Daca cei care au masini vor reusi sa le incarce complet intr-o simpla pauza de cafea, diferenta va fi enorma fata de ceea ce se intampla la ora actuala".
Trecand discutia in sfera viitoarei versiuni electrice a supercar-ului Mercedes SLS AMG, lansat saptamana trecuta la Frankfurt, Weber spune ca autonomia viitorului model va fi de circa 250 de kilometri, inginerii Mercedes urmand sa mentina aceleasi suspensii, sasiu si caroserie de pe versiunea pe benzina: "Bateriile vor fi introduse in spatiile ocupate acum de transmisie, evacuare si rezervor, iar motoarele electrice vor fi montate sub capota si in jurul axei posterioare", afirma seful R&D de la Daimler. Conform oficialului german, pretul versiunii SLS electrice va fi de 200.000 de euro.
In ceea ce priveste capitolul siguranta, Weber sustine ca Daimler continua sa investeasca enorm in tehnologia care va reusi sa salveze vietile tuturor celor implicati in trafic: "Scopul nostru ramane cel de a crea autoturismul care evita complet accidentele. Brake Assist si Radar, insa trebuie sa fim siguri in acelasi timp ca nu ii 'furam' controlul celui de la volan, ci il asistam atunci cand lucrurile tind sa mearga prost. Primul pas este sa ii avertizam pe soferi de posibilitatea unui impact. La acest punct, sistemele il asista si il ajuta pe sofer. In momentul in care se ajunge la iminenta unui accident, masina poate sa preia complet controlul. Acest lucru nu va evita accidentul, insa va limita la maximum consecintele", incheie Thomas Weber.
Fiecare client al nostru are o singura viata si suntem foarte aplecati asupra ceea ce se poate realiza din acest punct de vedere. Deocamdata am realizat sisteme caCiteşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Le doresc mult succes celor care se gandesc si la binele planetei, pentru ca la binele buzunarului nici nu poate fi vorba. Deja ma gandesc la milioanele de opinii pro si contra si de ce nu chiar si la pretul acestui propulsor electric, care va fi unul foarte piperat. Numai bine!
Pesimist articolul si de aceea le iau chinezi si japonezi inainte. Deja se pot incarca bateriile in 20 de min si tragi la Mac sau WallMart si incarci pe gratis. Deja se incarca la soare cand este posibil. Sunt in urma si vor ramane in urma cu asa gandire.