Potrivit datelor oferite de Jato Dynamics, în Europa au fost vândute 966.453 de mașini în total, în luna iulie. Asta se traduce printr-o scădere de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, în perioada ianuarie-iulie au fost vândute 6.398.609 de mașini, o scădere de 13% față de aceeași perioadă din 2021.
Mașinile electrice, în schimb, au avut o creștere față de anul trecut. Mai exact, vehiculele alimentate cu energie electrică au reprezentat 10% din totalul vânzărilor de mașini în iulie. Prin comparație, cota mașinilor electrice în aceeași perioadă din 2021 a fost de 7.8%. Astfel, s-au vândut 90.139 de vehicule electrice în această perioadă.
La nivelul țărilor, Norvegia conduce clasamentul la vânzările de mașini electrice. În iulie, vehiculele alimentate cu energie electrică au reprezentat peste 68% din vânzările totale de mașini. Urmează Suedia, unde mașinile electrice au reprezentat 26% din vânzările totale din iulie.
Podiumul este ocupat de către Țările de Jos, cu un procent de 22% pentru vehiculele electrice în iulie.În România, mașinile electrice au reprezentat 8.9% din vânzările totale din iulie, o creștere semnificativă față de iulie 2021. Anul trecut, vehiculele electrice reprezentau doar 2% din vânzările totale ale acelei luni.
Cel mai bine vândut model electric în iulie a fost Fiat 500e, cu 4999 de exemplare vândute. Pe locul doi se află Volkswagen ID 4, cu 4551 de unități, iar podiumul este completat de Skoda Enyaq iV, cu 4530 de mașini.
Topul 10 este completat de: Volkswagen ID 3 (3664 de bucăți), Renault Megane E-Tech (3520 de mașini), Peugeot e-208 (3412 unități), Hyundai Kona Electric (3383 de exemplare), Dacia Spring (3004 unități), Cupra Born (2986 de mașini) și Hyundai Ioniq 5 (2854 de bucăți).
Remarcăm și creșterile înregistrate de mărcile din China. Cu excepția Grupului Geely, mărcile din țara asiatică au înregistrat o creștere totală de 72% a vânzărilor de modele electrice în Europa, în iulie.
MG conduce în acest clasament, cu aproape 3000 de mașini vândute. În total, au fost vândute 3501 de mașini electrice produse de constructori chinezi.via Carscoops
Fara o schimbare fundamentala a masinilor electrice, plafonarea vine curand.
Au apărut și mulți debarasatori de PHEV. La fiecare plin trebuie să-i tragi și o încărcare electrică. Pentru trotinetiștii site-ului nu e nicio problemă, în schimb proprietarii de PHEV gonesc pe autostrăzi și freacă menta la încărcare spre deosebire de colegii cu termică și HEV.
Kia dă lovitura cu Niro în Olanda.
Procente din bază mică, zero_relevanță.
Din procentul infim de mașini noi vs SH, românii cumpără 8,9% BEV. Din avion pare încurajator, practic, știm că-i Spring și murim de râs.
Si astia vor sa nu mai existe deloc termice la vanzare.
S-a prins lumea de teapa care este masina electrica.
Seria 3 BMW vinde peste 20.000 de masini pe luna de peste 12 ani. In unele luni au trecut de 25.000. C-class la fel si chiar mai mult.
Dacă punem Corola sau Ceed/Cerato înmulțim cu 3.
Pentru restul lunilor din 2022 situația nu se va schimba. Cel puțin producătorii cărora le trimitem componente (cu motoare clasice), au creșteri de producție semnificative (adică nu mai opresc 1-2 zile pe săptămână fabricile), comenzi au, deci Electricele rămân de nișă.
Dar nici o problema Tesla mai face 5 Gica factory din Decembrie pana in Ianuarie si rezolva problema. Sunt zeci de milioane de clienți care stau cu 60.000 de euro in banca si se bat la coada pentru o electrică.
"bonus baban" in ue e prosteala cu "liberalizarea energiei", dar nimeni nu iese in strada pt asta, culmea. au ridicat-o la fileu parca vorbiti cu rusii. noapte buna..cetateni cu drepturi!
in afara de colonia romania, sunt niste amaraciuni de bonusuri daca sunt..
Cei 60000 euro tocmai au devenit insuficienti.
Intre timp e nevoie de 61000.
PS. Ah, am gresit codul de securitate. S-a dus si pretul. E 61200 intre timp.
https://autolatest.ro/stiri/noua-ordonanta-pe-energie-loveste-in-plin-soferii-de-masini-electrice-care-incarca-acasa-oug-27-2022-prelungita-pana-in-2023/
Daca asta nu e bataie de joc, nu stiu ce e.
Ma intreb oare cine mai e atata de tembel sa nu inteleaga nici acum ca nu a fost si nu e vorba niciodata despre planeta si ecologism, ci despre control cat mai strict, taxe cat mai multe, stat cat mai mult, hiperreglementare si dependenta totala de "specialisti si experti" care sa ne diriguiasca viata de zi cu zi pana in cele mai mici detalii. Ce trebuie sa se mai intample ca sa-si deschida lumea ochii???? Falimentul energetic european, devalorizarea Euro, razboiul rusilor la noi la usa, toate astea sunt insuficiente sa inteleaga prostalaii ca tot ce se intampla e din cauze politice, din cauza ineptiei si dorintei de putere absoluta a unor imbuibati. Care vor sa ramana la butoane pentru totdeauna.
Dupa au scumpit grav motorina si benzina, oamenii ce au zis, sa ies ieftin dau 50.000 pe o electrica dar incarc gratis.
Acum au scumpit curentul, abia astept cand vor taxa si electricele ca termicele, gen ai 200 de cai impozit 2000 lei fiindca incarci des, ma astept la orice.
Dar fraierii pun botul la vrajeala.