Mașinile din Romanian Roads Luxury Edition: Volvo XC90 T8 Inscription, vârful de gamă din oferta constructorului suedez

de Dragoș Băltățeanu
Marti, 20.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo nu lipsește din ediția 2020 a Romanian Roads Luxury Edition by Michelin și aduce singurul plug-in hybrid prezent în acest an: XC90 T8 Twin Engine.

Încheiem prezentările celor șase mașini ce vor participa la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin ediția 2020 cu nava-amiral a mărcii suedeze Volvo: XC90 T8 Twin Engine Recharge.

În colecția noastră de automobile premium ce vor forma caravana Romanian Roads Luxury Edition by Michelin nu putea să lipsească marca Volvo. Suedezii și-au trimis la întâlnire cel mai luxos SUV din gamă și singurul automobil plug-in hybrid din turul nostru: XC90 T8 Twin Engine Recharge.

Volvo are un stil aparent confuz de a-și numi modele electrificate. Toate modelele care pot fi încărcarcate la priză, fie că sunt plug-in hybrid sau full electric (ca-n cazul noului XC40 electric), poartă particula Recharge în denumirea modelului. În cazul modelelor hibride plug-in, denumirea Twin Engine face însă diferența prin referirea la cele două motoare folosite: termic și electric.

ISTORIE

Volvo XC90 este unul dintre cele mai longevive modele SUV din oferta constructorului suedez. Aflat la a doua generație, XC90 a fost prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Detroit, în luna ianuarie 2002. Modelele SUV luau avânt pe piața nord-americană, iar Volvo avea nevoie de o felie din această piață. XC90 era primul SUV produs de Volvo, marca din Göteborg fiind până atunci renumită pentru modelele sedan și break pe care le producea.

Primele modele erau echipate cu motoare de cilindree mare diesel și benzină cu 5 sau 6 cilindri: 2.5 și 3.2 litri sau motor V8 de 4.4 litri și 315 CP.

Modelul a fost vândut și în Europa, iar între 2002 și 2014 au fost vândute peste 636.000 de exemplare.

A doua generație a fost lansată în 2015, de data această modelul utilizând noua platformă SPA (Scalable Product Architecture), care este folosită de toate modelele din seriile 60 și 90. Actuala generație Volvo XC90 este mai mare din toate punctele de vedere față de predecesorul său. Este un SUV full-size ce poate fi configurat inclusiv în variantă cu șapte locuri.

După un facelift subtil primit în 2019, modelul Volvo folosește astăzi motorizări de 2.0 litri diesel și benzină, toate în variante mild-hybrid sau plug-in hybrid

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN

Exemplarul care ne însoțește în ediția 2020 Romanian Roads Luxury Edition by Michelin este un Volvo XC90 T8 Twin Engine în echiparea de top Inscription și versiune cu șapte locuri. Sistemul plug-in ce animă acest model este format din motorul twincharged (turbo + compresor mecanic) cu patru cilindri de 1.969 cmc pe benzină ce oferă 303 CP la 6.000 rpm și 400 Nm la 2.200 rpm ajutat de un motor electric de 88 CP și 240 Nm amplasat pe puntea spate.

Puterea totală a sistemului hibrid este de 390 CP, iar cuplul maxim oferit de sistem este de 640 Nm.

Modelul are tracțiune integrală, iar transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată cu opt trepte. Motorul electric este alimentat cu energie electrică stocată într-o baterie Li-Ion de 11.6 kWh ce poate fi încărcată și la priză casnică sau stație de încărcare. Transmisia are inclusiv o poziție B, pentru recuperarea energiei electrice prin decelerare. 

Cel de la volan poate alege modul de rulare. În modul Hybrid, mașina gestionează singură funcționarea celor două motoare. În modul Pure se folosește doar motorul electric. În modul Power, ambele motoare își pun la bătaie resursele pentru a maximiza performanțele.

Volvo XC90 T8 Twin Engine poate rula în mod full-electric pentru 47 kilometri. Aceasta este cifra oficială. În viața reală, modelul suedez poată să parcurgă aproximativ 30-35 km până când bateria electrică va rămâne fără resurse.

Sistemul plug-in hybrid permite modelului Volvo să raporteze cifre oficiale de consum reduse. Fișa oficială a mașinii spune că consumul mediu variază între 2.5 și 3.5 litri/100 km. Atât timp cât bateria are energie, cifrele se mențin apropiate de acest nivel anunțat.

Chiar dacă este un plug-in hybrid, logo-ul T8 obligă și la perfomanțe excelente. Astfel, în ciuda masei de peste 2.000 kg, modelul Volvo XC90 T8 Twin Engine poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 5.8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/oră.

Pentru exemplarul ce ne va însoți în turul Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, lista de opționale bifate include trapa, geamuri spate fumurii, pachetele iarnă și iarnă plus (scaune încălzite față și spate, duze spălare parbriz încălzite, parbriz și volan încălzite) și pachetul Edition (siguranță electrică copii, suport cumpărături în portbagaj, spălare faruri, Alarmă Volvo Guard, Tetiere laterale spate rabatabile electric, Blind Spot, Senzor parcare față/spate, Cameră parcare spate, Faruri adaptive LED, Portbagaj cu deschidere handsfree).

Exemplarul Volvo XC90 T8 ce va parcurge drumurile din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin este vopsit în nuanța opțională Crystal White Pearl.

INTERIOR LUXOS ÎN STIL MINIMALIST SUEDEZ

Volvo are talentul de a crea interioare extrem de primitoare, elegante și calde. Lemnul, aluminiul, pielea fină și, mai nou, lâna, te fac să te simți ca într-un salon dintr-un club exclusivist. Calitatea materialelor a fost mereu pe primul loc la Volvo, iar pentru nivelul de echipare Inscription Volvo a creat și un levier pentru comanda cutiei de viteze lucrat în sticlă de către artizanii suedezi de la Orrefors.

Consola centrală este dominată de display-ul tactil în stil tabletă amplasată vertical, dar care este intuitivă și simplă la utilizare.

Planșa de bord este și ea digitală, dar păstrează aspectul clasic al ceasurilor de bord.

Însă cele mai mare atuuri ale modelului suedez sunt confortul și latura practică. Modelul XC90 poate transporta șapte pasageri, iar dacă nu folosim al treilea rând de scaune, volumul portbagajului este imens: 721 litri.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE PE PIAȚA DIN ROMÂNIA

Piața SUV-urilor premium full-size cu sistem plug-in hybrid este din ce în ce mai populată. Este o alternativă pentru constructorii premium de a limita consumul excesiv de carburant. Alături de modelul Volvo XC90 T8 Twin Engine, în segmentul SUV premium mai găsim modele plug-in hybrid oferite de BMW, Mercedes-Benz sau Porsche.

La BMW, modelul X5 xDrive45e este un concurent puternic în segment. Mercedes-Benz oferă modelul GLE de 350 4Matic, ce folosește un propulsor diesel alături de motorul electric, iar Porsche are în gama Cayenne modelul E-Hybrid, care pune accent pe performanță.

Pe piața din România, Volvo XC90 T8 Twin Engine are un preț de pornire de 77.810 euro, iar în echiparea Inscription cu șapte locuri, modelul pornește de la 83.510 euro. Cu lista de opționale adăugate, modelul nostru are un preț final de 93.599 euro (TVA inclus).

LISTĂ DE PREȚURI VOLVO XC90
MOTORIZĂRI

PREȚ DE BAZĂ 

(Euro, TVA inclus)


VERSIUNE PUTERE
(CP)
MOTOR
B5 Benzină 250 L4 2.0 litri, mild hybrid 63.980
B5 Diesel 235 L4 2.0 litri, mild hybrid 64.300
B6 Benzină 300 L4 2.0 litri, mild hybrid 73.470
T8 Twin-Engine 390 L4 2.0 litri, plug-in hybrid 77.810

FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN

***

Romanian Roads Luxury Edition este turul premium-luxury al conacelor, castelelor și restaurantelor de top din România

22-28 octombrie 2020
Un proiect Automarket.ro

Proiect prezentat de:

MICHELIN

Parteneri:

MOL România

VARTA

ORANGE

HUAWEI

SARTO BESPOKE

SERVER CONFIG

SYNLAB

A24 ASSISTANCE

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru