Mașinile din Romanian Roads Luxury Edition: Porsche Macan GTS, un SUV care capturează spiritul modelului 911

de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 16.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche participă la Romanian Roads Luxury Edition by Michelin cu una dintre versiunile sportive ale SUV-ului Macan. Porsche Macan GTS folosește motorul V6 biturbo de 380 CP împrumutat de la fratele mai mare Cayenne pentru o experiență dinamică completă.

Porsche Macan GTS va fi reprezentantul mărcii sportive din Stuttgart în cadrul Romanian Roads Luxury Edition by Michelin. Este una dintre cele două versiuni de top pe care Porsche le propune pentru cel mai mic SUV din gama sa.

Porsche este un constructor renumit pentru modele ca sportivul 911, cu o istorie și o tradiție aparte, sau ca 718 Boxster și Cayman, modele cu două locuri și pedigree sportiv.

Însă, din 2002, Porsche a deschis însă un nou capitol. Marca din Stuttgart a început să producă modele SUV, care aveau să devină cele mai bine vândute modele ale brandului și aveau să aducă un profit important ce a permis și continuarea producției pentru modele sport pure.

Primul SUV și cel mai cunoscut din gama Porsche este Cayenne, ajuns astăzi la a treia generație și derivat inclusiv în versiune SUV Coupe. Apoi, există Macan, un SUV compact în cazul căruia Porsche a reușit să îmbine sportivitatea specifică mărcii germane cu aspectul practic al unui SUV.

Să nu uităm că acest tip de automobil a devenit în ultimii ani favoritul clienților europeni și nu numai. SUV-urile de toate dimensiunile sunt pe primul loc în preferințele clienților și mărci extrem de tradiționaliste au făcut pasul către acest segment.

CAYENNE CEL MIC

Porsche Macan a fost lansat în 2014, alăturându-se modelului mai mare Cayenne pentru a completa gama de SUV-uri produse la Zuffenhausen. Platforma folosită este comună cu cea a modelului Audi Q5 (prima generație), dar Porsche a trecut noul său SUV prin tratament complet pentru a rezulta unul dintre cele mai complete automobile de acest gen la capitolul dinamică. Suspensia a fost modificată și adaptată special pentru a se mula pe cerințele inginerilor Porsche. În afara de ampatamentul identic cu Q5, Macan este unic din toate punctele de vedere.

În timpul dezvoltării, modelul a purtat numele de cod Project Cajun (Cayenne Junior). Numele Macan a fost ales în 2012 și este cuvântul pentru tigru în dialectul javanez, limba vorbită în insula indoneziană Java.

Porsche Macan avea să fie prezentat oficial la Salonul Auto de la Los Angeles din 2013, iar debutul comercial european avea loc în primăvara anului 2014. Primele modele din gamă au fost Macan S și Macan Turbo.

Ambele foloseau motorul V6 turbo de 3.0 litri în variante diferite de putere. Macan a fost echipat și cu motor diesel V6 tot de 3.0 litri, dar acest propulsor a fost eliminat din gamă după faceliftul operat în 2019.

Producția modelului Porsche Macan se face la uzina germană din Leipzig, alături de Panamera și Cayenne.

Din 2019, Porsche Macan facelift a primit o serie de modificări optice. Cea mai importantă se regăsește în partea din spate, unde cele două stopuri au fost unite printr-o bandă LED, după modelul introdus de a treia generație a modelului Cayenne. 

Alături de modificările de design, Porsche a refăcut gama de motorizări, eliminând propulsorul diesel din ofertă. În locul lui a apărut o versiunea pe benzină de bază: motor turbo 2.0 cu patru cilindri pe benzină care oferă 245 CP. Gama este completată de versiunile Macan S cu motor V6 turbo de 3.0 litri și 345 CP și de cele două versiuni sportive: Macan GTS (380 CP) și Macan Turbo (440 CP).

Ambele versiuni de top folosesc motorul turbo V6 de 2.9 litri (2.894 cmc, mai precis) preluat de la modelul Cayenne. 

MACAN GTS ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN

Pentru ediția 2020 Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, Porsche a ales modelul Macan GTS pentru a ne însoți în turul celor mai frumoase conace din România. Este cea mai nouă versiune adăugată în gama modelului Macan, prezentat oficial în luna decembrie a anului trecut.

Față de versiunea fără facelift, puterea motorului a fost mărită cu 20 CP, ajungând acum la 380 CP disponibili între 5.200 și 6.700 rpm. Cuplul maxim este de 520 Nm disponibil între 1.750 și 5.000 rpm.

În combinație cu transmisia automată PDK cu șapte trepte și pachetul opțional Sport Chrono, Macan GTS poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 4.7 secunde. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 261 km/oră. Versiunea GTS beneficiază de o suspensie adaptivă special reglată pentru o dinamică de top. Garda la sol a fost redusă cu 15 mm, iar cu ajutorul suspensiei adaptive, se mai pot reduce încă 10 mm. Porsche Macan GTS folosește jante cu design RS Spyder de 20 inch în standard.

Pentru exemplarul ce ne va însoți în turul Romanian Roads Luxury Edition by Michelin, lista de opționale bifate include jantele Sport Classic Design de 21 inch, faruri LED cu PLDS+, pachet Sport Chrono, Porsche Surface Coated Brakes (PCSB).

Modelul nostru este vopsit în nuanța metalizată Albastru Saphire.

INTERIOR SPORTIV INSPIRAT DE CLASICUL 911

Față de celelalte modele Macan, versiunea GTS se remarcă printr-un interior cu tușe sportive. Modelul dispune de scaune sport exclusive și materiale de calitate ca Alcantara pe panourile centrale ale scaunelor, pe cotiere și pe fețele de portieră. Macan GTS are volan sport multifuncțional cu padele pentru schimbarea manuală a treptelor de viteză. Logo-ul GTS este prezent pe turometru, praguri și tetiere.

PORSCHE MACAN GTS PE PIAȚA DIN ROMÂNIA

Porsche Macan GTS se luptă în segmentul SUV-urilor premium performante de dimensiuni medii, iar concurența este puternică. În acest segment găsim modele ca Audi SQ5, BMW X3 M sau Mercedes-AMG GLC 43.

Pe piața din România, Macan are un preț de pornire de 63.615 euro pentru modelul de bază echipat cu motorul turbo 2.0 cu patru cilindri. Pentru un Macan cu șase cilindri, prețurile încep de la 67.850 euro.

Un Porsche Macan GTS are un preț de bază de 81.738 euro, dar exemplarul care vine cu noi în Romanian Roads Luxury Edition by Michelin are și o serie de opționale bifate.

Dintre acestea enumerăm pachet interior piele neagră, ornamente interioare din carbon, asistent parcare față-spate și cameră spate, lane change assist, scaune față-spate încălzite, scaune față ventilate, suspensie pneumatică, trapă, volan multifuncțional carbon încălzit, pachet lumini confort. Prețul final al modelului Porsche Macan GTS din Romanian Roads Luxury Edition by Michelin este de 105.159 euro.

LISTĂ DE PREȚURI PORSCHE MACAN
MOTORIZĂRI

PREȚ DE BAZĂ
(euro, TVA inclus)

VERSIUNE PUTERE
(CP)
MOTOR
Macan 245 L4, 2.0 litri benzină 63.615
Macan S 354 V6, 3.0 litri benzină 67.850
Macan GTS 380 V6, 2.9 litri benzină 81.738
Macan Turbo 440 V6, 2.9 litri benzină 94.537

FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚII ÎN ROMANIAN ROADS LUXURY EDITION BY MICHELIN

Comentarii (1)

  • Mi-ar fi placut sa citesc mai multe despre cum acest Porsche Macan construit pe o platforma cu tractiune fata si, candva, cu un motor diesel sub capota "captureaza" spiritul lui 911, insa autorul articolului nu a dorit sa dezvolte aceasta afirmatie. Cel mai probabil a realizat ca este o tampenie sa faca asemenea analogii.
    PS: Porsche Macan, care este construit pe platforma lui Audi Q5, ce face parte din segmentul mediu, dupa cum aflam din text, este un SUV compact?
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru