Renault este unul dintre producătorii foarte prezenți în segmentul SUV-urilor, cu modele precum Kadjar, Koleos și Captur. În 2019, constructorul francez și-a luat inima în dinți și a intrat pe un teritoriu nou, dominat în mare parte de producătorii premium.
PRIMUL SUV COUPE DE LA RENAULT
Este vorba despre teritoriul SUV-urilor cu alură de coupe, acolo unde Renault este prezent cu Arkana. Desigur, este ușor să lansezi un SUV coupe scump, adevărata provocare este să ai un asemenea model în portofoliu, care să fie accesibil.
Iar Renault Arkana este un SUV coupe pentru toate buzunarele. Un fel de Nicki Minaj, dar cu picioarele pe pământ. Tocmai de aceea, Renault Arkana nu are rivali, momentan, în segmentul lui.
În toamna anului 2020, Arkana a debutat și pe piața europeană, iar din acest an poate fi achiziționat în România. La timp pentru a ne însoți și pe noi în "Aventour la feminin", turul care le dă ocazia celor mai în vogă femei influencer de la noi să experimenteze 5 SUV-uri cu personalități diferite.
La fel ca și în cazul noului Audi Q5 Sportback, posteriorul bombat sacrifică puțin din spațiul dedicat pasagerilor spate. De asemenea, portbagajul are un volum ceva mai redus, și anume 480 de litri.
Renault Arkana câștigă, însă, la capitolul aspect. Mașina care ne va însoți pe noi este finisată în nuanța Portocaliu Valencia, iar nivelul de echipare RS Line înseamnă că exteriorul și interiorul sunt garnisite cu elemente sportive împrumutate de la divizia Renault Sport.
NU NEAPĂRAT SPORTIV, CI MAI DEGRABĂ CUMPĂTAT
Deși are un aspect sportiv, dat de plafonul plonjat și de nivelul de echipare RS Line, Renault Arkana are un motor mai pământean.
Este vorba de un propulsor de 1.3 litri, pe benzină, care dezvoltă 140 de cai putere și care lucrează în compania unei transmisii automate și a unui sistem micro hibrid.Pe scurt, asta înseamnă că Arkana este un hibrid mai timid. Adică motorul este ajutat de o unitate electrică și de o baterie (montată undeva în portbagaj). Prin urmare, nu are momente când merge doar electric, asemeni lui Q5 Sportback.
Motorașul electric ajută puțin la accelerare, iar bateria de care pomeneam ține în viață muzica și aerul condiționat, atunci când motorul este oprit.
În ceea ce privește performanțele, Renault Arkana atinge (în această configurație) 100 de km/h în 9.8 secunde, iar viteza de top este de 205 km/h. Consumul este unul decent, adică 5.3 litri/100 de kilometri.
ACCESIBIL, DAR BINE ECHIPAT
Chiar dacă volanul nu poartă emblema unui producător premium, dotările sunt clar din acest segment. Fetele vor fi răsfățate cu dotări precum ecran digital de 10 inch pentru ceasurile de bord, display central de 9.3 inch (format portret), zonă cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil și tapițerie din Alcantara.
Lista mai include, printre altele, volan și scaune încălzite, asistent pentru faza lungă și tehnologie de recunoaștere a semnelor de circulație.
Am tot pomenit că Renault Arkana are un preț accesibil, dar nu am spus exact cât costă la noi în țară SUV-ul coupe din Hexagon.
Noul Arkana pornește de la 24.000 de euro. În cazul versiunii care ne va însoți în tur, nivelul de echipare RS Line, precum și lista de opționale urcă prețul mașinii pe care o vor conduce fetele la 29.500 de euro.***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România
8-11 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
Bingo! - există deci măcar un concurent în clasa lui (absurdă după mine, dar pe cine interesează?)
Ca design nu-i dezastruos (deși un Captur ”cinstit” rămâne preferabil, vizual vorbind), însă n-am văzut cred niciodată așa un spate ridicat - din suspensii, nota bene !
Dizgrațios, ba chiar grotesc.
Ce-o fi fost în capul renauluționiștilor nu pricep - poate c-au tras de Arkană haotic, opintindu-se să ridice prețurile. :-)
Totusi, mi-a sarit in ochi imediat contrastul intre spatele ridicat si botul masini foarte lasat (normal daca ridici prea mult spatele).
Oricum e chiar stilata fata de spatele unui Mitsubishi Eclipse.
și tata a avut una, îi clămpănea haionul de nouă și-o auzeai cum ruginește.
dar era mândru de ea, costa p-atunci cât un apartament cu 3 camere că avea radio + ceas (opționale echivalente cred c-o garsonieră.)
Renoul ăsta cu nume cam prea alchemic totuși mi-ar place (sic edikk) doar ca să contrariez cognitiv-disonant ceva cocalari veritabili cu X6.