Mercedes-Benz nu avea cum să lipsească din turul nostru dedicat exclusiv femeilor. Constructorul german de automobile va fi reprezentat de un model lansat la începutul acestui an, unul descris ca fiind "o mașină pentru iubitorii de design". Este vorba despre nimeni altul decât SUV-ul EQA, cel mai accesibil model electric din portofoliul mărcii din Stuttgart.
UN SUV INSTAGRAMABIL, APRECIAT MAI ALES DE FEMEI
Designul elegant, care poate fi accentuat de o serie de elemente în nuanța rose gold, dă dovadă de personalitate și poate fi ușor asortat cu piese din garderoba oricărei doamne sau domnișoare. Mai mult, fetele vor aprecia, cu siguranță, proporțiile compacte ale SUV-ului german dezvoltat pe arhitectura lui GLA. Adică manevrabilitate, ceea ce ne dorim cu toții.
Nu va trece neobservat nici interiorul, garnisit cu materiale și finisaje premium. Chiar dacă are un preț accesibil, EQA este înainte de toate un Mercedes-Benz, iar acest lucru se vede imediat ce deschizi portiera și dai cu ochii de cele două display-uri de 7 inch disponibile în standard. În cazul mașinii noastre de test vom fi răsfățați, pentru că lista de dotări plusează cu două ecrane de 10 inch.
Tot standard este și sistemul de infotainment MBUX care are integrată funcția "Navigare cu Electric Intelligence". Pe scurt, această tehnologie planifică cea mai rapidă rută până la destinație și ia în calcul opririle pentru încărcare. În plus, face modificări în funcție de mai mulți factori, cum ar fi un posibil ambuteiaj pe traseu.
TREI MOTORIZĂRI DISPONIBILE
Noul Mercedes-Benz EQA este disponibil cu trei versiuni de motorizare. Intrarea în gamă se face cu EQA 250 (mașina pe care o vor conduce și fetele în tur), echipată cu un motor electric capabil de 190 CP și 375 Nm cuplu. Dacă ne uităm la putere, vedem că seamănă izbitor cu ce oferă omologul său cu motor convențional. Mai exact, și în gama lui GLA regăsim un motor de 190 de cai putere, doar că acesta este diesel.
În aceste condiții, SUV-ul cu zero emisii atinge 100 de km/h în 8.9 secunde, iar viteza maximă este limitată la 160 km/h. Ne-am obișnuit ca viteza maximă a mașinilor electrice să fie una modestă, tocmai pentru a proteja bateria.
Și dacă tot a venit vorba de baterie, această versiune EQA 250 este echipată cu un acumulator de 66.5 kWh, suficient pentru o autonomie de 424 de kilometri. În regim oficial, bineînțeles.
Bateria poate fi încărcată la prize rapide de 100 kW, caz în care repriza 10% - 80% durează circa 30 de minute. Numai bine că prietenii de la Renovatio E-charge ne-au pregătit o mulțime de puncte de încărcare pe traseu, astfel că până fetele își retușează machiajul, mașina este gata de drum.
Știm că doamnele se simt mai în siguranță la volanul unei mașini cu tracțiune integrală. Tocmai de aceea, în gamă mai există și alte versiuni, mai puternice și cu 4x4. Este vorba despre EQA 300 4Matic și EQA 350 4Matic, echipate cu două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte). Aceste două versiuni oferă 228, respectiv 292 de cai putere.
CONFORT GERMAN
O fi Skoda Enyaq cea mai echipată mașină din tur, dar nici Mercedes-Benz EQA nu stă rău la capitolul dotări. În fond, vorbim despre un SUV premium. Lista cu dotări include tapițerie din piele Artico și microfibră Dinamica neagră, suspensie confort, faruri LED High Performance, scaune sport, jante AMG de 18 inch, volan îmbrăcat în piele și scaune față încălzite.
Și pentru ca fotografiile din habitaclul supertehnologizat să strângă cât mai multe reacții pe Instagram, mașina este echipată și cu sistem de iluminare ambientală, care poate asorta banda luminoasă cu orice culoare din garderobă.
Fetele nu trebuie să își facă griji pentru bateria telefonului pentru că EQA are și zonă de încărcare wireless pentru dispozitive mobile.
Nu lipsește armata de sisteme de siguranță, inclusiv asistent pentru unghi mort, asistentul activ la frânare, asistentul activ pentru menținerea benzii de rulare, camera pentru mersul cu spatele și asistentul la parcare Parktronic.
MERCEDES-BENZ EQA: RIVALI ȘI PREȚURI
Pe lista cu rivali ai noului EQA regăsim modele ca Audi Q4 e-tron, Volvo XC40 Recharge Pure Electric, BMW iX3.
În ceea ce privește prețul SUV-ului german, acesta pornește în România de la 49.170 de euro. Bineînțeles, fiind o mașină 100% electrică, ea se califică și pentru bonusul oferit de stat, evaluat la aproximativ 9300 de euro.În cazul mașinii care ne va însoți în Aventour la feminin, dotările menționate mai sus (precum și altele pe care le vor descoperi fetele de-a lungul celor 4 zile) au urcat prețul de achiziție al mașinii până la 58.832 de euro.
***
Aventour va putea fi urmărit după hashtag-ul #Aventour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket, pe Facebook-ul Eva.ro și pe Instagram-ul Eva.ro. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, Aventour la feminin va putea fi urmărit și pe conturile fetelor implicate în proiect.
Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 dintre cele mai noi mașini lansate în România
8-11 iunie
Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA
Proiect prezentat de:
Parteneri:
dacă da, să înțelegem că magaoaia asta de 2.040 kile are ceva miniono-feminin/ist în ea?
:)))))
"Designul elegant"
:)))))
"iar acest lucru se vede imediat ce deschizi portiera și dai cu ochii de cele două display-uri de 7 inch disponibile în standard."
Care display-uri, alea cu margini cat casa? :)))))
"mașina este echipată și cu sistem de iluminare ambientală, care poate asorta banda luminoasă cu orice culoare din garderobă"
:)))))
"Pe lista cu rivali ai noului EQA regăsim modele ca BMW iX3"
:)))))
Indiferent de greutate se conduce cu un singur deget (pe volan) şi cu vârful unui picior (pe pedala de acceleraţie care are şi rol de înfrânare)
Nu tu noxe, nu tu probleme cu ulei, motor, bujii, injectoare, distribuţie kkturi din 1800 toamna.
O maşină fiabilă, agilă şi tehnologic în ton cu 202x
Orice femeie ar merita o asemenea maşină, plus casă cu parcare cu acces cu poartă cu telecomandă şi staţie încărcare maşină electrică !
păi cum mai pot eu merge cu ea pe coclauri ca să mineresc de exemplu bitcoins?
că-mbătrânesc și domnișarele instant-gramiste nu cred c-or să-mi plătească ele pensia-n veci.
totuși, mor de curiozitate cu operele cui (după Brâncuși) o să mai fie comparate foto-ciordelile instanagramate.
pariem că urmează Michelangelo ?
Netam Nissan, aţi scăzut (iar) în ochii mei
dacă maşina electrică se încarcă destul de repede, are range bun, e frumoasă, acum noul NOD ÎN PAPURĂ este că nu ar fi 4x4 !!!??!?!
strugurii acrii breee....
ceea ce de notă, lipsă de inteligenţă
patetic
nu doar ca expert electro-stivuitorist, ci și ca depanator, creator electro-brâncușian de conținut digital cu Tom-Degețel etc.
ieri de exemplu am pus liță mai groasă la siguranțele sărite ale unui Merțan EQC, feblețea dvs nevandabilă nici urșilor poluari orfani.
...știu că vă tăvăliți de râs la asemenea gogoși, dar gândiți-vă că la fel fac și cititorii eco-comentariilor dvs cu idei nu multe, dar fixe.
nu doar copiii, ci și electro-fanii zic deci lucruri prea trăznite.
cred totuși că vi se trage de la statul în curent - continuu.
n-ar fi deci rău să vă mai împământați, dar am auzit că fac bine și inhalațiile de benzină.
Ok, ok, problema ta poate fi ca cei care sunt mai specialişti într-un domeniu să fie mult, mult mai critici decât media generală şi deci să devină din foarte obiectivi din punctul lor de vedere, de fapt subiectivi (în exces) cu punctul de vedere general
aţi revenit la nivelul iniţial (urcat în ochii mei) întelegând acum motivele :)