Mașinile din Aventour 2023: Mercedes-AMG SL 63, decapotabilă cu V8 și 585 CP

de Alexandru Monenciu
Joi, 27.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alături de noi în Aventour 2023 va veni și noul Mercedes-AMG SL63, o decapotabilă cu motor V8 și 585 de cai putere. Este chiar cea mai rapidă mașină din istoria Aventour, una pe care fetele o vor aprecia cu siguranță.

După cum ai aflat deja, una dintre mașinile care ne vor însoți în Aventour la feminin 2023 este Audi Q8 e-tron, adică cel mai mare SUV electric al producătorului din Ingolstadt. La cealaltă extremă avem o mașină cu adevărat specială.

O odă închinată motoarelor V8 și modelelor sport cu plafon retractabil. Este vorba despre noul Mercedes-AMG SL. Și nu orice SL, ci un SL 63, adică cel mai puternic pe care îl poți cumpăra în momentul de față.

Un fel de "Ultimul Mohican" al decapotabilelor cu motor mare, croite pentru relaxarea supremă.

Mercedes-Benz SL a fost lansat pentru prima dată în 1954. Numele SL vine de la germanul Sport Leich, adică Sport Ușor, două caracteristici care nu au dispărut niciodată din vocabularul modelului german.

La finalul lunii octombrie 2021, Mercedes-Benz a dezvăluit a șaptea generație SL. După cum îi spune și numele oficial, modelul cu plafon retractabil este comercializat doar în versiune AMG și beneficiază, în premieră, de un sistem de tracțiune integrală.

UN MERCEDES-AMG SL, GÂNDIT DE LA ZERO

Mercedes-AMG SL a fost regândit de la zero, astfel că totul este nou: avem o platformă cu o serie de componente din aluminiu, oțel și magneziu, design exterior care atrage toate privirile și un interior rafinat.

Dar să dezvoltăm puțin partea de design exterior și să vorbim de grila Panamericana, farurile LED înguste, jantele cu diametrul cuprins între 19 și 21 de inch, mânerele retractabile ale portierelor și cele patru terminații ale sistemului de evacuare.

Odată cu noua generație, Mercedes-AMG SL revine la un plafon de tip soft-top.

Acesta poate fi acționat în 15 secunde și până la viteze de 50 de km/h. Adică nu trebuie să te oprești pentru a-l ridica, în caz că se strică vremea dintr-o dată.

La interior, fetele noastre vor găsi materiale și finisaje premium, un volan AMG Performance, display central de 11.9 inch, care se înclină în față până la 32 de grade, un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch și, bineînțeles, sistemul multimedia MBUX (care permite deschiderea capotei).

Dacă tot suntem la partea de tehnologie, să nu uităm de tehnologia Head-up Display color, cu indicații proiectate pe parbriz și realitate augmentată pentru navigație.

SISTEM DE ÎNCĂLZIRE AIRSCARF: EȘARFĂ DE AER CALD ÎN JURUL GÂTULUI

Pentru zilele nu foarte călduroase, în care ții morțiș să circuli decapotat, Mercedes-Benz oferă, încă din standard, renumitul sistem de încălzire Airscarf. Este ca și cum ai avea o eșarfă de aer cald în jurul gâtului.

Decapotabila germană oferă nu doar un sistem de climatizare automată ci și scaune încălzite și ventilate.

MOTOR V8 CU 585 DE CAI PUTERE

Așa cum spuneam, alături de noi în Aventour 2023 va veni cel mai puternic Mercedes-AMG SL pe care îl poți cumpăra. Motorul V8 de 4.0 litri, twin-turbo, dezvoltă în cazul lui SL 63 585 de cai putere și 800 Nm cuplu.

Vorbim despre un motor pe care, în 10 ani, o să-l găsiți mai greu decât o pereche de Clujana.

Cu pedala de accelerație lipită de podea, decapotabila germană atinge 100 de km/h în doar 3.6 secunde. Viteza maximă ajunge la 315 km/h, deci în Germania se poate lua oricând la trântă cu Lamborghini și Ferrari.

Pachetul este completat de o transmisie automată cu 9 rapoarte și, în premieră, de un sistem de tracțiune integrală.

Privind peste aceste specificații tehnice, este ușor de intuit că Mercedes-AMG SL 63 este cea mai rapidă mașină din istoria Aventour.

CEA MAI RAPIDĂ MAȘINĂ DIN ISTORIA AVENTOUR

Totodată, are și cel mai mic portbagaj din istoria Aventour: 213 litri.

Deci, sperăm ca fetele să nu-și aducă toată garderoba cu ele.

În România, noul Mercedes-AMG SL 63 pornește de la 172.806 euro. Dar, mașina care ne va însoți în tur are o listă stufoasă de dotări opționale. Tocmai de aceea costă 218.508 euro.

Numai vopseaua exterioară Roșu Patagonia, din catalogul Mercedes Manufaktur, costă 1.200 de euro. Pachetul de asistență la conducere costă alți 2.430 de euro, iar jantele AMG de 21 inch costă 1.250 de euro.

De departe cel mai scump este pachetul Premium Plus (3.384 de euro). Nu că îi luăm apărarea, dar vine cu cele mai multe echipamente. Cum ar fi farurile Digital Light, cu 1.3 milioane de pixeli care pot proiecta informații pe asfalt.

Sau volanul încălzit și sistemul audio Burmester (care te face să simți ca la un concert live). Și le-am numit numai pe cele mai importante.

***

Aventour la feminin este un proiect dedicat exclusiv femeilor, desfășurat alături de 4 mașini proaspăt lansate în România.

3-6 mai

Un proiect
AUTOMARKET ȘI EVA

Proiect prezentat de:

TEXTAR

Parteneri:

CONTINENTAL ANVELOPE

CEZ ROMÂNIA

REVOLUT

PHARMA NORD

NOVUM BY THE SEA

Comentarii (7)

  • Foarte frumoasă, doar că.... poluantă.
    Uzată moral.
    2 8
  • Banditos
    si daca e uzata moral, ce?

    ai fix aceleasi "argumente" ca taximetristu' site-ului care latra cat e ziua de lunga ca Diesel e cea mai tare tehnologie din Univers.
    6 2
  • Oare la cine am mai auzit expresia asta de "uzata moral"? k
    2 0
  • Bijuterie de mașină, își merită fiecare cent din cei 218.508 euro.
    Iar V8-ul cred că sună într-un mare fel...
    1 0
  • "Cu pedala de accelerație lipită de podea, decapotabila germană atinge 100 de km/h în doar 3.6 secunde. Viteza maximă ajunge la 315 km/h, deci în Germania se poate lua oricând la trântă cu Lamborghini și Ferrari."
    De ce doar in Germania? In Romania se aplica alte limite de viteza pentru Lamborgini si Ferrari decat pentru Mercedes?
    0 0
  • Volan cu etajere ... ca la dulapioare?
    Si tableta ca la Renault?
    0 1
  • Super mașină! Au fost pe mâna mea pentru teste...toată seria 63 , nu doar SL. Prefer însă GT-ul. Sper sa ma țină Dumnezeu sănătoasă sa pot sa fac în continuare jobul ăsta superb. I love Mercedes!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru