Mașinile diesel și pe benzină, interzise în Norvegia din 2025? "Este o dezinformare", răspunde guvernul scandinav

de Mircea Meşter
Luni, 06.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce o publicație norvegiană anunța că mașinile diesel și pe benzină vor fi interzise la vânzare din 2025, guvernul Norvegiei a reacționat: "Deocamdată nu se pune problema".

După ce publicația norvegiană Dagens Næringsliv (DN) a publicat în cursul săptămânii trecute un articol prin care anunța faptul că țara scandinavă va interzice vânzarea mașinilor diesel și pe benzină începând cu anul 2025, coaliția care guvernează statul nordic a dezmințit informația.

"Guvernul și partenerii săi sunt de acord cu privire la un nou pas spre o societate cu emisii zero. Dar nu există niciun fel de discuții legate de inrterzicerea vânzării mașinilor diesel și pe benzină în 2025, așa cum se poate înțelege în articolul publicat de Dagens Næringsliv", notează coaliția de guvernământ într-un comunicat de presă oficial.

Ziarul norvegian cita în articolul care a făcut imediat înconjurul presei mondiale un purtător de cuvânt al Partidului Liberal din Norvegia, Ola Elvestuen. Oficialul liberal a lămurit situația afirmând că partidele din coaliție s-au pus de acord doar cu "oportunitatea setării unui număr de mașini cu emisii scăzute și emisii zero care ar trebui să circule în Norvegia în 2025" pentru ca statul scandinav să poată să-și atingă țintele climatice care vor fi anunțate oficial în 2017.

Știrea apărută în publicația norvegiană a atras nu doar atenția presei, ci și reacțiile unor oameni din industrie.

Primul care răspuns știrii din DN a fost Elon Musk, care a scris pe Twitter "Tocmai am auzit că Norvegia va interzice vânzarea de mașini cu motoare termice în 2025. Ce țară fantastică! Sunteți tari, fraților!". Ulterior, după ce guvernul norvegian a dezmințit informațiile, partidele din opoziția norvegiană nu au ratat ocazia de a reacționa negativ: "Înțelegerea este neclară și nu are substanță. Partidele nici măcar nu sunt în stare să se pună de acord cu ce trebuie să se pună de acord", a declarat Terje Aasland, purtător de cuvânt al Partidului Laburist.

Discuția pe marginea mașinilor care se vând în Norvegia vine pe fondul unei evoluții spectaculoase a vânzărilor de modele electrice în statul scandinav. Împinse de la spate de o serie de bonusuri și de facilități acordate cumpărătorilor acestor mașini (parcare gratuită, posibilitatea utilizării benzilor speciale de transport public, impozite mai mic, taxe mici la achiziție), electricele au decolat în Norvegia, țară în care 17% dintre mașinile vândute anul trecut au fost full-electrice. Este cea mai mare proporție din întreaga lume.

Comentarii (6)

  • Hahaha "vizionarul" Musk n-a vazut-o nici p-asta venind !
    14 1
  • someone
    oficial norvegian: ' dezinformare: termenul real este 2023 " :))
    oricum planul tarilor nordice de a scapa de transportul cu combustibili fosili e de apreciat, mai ales ca e si pus in aplicare cu foarte multa ingeniozitate si consistenta
    4 7
  • 2025 inseamna aproape 10 ani. Si in industria auto e foarte mult, chiar daca nu atat de spectaculos ca in cazul IT-ului si electronicelor in general. Plus ca vorbim de tari in care veniturile sunt foarte mari. In Romania probabil ca si in 2035 mai mult de jumatate dintre automobilele care vor circula vor folosi combustibili fosili (tinand cont ca in prezent varsta medie a masinilor inmatriculate la noi e de 13!!! ani) si piata masinilor noi e oricum departe de anul de gratie 2008. Sa speram ca macar hibridele vor deveni mai accesibile clasei de mijloc si ca statul va oferi ajutoare mai consistente pentru achizitionarea lor. Electricele vor ramane mult timp rarae aves la noi.
    7 1
  • De acord, cu cateva obiectii. Fii mai clar: ce inseamna "mult timp" in opinia ta? Hibrizi mai accesibili? Nu va cum! Sa oferi 2 sisteme tehnologice si sa fii mai ieftin decat cel care ofera unul singur? Hmm
    5 2
  • @@Andy Honda Insight putea fi achizitonata la 20.000 cand era pe piata la noi cu bonusurile de la stat. Toyota are modele compacte hibride la 25.000 pret de catalog, deci si aici se mai scade daca folosim bonusurile. Cu cat mai multi producatori rentunta la diesel si intra in jocul hibrid (deocamdata aspirat benzinar+electric, insa in curand tubo benzinar + electric), cu atat preturile vor scadea. E o regula de cand lumea in ceea ce priveste piata.
    4 2
  • Hibrizii sunt un compromis. Unii constructori nu vor sa-l accepte.

    Stiu ei ceva!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru