Maşinile diesel şi benzină vor fi interzise în oraşele europene în 2050
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ca un ultim efort de a stimula propulsia alternativă în următoarele decenii, Comisia European a înaintat recent o propunere care vizează interzicerea maşinilor echipate cu motoare diesel şi benzină în centrul oraşelor de pe Bătrânul Continent, până în 2050.
Iniţiativa a fost înaintată de comisarul Siim Kallas, din dorinţa de a reduce emisiile de carbon şi dependenţa de petrol cu până la 60%. Proiectul lui Kallas propune reducerea numărului de maşini convenţionale pentru a atinge un procent de 50% vehicule cu emisii zero pe şoselele europene până în 2030. Scopul final este acela de a interzice modelele care folosesc combustibilii tradiţionali în centrul oraşelor europene, până în 2050.
Acelaşi Kallas intenţionează să propună un program prin care călătoriile mai mici de 300 de kilometri să se facă cu trenul. Ideea face parte dintr-un plan care are la bază o reţea de transport europeană, capabilă să conecteze principalele aeroporturi cu ajutorul unor reţele de căi ferate de mare viteză.
O altă prioritate pentru Comisia Europeană este înjumătăţirea accidntelor mortale produse pe şosea până în 2020 şi eliminarea lor completă până în 2050.
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
pt.ca nu au inca aumonomie destula.......pana in 2020-2030 se va rezolva si problema asta......
insa vad ca toata lumea tine de petrol, diesel si altele chiar daca nu sio mai pot permite......
acum 2 zile eram la pompa sa fac plinul masini(masina de firma)si in fata mea era un ALFA ROMEO condusa de un barosan cu ceafa lata care si-a bagat diesel de 10 lei........miar fi si rusine sa am masina de 10k euro si sa bag 2 litri de combustibil
toata lumea cu proteste la benzinari si astea si daca i pui sa aleaga intre o masina electrica si una conventionala veti vedea ca vor alege varianta a 2-a
Vei ajunge destul de repede sa gandesti la fel despre energia electrica, pentru ca atunci cand cererea se va inzecii si vom depinde de ea zi de zi si in transport va urma exact cursul combustibililor fosili, e pura economie si marketing, eu zic sa te pregatesti de pe acum pentru proteste in fata companiilor electrice :)
Sunt impotriva masinilor electrice pentru autonomia scazuta, pentru timpii enormi de incarcare, pentru greutatea bateriilor care distruge manevrabilitatea, pentru preturile prohibitive si pentru ipocrizia de a se ascunde in spatele ecologiei.
2.tehnologia pt. masilile electrice se va dezvola si se va ieftini in 50 de ani (vezi ex. televizoarelor cu plasma si LCD)
3.energia electrica e mai putin poluatoare deoarece nu e toata produsa pe baza de hidrocarburi iar in viitor se vor extinde utilizarile energiei eoliene si solare (si mai sunt si alte surse ne folosite inca, mai uitativa si voi pe Discovery sau mai cititi articole de stiinta si tehnica sa vedeti ca lumea si stiinta e intr-o evolutie continua si constanta)
2. automobilele polueaza cel mai putin de pe planeta asta , incalzirea co2 si restu sunt numai nite rahaturi aruncate in fatza ca sa acopere alte chestiuni mult mai grave.
Facem pariu ca in 25 de ani maxim nu mai vedem motoare cu ardere interna? Dau o bere cu ocazia asta si cu ocazia depunerii pe atunci a dosarului de pensie :)))
Daca poluarea ar fi doar locala si curentii de aer nu ar imprastia gazele , poate ar fi ok, dar nu este asa.
In legatura ca electromobilele , ele sunt potrivite tarilor cu intindere geografica mica, oraselor micute si in genere societatilor avansate.
S-a vazut in SUA , GM a pus pe jaratec mii de electromobile - de ce ?
Simplu tarile cu intindere geografica mare nu pot acoperi distantele de sute de mile cu aceste masini.
Dupa mine , cel mai bine ar fi sa ne ocupam de reimpadurire si sa limitam in continuare noxele.