Potrivit datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), maşinile diesel deţin o cotă de piaţă de 53.3% în primele 10 luni ale anului.
Chiar dacă acoperă practic mai mult de jumătate din vânzări, scăderea este una accentuată, în condiţiile în care maşinile diesel aveau 67.4% din piaţa în luna ianuarie şi de 55.3% în primele 10 luni ale anului trecut.
Skoda Octavia, cel mai vândut model de import
Dacia deţine peste o treime din piaţa de maşini noi comercializate în România în primele 10 luni, iar Dacia Logan rămâne şi în prezent cea mai bine vândută maşină, cu 13.379 unităţi.
Clasamentul este completat de Dacia Duster (5.366 unităţi) şi Dacia Sandero (4.926 unităţi), în timp ce modelul de import cel mai apreciat de romani a fost Skoda Octavia (3.298 unităţi). Dacia Logan MCV ocupă locul 5 în acest top cu 2.612 unităţi.
România a produs în primele 10 luni 328.776 de maşini, dintre care 286.789 sunt marca Dacia, iar alte 41.987 marca Ford.
Dintre acestea, 301.580 de unităţi au mers la export, astfel că doar 8% din producţia naţională a fost vândută pe teritoriul ţării, procent similar cu cel de anul trecut.Via APIA
Nici Renault nu face vreo mare cifra de afacere cu vânzările din Romania, spre exemplu in Algeria vând mai mult decât in Romania (vorbesc de mașinile cu sigla Dacia, daca punem la socoteala Loganul cu sigla Renault fabricat la ei cred ca se îndreaptă spre 40000/an)
poti stii cate GPL-uri sunt pe piata? care este trendul exact? etc?
si personal ma intereseaza mai mult care este trendul pe piata masinilor electrice decat ca X sau Y isi pun o gogoasa cu gaz in portbagaj si au interzisa parcarea subterana a mall-urilor.
uite, de ex, as vrea un articol care sa abordeze chip tuningul, review-uri cu performante, preturi, calitatea, costuri, avantaje dezavantaje
La electrice informațiile favorizante (avantajele) sunt prezentate fără probleme. Asta se cheamă reclamă.
Iar posibilele dezavantaje (durata de viață a bateriilor, în cicluri și ani, costurile de schimbare, service-urile care pot interveni și la ce costuri și multe alte întrebări delicate) cam sunt ignorate. Am contorizat ca menționate doar dezavantaje evidente: prețul de achiziție sau lipsa punctelor de încărcare.
Până una alta din punct de vedere ecologic subiectul GPL are un efect benefic (zeci, poate sute de mii de mașini doar la noi ard un combustibil mai puțin poluant decât benzina sau motorina) mult mai mare decât alea 25 de mașini electrice cu care fac naveta 10 corporatiști, restul fiind împrumutate pentru reclamă, mai mult sau mai puțin mascată.
De-aia țări mai civilizate ca Italia, Franța sau chiar Polonia au/au avut programe de stimulare pentru GPL. Noi dăm vrabia din mână pe cioara electrică deși nu știm dacă poate să zboare.
PS Prefer o gogoașă-n portbagaj unei putori TDI.
n-as numi-o reclama pentru ca nu se face publicitate unei marci ci mai degraba unei tehnologii. As numi asta doar promovare. Si sa fim seriosi cam ce influenta ar avea "bataia asta de cap" asupra pietei din Romania?
Oricum prefer un hibrid unui TDI si o electrica unei benzinare (chiar si cu GPL). Povestea aia cu acumulatorii purtati drept balast e rasuflata, cu durata de viata e discutabila (garantia e de 10 ani - practic cat automobilul, si vorbim aici de garantie si nu de durata). Ca fapt divers in targ la mine e un Prius PRIMA generatie..si merge :). Cu service-urile, costurile de utilizare, etc....e prematura discutia. Nu exista inca o masa critica de automobile electrice pe care sa poti face analiza costurilor. Si apoi masinile termice nu tot mananca bani?
D'aia in tari mai civilizate decat cele civilizate electricele sunt la mare cautare (sarind si peste avantajele oferite la achizitie)
PS si io ma gandesc la o gogoasa...da' vine craciunul si cred ca apar alte prioritati.