Mașinile diesel păstrează cota de piață de 25% din vânzări în România după primele 11 luni: cota mașinilor ecologice urcă la 3.8%

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 18.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
25% dintre mașinile noi cumpărate de români în primele 11 luni ale anului au avut motorizare diesel, în timp ce cota de piață a mașinilor electrice și hibride a crescut ușor la 3.8%, iar cea a mașinilor cu motoare pe benzină a rămas constantă la 71%.

Piața auto din România s-a stabilizat în ultimele luni în ceea ce privește tipul de motorizare preferat de clienți, potrivit datelor furnizate în cel mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Astfel, 25.2% dintre mașinile noi cumpărate de români în primele 11 luni ale anului au avut motoare diesel, volumul total fiind de 40.408 unități.

Cota de piață s-a stabilizat la 25% încă din luna septembrie, însă comparativ cu perioada similară a anului trecut există o scădere pronunțată de la o cotă de piață de 35.3%.

Între timp, volumul de mașini noi cu unități pe benzină comercializate în primele 10 luni a fost de 113.719 unități, corespunzător unei cote de piață de 71%. În acest caz se remarcă o creștere cu 10 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă și aici există o stabilizare comparativ cu ultimele luni.

În acest context, volumul de mașini electrice și hibride a fost în perioada ianuarie-noiembrie de 6.015 unități, iar cota de piață a crescut ușor la 3.8%. Chiar dacă se observă o creștere a cotei de piață de la valoarea de 2.8% înregistrată în perioada similară a anului trecut, cota de piață a rămas relativ stabilă.

Anterior, reprezentanții APIA anticipau ca mașinile diesel vor câștiga mai mult teren în ultima parte a acestui an, însă datele oficiale contrazic aceste estimări.

Via APIA

Comentarii (7)

  • Anonim
    Dupa ce cumpara gloata benzinare la greu sa vezi cum gaseste UE ceva hibe si la astea . Pentru cine a citit ceva din istoria auto va gasi ca acesta mare electrificare a mai existat in America unde au ajuns masinile electrice la o pondere de peste 50 % din piata si apoi sau fasait exact din aceleas motive ca acuma . Lipsa infrastructurii , autonomie mica , probleme cu timpii mari de reincarcare etc
    13 5
  • Comparatia cu SUA de acum 100 de ani nu are sens pentru ca atunci alternativa era masina cu abur iar autonomia celor electrice era vreo 20km. Cele pe benzina erau prohibitiv de scumpe. Odata cu aparitia liniilor de asamblare au scazut preturile celor pe benzina si, evident, cumparatorii s-au reorientat pe ce e mai ieftin si convenabil.
    9 6
  • Anonim
    Existau si masini pe benzina la vremea respectiva si da ai mai punctat ceva sunt mult mai scumpe electricele si acuma si atuncia erau la fel muult mai scumpe . La vreme respectiva 90 % din taxiuri erau electrice . Automobilul Detroit Electric, produs în 1914, avea o autonomie de 130 de kilometri. Ironic, acest model era preferatul Clarei Ford, soţia lui Henry Ford. Autonomie cat au si astazi !! Deci unde este marea tehnica marea descoperire ? A spalat Elon Musk creierul americanului si nu numai cu o ideie expirata la inceputul anilor 1900 mare realizare hahaha
    12 4
  • inexorabil
    @Anonim, respectele mele! Plăcerea mi-o simt a fi cu atât mai intensă, cu cât constat că, oricât ar degenera lumea, nu vor dispărea oamenii care JUDECĂ (în sensul de a discerne, nu de a condamna). Drama este că nu vor putea fi depistaţi la orice răspântie…Şi că nu vor fi (socotiţi, în general) personalităţi de seamă ale urbii.
    9 3
  • Hibridele si electricele nu sunt neaparat ecologice.
    Umilul Logan are mult mai putine piese, sunt facute din materiale comune (fier, plastic, aliminiu, cauciuc) si este mult mai simplu decat un hibrid.
    Apoi in rulare nu vad cu ce este mai ecologic un CR-V hibrid decat un Logan DCI sau pe GPL (cum sunt majoritatea taxiurilor).
    Si-apoi cand iese din uz, loganul e relativ simplu de reciclat insa nu acelasi lucru e valabil si cu bateriile masinilor "ecologice".

    Asa ca eu unul as renunta la eticheta de ecologice si le-as spune electrice si hibride
    7 3
  • inexorabil
    Măi, ce încântare: chiar vine tot mai multă lume inteligentă pe AM :)

    @alex, te-aş fi “înverzit” cu 50 de mâini, dacă le-aş fi avut (eventual împrumutate de la Mafia). Simpla, dar elocventa ta demonstraţie de…logică parcă a năruit, dintr-odată, tot e-eşafodajul mitologic (sau invers: eşafodajul e-mitologic). Chiar mi-a plăcut această “decantare” ideologică: eco-maşinile sunt una, “electricele” alta :D

    Foarte interesantă (ACE)astă abordare. Apropo, s-au edi(kkk)ficat şi alte persoane?
    6 2
  • iashte demult lume cu simptome de inteligenta pe AM :)
    doar ca n-are mereu timp si chef de ezercitii critice.

    Relativ la orientarea masiva spre benzina, cunosc persoane care au trait adevarate drame din cauza consumului asa-ziselor "noi" motoare pe benzina. Au crezut textele vanzatorilor si s-au ales cu niste drujbe gurmande. Dupa o perioada s-au intors cu coada intre picioare la batranul dar parca mereu tanarul si nemuritorul 1.5 dci.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru