Piața auto din România s-a stabilizat în ultimele luni în ceea ce privește tipul de motorizare preferat de clienți, potrivit datelor furnizate în cel mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Astfel, 25.2% dintre mașinile noi cumpărate de români în primele 11 luni ale anului au avut motoare diesel, volumul total fiind de 40.408 unități.
Cota de piață s-a stabilizat la 25% încă din luna septembrie, însă comparativ cu perioada similară a anului trecut există o scădere pronunțată de la o cotă de piață de 35.3%.
Între timp, volumul de mașini noi cu unități pe benzină comercializate în primele 10 luni a fost de 113.719 unități, corespunzător unei cote de piață de 71%. În acest caz se remarcă o creștere cu 10 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă și aici există o stabilizare comparativ cu ultimele luni.
În acest context, volumul de mașini electrice și hibride a fost în perioada ianuarie-noiembrie de 6.015 unități, iar cota de piață a crescut ușor la 3.8%. Chiar dacă se observă o creștere a cotei de piață de la valoarea de 2.8% înregistrată în perioada similară a anului trecut, cota de piață a rămas relativ stabilă.
Anterior, reprezentanții APIA anticipau ca mașinile diesel vor câștiga mai mult teren în ultima parte a acestui an, însă datele oficiale contrazic aceste estimări.
Via APIA
Umilul Logan are mult mai putine piese, sunt facute din materiale comune (fier, plastic, aliminiu, cauciuc) si este mult mai simplu decat un hibrid.
Apoi in rulare nu vad cu ce este mai ecologic un CR-V hibrid decat un Logan DCI sau pe GPL (cum sunt majoritatea taxiurilor).
Si-apoi cand iese din uz, loganul e relativ simplu de reciclat insa nu acelasi lucru e valabil si cu bateriile masinilor "ecologice".
Asa ca eu unul as renunta la eticheta de ecologice si le-as spune electrice si hibride
@alex, te-aş fi “înverzit” cu 50 de mâini, dacă le-aş fi avut (eventual împrumutate de la Mafia). Simpla, dar elocventa ta demonstraţie de…logică parcă a năruit, dintr-odată, tot e-eşafodajul mitologic (sau invers: eşafodajul e-mitologic). Chiar mi-a plăcut această “decantare” ideologică: eco-maşinile sunt una, “electricele” alta :D
Foarte interesantă (ACE)astă abordare. Apropo, s-au edi(kkk)ficat şi alte persoane?
doar ca n-are mereu timp si chef de ezercitii critice.
Relativ la orientarea masiva spre benzina, cunosc persoane care au trait adevarate drame din cauza consumului asa-ziselor "noi" motoare pe benzina. Au crezut textele vanzatorilor si s-au ales cu niste drujbe gurmande. Dupa o perioada s-au intors cu coada intre picioare la batranul dar parca mereu tanarul si nemuritorul 1.5 dci.