Mașinile cu motoare diesel ar putea fi retrase din circulație în Europa, în următorii 2 ani

de Tiberiu Safta
Luni, 05.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul Germaniei avertizează că există riscul ca mașinile cu motoare diesel să fie retrase din circulație în Europa, în următorii 2 ani. Riscul este cauzat de viitoarele norme de poluare Euro 7, care vor intra în vigoare în 2025.

Mașinile cu motoare diesel ar putea fi scoase din circulație în următorii 2 ani de pe drumurile țărilor europene, avertizează ministrul de transporturi din Germania, Volker Wissing. El a trimis o scrisoare către Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, prin care guvernul german cere explicații cu privire la aplicarea viitoarelor norme Euro 7. Acestea urmează să intre în vigoare din 1 iulie 2025.

Wissing spune că limitele de emisii admise de Uniunea Europeană nu vor putea fi respectate în condiții normale de funcționare. „Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7”, a declarat Wissing. „În condiții de exploatare normale, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă cu bagaje, va emite mai multe noxe, peste limita admisă în acte. Consider înțelept că un astfel de cadrul legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”, a mai adăugat ministrul german de transporturi.

La scurt timp după apariția declarațiilor ministrului, reprezentanții industriei auto germane au dat următoarea replică: „Modificarea grilei de măsurare a noxelor pentru omologarea unui vehicul la o dată ulterioară nu se poate aplica retroactiv.

În acest context, o interdicție de funcționare este absurdă. Aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi, în orice caz, o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german.”

via Economica

Comentarii (41)

  • Al Bundy
    Voi sparge gheata primul in ceea ce privește comentariile!
    Acești politicieni de carton, rupți de realitate, pionii celor influenți si putred de bogați, nu știu cum să mai complice viața omului de rând!
    Promovează cu orice preț mașinile electrice, amenință traiul normal al plătitorului de taxe...
    Nu ii interesează că 80% din populație nu își permite EV.
    Înainte să mă atace cei care spun că nu toată lumea trebuie să aibă mașina, țin să le reamintesc faptul că mașina nu mai e un moft, mai ales în România unde nu ai alternativa decentă de transport.
    De asemenea, nimeni nu spune despre posibilitatea de a dezvolta cancer ca urmare expunerii radiațiilor emise de E.V.
    40 11
  • Cătălin
    Care cadru constituțional UE?
    7 3
  • Banditos
    Ma indoiesc sincer ca ar putea aplica legea incalcandu-se principiul retroactivitatii. Ar fi cea mai stupida si penibila miscare si inca o bifa neagra. S-ar incalca si alte drepturi civile cu ocazia asta.
    12 5
  • Nu se va aplica retroactiv. Nu are cum.
    9 1
  • Dar posesorii pot fi împinși să scape de ele prin alte restricții. În Londra (și în curând alte orașe) dacă nu ești rezident și vehiculul nu e Euro 6 (sau Euro 5 dar cu NOx mai mic de 0.08 pe km), plătești 12.5 lire PE ZI. In viitor se vor actualiza cu Euro 7.
    11 9
  • Pai daca la urcarea unei pante sau masina incarcata cu saricina mai mare masinile consuma mai mult, atunci cand sunt conduse fara limita pe drumurile din Germania sau cand sunt conduse cu 300 km/h pe autostrazi in Romania, sau cand se fac drift, sau cand se pleaca in viteza la semafor? Sau cand testeaza cei de la carwow masini germane ca sa arate care e mai rapida??? Atunci cum e consumul?
    Si daca sunt retrase cele noi cu motoare diesel, cu troacele vechi cu DPF anulat ce fac? Cu TOATE VAG, BMW si mercedes cu softuri ilegale ce fac, ca mai sunt o multime pe strazi inca?
    12 7
  • @Bandidos
    Dar cand s-au instalat softuri ilegale, nu s-au incalcat drepturi?
    Cand au mintit poporul cu ClearTech, Bluemotion si alte nume dragute pentru dieseluri cancerigene, nu s-au incalcat drepturi?
    10 8
  • Banditos
    @Al Bundy

    poti pune linkuri cu ceva studii sau e o afirmatie din categoria "eolienele produc cancer" ?
    11 2
  • @Matei
    S-au terminat violențele provocate de englejii tai civilizați și toleranți ?
    3 6
  • Trilulilu
    Deci SUV-urile mari germane vor dispărea. Uite așa se folosește o reală împotriva propriei economii
    2 6
  • Trilulilu
    Se folosește "o teslă"
    3 4
  • Sigur nu se va aplica retroactiv, dar ceva norme locale, ca sa mai dispara din tractoarele de 20 de ani care misuna prin orase, ar fi mai mult decat binevenite.
    8 4
  • Banditos
    @14:45

    Esti extrem, extrem de confuzat.

    Pentru a nu pierde vremea... nu sustin nici ilegalitatile unei companii PRIVATE si nici aplicarea defectuosa a unor norme UE.
    5 2
  • Cand urca o rampa si cu incarcatura mare..... Pai `ra-ti ai draq! Cand coboara panta nu consuma sub nivel??? Se compenseaza!!!
    4 5
  • @14:51
    Nu, nu s-au terminat. Au și ei cocalarii lor, ce, credeai că ești singur?
    Eu am vorbit de englezii de rând. Ăștia sunt "white trash", extremiști de dreapta, fără niciun rost pe lume, care se simt bine când dau vina pe alții pentru eșecul lor în viață. Te regăsești în descriere?
    5 5
  • Nu, nu se compensează. Perpetuum mobile nu există, mama ei de școală.
    5 4
  • George Simion
    sa le interzica pe toate. macar de le intrezic in marile orase, astfel toti le vor ocoli si duce direct la remat unde le este locul.

    despagubiri unde e cazul, dar nah, daca nu gandesti si nici nu vezi/simti fumul..atunci meriti!!

    tehnologia diesel e praf si acum. trebuie eliminata!
    7 6
  • @Al Bundy
    Ți-ai ales pseudonimul perfect!
    Luminează-te tu cum e radiațiile de la EV, 5G, vaccinuri cu nanoroboti, chemtrails și flat earth.

    Mi-a scăpat ceva? A, da, The Great Replacement theory. Zi-ne cu asta.
    6 7
  • Guvernul Germaniei aberează, în normele Euro 7 nu se vorbește de retroactivitate, ca aceste norme sunt foarte dificil de respectat este altceva, Europa a ales această cale cu norme stricte ce nu pot fi respectate, așa s-a născut Dieselgate, dar nu-i problemă, industria electricelor este pe fază și va salva situația. Și planeta Europa.
    9 8
  • greu de respectat de "maimutari" vrei sa spui. cancerul trebuie interzis!
    7 7
  • Banditos
    "norme stricte ce nu pot fi respectate, așa s-a născut Dieselgate"

    1. daca nu poti respecta legea, incalc-o!
    2. daca nu esti prins, negustor cinstit te numesti.
    3. daca esti prins nu tu esti de vina, strictetea te-a impins la pacat
    4 3
  • @dan_grc
    Dieselgate s-a născut când unii, nu spunem cine, s-au gândit ca e mai ieftin sa trișezi decât sa investești în motoare mai curate. Alții au ales calea corecta.

    Ipocritule, ai fix mentalitate de cocalar: de vina sunt cei care impun reguli sa respiram un aer mai curat, fraieri sunt aia care le respecta și deștepți sunt cei care le fentează.
    7 8
  • @dan_grc
    Pe principiul hai sa fentam toate legile se descurca cocalarii. Ei fenteaza si limitele de viteza, fenteaza si locurile de parcare, fenteaza si ITP, fenteaza si obtinerea permiselor de conducere, fenteaza si liniile de tramvai... exemplele pot continua.
    Deci dieselgate nu s-a nascut pentru ca trebuie respectate niste norme. Dieselgate a aparut pentru ca germanii au vrut ei sa arate cat sunt de smecheri.
    Ca daca aparea datorita normelor, ar fi facut toti la fel.
    Se pot face multe daca se vrea.
    Au aparut camere video pentru monitorizare trafic pentru ca avem cocalari care rup soselele cu 259 km/h.
    Au aparut speed bumps pentru ca sunt retarzii care nu pot circula cu 30km/h in zonele aglomerate sau in preajma scolilor, ca ei nu au luat BMW-uri cu 500 CP ca sa mearga cu 30km/h.
    Au crescut primele de asigurare pentru ca avem multi retarzi care fac accidente.
    Suntem pe primul loc in Europa la morti pentru ca educatia rutiera e varza. Suntem groapa de gunoi a Europei pentru ca atat stim noi, ca un sh German e mai bun decat orice masina noua. De aia germanii le si vand si iau masini noi, ca si ei cred la fel...
    Poluarea a crescut pentru ca sunt tari ca Germania care nu respecta restul tarilor europene si isi protejeaza producatorii auto care fac masini speciale pentru drumuri fara limita!!!
    Sa se faca si un raport cu cat emite un BMW care circula cu 130 km/h si cat emite cand este condus cu 250 km/h. Si sa vedem ce marci respecta normele de poluare.
    9 8
  • Corect era ca sa retraga de pe piata toate dieselurile cu softuri ilegale. Asa ca fapt divers, orice produs neconform ar fi trebuit casat direct, fara sa se stea la discutii. Apoi opriti in trafic si controlati cei cu masini diesel pe care nu si le permit. Daca sunt prinsi cu DPF anulat, masina casata si ei puscarie.
    Se pot face multe si e foarte simply: se stie exact ce serie de sasiu au toate masinile neconforme. Se face razie la nivel de Europa si se caseaza tot ce nu e conform. Si amendati toti care le conduc. Apoi sa dea in judecata marcile mincinoase sa isi recupereze banii. Ca altfel le iau apararea, dar daca ar fi amendati, nu cred ca le-ar mai sustine si apara.
    Toate normele si costurile extra vin datorita minciunilor si smenarilor. Atat timp cat ei au ceva de comentat, nu o sa se rezolve nimic.
    9 8
  • Acest articol este depre Germania și UE, parcă traiai în UK, o țară avansată, fără diesel și cu stații de încărcare multe, ești fericit cu o electrică, que pasa psihopatule de te bagi în seamă la orice articol și borasti doar despre germani și Bmw ? Lasă cocalarii din România, ai scăpat de ei, socializează cu britanicii culți, prin pub-uri, cu femeile lor intelectuale, sau cu străinii foarte ok, eu te-as bana de pe orice dispozitiv pe care te-as prinde, poluezi psihicul oricărei persoane normale, nu-mi mai răspunde, nu-ți mai răspund, fuck off loser.
    9 6
  • Mircea
    Dar nu trebuie sa le retraga, trebuie taxate corect si dispar singure din peisaj. Exista tari cu niste taxe speciale pentru dieseluri si taxe extra de drum astfel incat nu se merita achizitionarea lor. Este cea mai eficienta metoda de a scapa de troace: ii lasi omului optiunea sa aleaga: daca chiar vrea sa imputa, atunci plateste niste taxe enorme si cand il arzi la buzunar, se mai gandeste.
    Ar trebui iarasi amendati producatorii care fac reclame agresive si indeamna la condus agresiv. Asta rezulta automat la poluare excesiva: noxe, placute de frana, anvelope uzate excesiv. Deci automat ar trebui si amenzi pe masura sau taxe speciale, asa cum sunt amendati si soferii care conduc agresiv. Sa se faca apoi si analiza cu ce marci conduc soferii agresivi si marite asigurarile special pe marci. Daca se constata ca BMW face masini pentru cocalari, atunci sa aiba BMW asigurari speciale pentru toti cocalarii. Daca vrea vreunul care zice ca nu e cocalar masina, atunci el trebuie sa ii convinga pe toti ceilalti cocalari sa o lase mai moale cu marlania ca sa nu plateasca toti taxe mari. Sa vedem daca se mai apara unii pe altii. Daca sunt prinsi cu spagi la ITP, atunci controale la sange la marcile care practica asta.
    10 8
  • @Mircea
    La tine s-a constatat ca esti foarte prost si nu te taxeaza nimeni, nu exista sisteme perfecte .
    5 12
  • Paranoicule, eu am scris la 16:09. Restul ți-au scris alții, ca nu sunt singurul care îți spune ca ești un cocalar prost plin de ifose, un frustrat ratat in viață, invidios pe succesul altora.

    Eu când îți spun asta, ma semnez, ca sa stii precis ca e de la mine.

    "fuck off loser"
    6 5
  • @Matei
    Nu te agita prea mult.
    Danut crede ca sunt doar putini oameni care au ceva cu el sau cu BMW-urile.
    In realitate lumea de peste tot e satula de marlanie.
    In toate tarile fenomenul BMW este studiat si in top: cei mai prosti, cei mai idioti, cei mai marlani sub diverse denumiri.
    Dar ei cred ca sunt unii hateri. De fapt e o reactie alergica la marlanii cu BMW-uri de pretutindeni.
    In UK s-a facut un review la o Kia odata:
    https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
    Sunt intalnite 2 specimene retardate: un X6 diesel care ocupa locul de parcare la electrice si sta marletele cu motorul pornit 20 de minute, si un alt taran cu Seria 5 phev care ocupa locul de parcare fara sa incarce. Deci 2 retarzi cu 2 BMW-uri. Articol scris de cei ce fac review, nu de tine.
    Deci cum sa te descurci cu o electrica cand sunt retarzi cu BMW-uri care blocheaza accesul la incercat???
    Prostia e universala si marca asta e clar destinata prostilor. Si faptul ca sunt prosti se vede clar din comentarii lor si ca sustin coruptia si prostia altora.
    https://www.alamy.com/a-selfishly-parked-bmw-diesel-engined-car-which-is-across-two-2-parking-spaces-reserved-for-electric-charging-vehicles-electrically-powered-cars-only-the-car-remained-parked-for-several-hours-it-did-not-receive-a-penalty-charge-due-to-the-current-coronavirus-covid-19-emergency-which-seems-to-have-stopped-parking-enforcement-attendants-from-working-uk-stockmo-image351714512.html
    Pe astia degeaba ii amendezi, ca la gradul lor de retard se simt nedreptatiti.
    5 5
  • Sincer asta nu am pățit. Dar am vizitat un palat care are doar doua locuri de parcare pentru EV. Aveam nevoie sa încarc pentru drumul de întoarcere.
    Unul din locuri era ocupat, al doilea liber, dar lângă parcase un Range Rover. După ce ca e mare cât un tanc mai parcase și pe doua locuri, practic. Am tras fix lângă el, nu mai avea cum sa deschidă ușa șoferului. Abia am avut eu loc sa ies, și nu sunt gras.
    La ieșire, culmea, plecau și ei. Au văzut ca nu pot deschide ușa și s-au pus pe așteptat. Inițial m-am gândit să îi las să aștepte dar nici mie nu-mi place să pierd vremea.
    3 2
  • @dan_grc
    Nici Anglia nu mai e ce a fost odata.
    Tu stii cati romani COCALARI au ajuns pe acolo? Si stii ce fac? Dau spaga la MOT ca sa treaca BMW-urile testele. Pentru intelesul tau MOT este inspectia tehnica periodica la englezi. Si la ei ca si pe la romani, exista mecanici care inchid ochii la o sutica de lire. Mecanicii corupti sunt ori straini ori romani care fac si ei un ban "cinstit" prin Anglea. Deci nu e chiar asa a ansata Anglia cum se crede pentru ca sunt multi retarzi si pe la ei.
    Top retarzi in UK:
    https://www.dailymail.co.uk/travel/article-12147957/BMW-drivers-voted-rudest-motorists-Britains-roads.html
    https://www.slatergordon.co.uk/newsroom/survey-finds-luxury-car-owners-to-be-worst-drivers-on-the-roads/
    https://www.myfourwheels.co.uk/news/the-worst-drivers-in-the-uk-revealed
    Or fi si astia din UK hateri si au ceva cu ei?
    Dar si aia din Suedia si Finlanda au ceva cu ei. Dar si prin Olanda studiile arata ca sunt niste marlani.
    Oare toti astia care fac studiile si scriu articolele sunt hateri?
    Dar chiar atat de multi hateri avem in Europa? Sau chiar atat de multi marlani cu BMW-uri sunteti?
    https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1690757
    Ia zi-ne tu Danut, ce tot are lumea asta cu voi? Ca voi rupeti soselele conducand ca retarzii, faceti depasiri la limita, parcati ca prostii, ajungeti cu masinile prin nisip pe plaja, pe partiile de schi, sariti la bataie la vatmani ca linia de tramvai e a voastra.
    5 4
  • @dan_grc
    Pai si tu ce poluezi cand iti dai cu parerea sau cand dai cheie la troaca?
    Nu ti se pare ca esti cam smecher de vrei tu sa banezi pe toata lumea care scrie despre voi? Ii banezi si pe englezi? Si pe finlandezi? Si pe olandezi?
    Ce tari sunteti voi astia cu BMW-urile, banati voi tot si faceti legile cu bata, sariti repede la bataie.
    Ce ar trebui sa facem noi, sa ne dam din calea voastra cand dati flashuri ca v-ati luat voi BMW si aveti si strada privata?
    Tupeu specific cocalarilor cu BMW-urile, ei sunt regii soselelor.
    https://b365.ro/zeul-parcarii-are-bmw-si-si-a-lasat-masina-fix-la-intrarea-intr-un-bloc-din-bucuresti-aproape-ca-pe-scari-nu-mergea-liftul-boss-ca-il-urca-536432/
    Pune-ti si tu numar preferential ca amicul tau retard si parcheaza masina unde vrei tu.
    https://b365.ro/foto-un-sofer-de-bmw-a-cazut-prada-psihologiei-inverse-a-parcat-exact-unde-nu-avea-voie-si-a-primit-un-anunt-frumos-in-parbriz-cu-tot-cu-desen-539036/
    Nu ti se pare ca aveti prea mult tupeu?
    5 5
  • cel mai comic e benveul/bolidul dizal. ca si cum te-ai lauda cu un travestit "misto".
    3 2
  • @Matei
    Problema mare e alta:
    https://youtu.be/ujtdXpTaGUk?si=S9NwoBQ2ajg8S9L7
    Germanii fac niste marlanii de masini speciale pentru curse, dar nu sunt folosite pe circuit ci sunt lasate libere pe strazi. De cele mai multe ori ele ajung pe mana retarzilor cu scoala vietii care nu au nici 2 clase, fura de rup si isi iau astfel de masini ca sa arate ca totusi ei sunt cineva.
    Aceste marci sunt pentru prosti si dovezi sunt multe ca cei care au bani, nu conteaza cum ii produc, se indreapta catre marcile germane puternice.
    De asta germanii nu vor noi norme de poluare. Cui ar mai vinde ei marlanii astea de masini care polueaza cat 20 de Toyota Prius, Lexus sau alte hibride.
    Dar marlanii nu sunt marlani destul pana nu parcheaza ca boii, pana nu dau flashuri, pana nu depasesc ca taranii.
    BMW=marca prostului international, asa ar trebui sa sune reclamele lor.
    2 2
  • Incredibil cat timp au unii sa vomite cretinism pur aiurea pe internet... Deci wow...

    Oameni buni, gasiti-va un rost! Faceti ceva util. Chiar si sa dormi o ora dupa masa e infinit mai util si mai sanatos pentru tine decat sa scrii cat de tare urasti tu brandul BMW. Deci mi se pare uluitor... :)

    In alta ordine de idei: https://www.g4media.ro/germania-vanzarile-de-masini-electrice-au-scazut-cu-37-in-iulie-constructorii-auto-reduc-productia-pe-masura-ce-scade-cererea.html
    4 6
  • De acord cu “Al Bundy”. Ca am vrea mai bine, sigur de ce nu? Că nu acceptăm situația “din teren” este penibil. Nu se pot interzice ICE-urile, cum nu se pot interzice consumul de excesiv de mâncare (care poluează la greu), singura metodă de a schimba un comportament este oferirea unei alternative practice nu teoretice, prezente nu în viitor. Și nu o spun “eu”, o spun miile de cercetători si studii (frumos adunate in The Power of Habit)… conducerea unui automobil nu este doar o nevoie este un “obicei” pentru foarte mulți.
    5 4
  • UK:
    Battery electric vehicle (BEV) sales rose by 18.8% in July, reaching an 18.5% share of new car registrations.
    Electrified vehicles made up 42.0% of new registrations. Hybrid electric vehicles (HEVs) saw a 31.4% rise, capturing 14.5% of the market.

    Bombardiere.... Dans!
    3 4
  • "Mașinile cu motoare diesel ar putea fi retrase din circulație în Europa, în următorii 2 ani"

    ar fi prea frumos, ar fi ca intr-un vis, dar n-avem noi norocul asta. macar din orase sa le retraga cat mai curand, sa nu ii mai lase sa ne asfixieze cu noxe. am indurat destul! ceva trebuie facut cat mai urgent.

    afara cu poluarea din orase! in orasele in care traim vrem aer curat si liniste, nu smog si vacarm constant. cine a vizitat nordul europei si a luat contact cu standardul de viata de acolo stie ce zic.

    de ce oare la altii se poate, iar noi trebuie sa ne agresam reciproc zilnic cu fum, noxe si zgomot, intr-un mediu complet ostil unei dezvoltari sustenabile si unui trai decent? gata, ajunge!!
    5 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Surprize-surprize! Prostul satului e de acord cu Al Bundy: face cancer de la electrice. Îngî-îngî.
    4 7
  • Hai prima dată să oprim tancurile vechi, poluante care au nevoie de o nouă taxă de înmatriculare ca să ajungă pe front.(Unde să meargă ecologiștii să-i amendeze pe ruși și restu utilizatorilor de vehicule șenilate, vechi, diesel) , Apoi ne ocupăm de cetățenii plătitori de taxe care biruesc zi de zi toate doleanțele neaveniților nealeși din fruntea Țărilor membre a marei Resetări.
    2 0
  • Păi având în vedere că nu se aplică de ce păstrați titlul că ar putea fi retrase? Titlul corect e că nu vor putea fi retrase
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru