Tehnologia keyless, care permite deschiderea uşilor şi pornirea maşinii fără utilizarea propriu-zisă a cheii, a devenit o opţiune tot mai populară pe modele premium de la BMW şi Audi şi începe să fie introdusă şi de alţi constructori pe maşini mai accesibile.
Principiul de funcţionare presupune utilizarea unor senzori pentru ca maşina să comunice cu cheia atunci când aceasta se află în apropiere pentru a autoriza pornirea motorului. Această tehnologie este însă vulnerabilă la atacurile organizate ale hoţilor, element evidenţiat şi de organizaţia germană ADAC, care a testat 24 de maşini de la 19 producători.
Rezultatul testelor a fost că toate maşinile au putut fi sparte prin simpla utilizare a unui dispozitiv artizanal. Astfel, un hoţ urmăreşte proprietarul maşinii şi foloseşte un dispozitiv care măreşte raza de acţiune a cheii şoferului. Un al doilea hoţ aşteaptă apoi lângă maşină şi foloseşte semnalul respectiv pentru a intra în maşină şi a porni motorul.Cei de la ADAC îi avertizează pe şoferii care deţin astfel de chei să fie vigilenţi şi solicită rezolvarea problemei de către constructori. "Proprietarii maşinilor cu sisteme de închidere keyless ar trebui să sporească vigilenţa în supravegherea cheii. Este datorită tuturor constructorilor să rezolve această problemă. Nu are niciun sens ca un astfel de sistem de închidere să fie mai uşor de spart decât unul normal", precizează organizaţia.
Via Auto Express
Moda asta cu keyless entry mi se pare o fita a constructorilor de a mai atrage niste fraieri. Ce are o cheie normala? De ce ai vrea sa renunti la una? Ti-e lene sa o invarti? Esti mai cool daca tragi direct de clanta si se deschide?
Daca-i pana acolo, oricand poate cineva sa-ti sparga geamul sau sa-ti dea in cap si sa-ti fure cheia, fie mecanica, fie electronica.
Ar trebui sa lucram mai mult la sistemele de imobilizare si localizare ale masinilor, nu la chei cu display LCD, sa ma pot uita la filme porno pe el, cat timp astept in lift.