Maşinile chinezeşti câştigă teren: 25% dintre germani şi-ar cumpăra una!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 04.05.2011
Mitul maşinilor chinezeşti proaste este aproape să se prăbuşească chiar în inima Europei: 25% dintre nemţi nu ar spune nu unui model chinezesc.

Dacă lumea auto era împărţită până acum în europeni, americani, japonezi şi restul lumii, dinamica industriei auto tinde să schimbe orice percepţie anterioară pe care o aveam despre maşini. Un studiu realizat recent în Germania arată că un sfert din nemţi şi-ar cumpăra fără probleme o maşină chinezească, cei mai deschişi la o astfel de opţiune fiind - foarte interesant - tinerii.

În urma studiului realizat de compania de marketing Plus aflăm că 28.9% dintre şoferii care au sub 30 de ani ar lua în considerare opţiunea unei maşini chinezeşti atunci când se vor hotărî să-şi achiziţioneze un nou autoturism personal. Mai mult, 40% dintre cei care deţin deja o maşină fabricată în Asia - indiferent de marcă - nu ar spune nu uneia produse în China.

De celalată parte, 75% dintre cei care resping din start ideea achiziţiei unei maşini "made in China" îşi susţin ideea prin faptul că maşinile chinezeşti au probleme de calitate. Dacă 70% spun că fiabilitatea este aspectul care îi îngrijorează, 33% dintre nemţii care nu e văd prea curând la volanul unui astfel de model susţin că designul este unul care nu îi atrage.

În acest moment, în Germania activează două branduri chinezeşti - Brilliance şi Great Wall.

În luna iunie a acestui an, marca Landwind îşi va începe la rândul său activitatea pe cea mai mare piaţă europeană.

via | Automotive News (înreg.)
foto | T-online 

Comentarii (14)

  • .marius.
    Mda si restul de 75% le-ar da foc.
    22 2
  • Vasilica
    "Aceste lucruri ne doare!"
    E cam nasol ce se intampla. Vine peste noi apocalipsa chinezeasca.....
    11 5
  • danutz
    Oameni buni, nu va panicati. Poporul german nu mai e de mult timp un reper in ceea ce priveste inteligenta. Cei care traiesc printre ei stiu despre ce vorbesc. Si pe la televiziunile lor, spre ex, abunda de emisiuni gen "sa te prezint parintilor" sau "nora pt mama", iar gradul lor de naivitate si de prostie a atins noi culmi. Si nu ma refer aici doar la rezultatele studiului asta. Strict din punct de vedere al gradului de inteligenta, lumea este acum la acelasi nivel...in speta, indobitocita. Asta este crunta realitate. Priviti si la japonezi, sunt organizati ca niste roboti si atat, daca ii scoti din rutina, sunt ca si morti. Din pacate, lumea, la ora actuala, nu este mai mult decat un mare lagar de sclavi. Atat si nimic mai mult.
    31 3
  • andrei
    of, of
    @danutz
    vezi că în toată treaba asta e posibil ca nu ei să fie proștii și tu deșteptul. Oricum, ca idee, consumatorul neamț e mult mai educat decât cel român , și până la umră despre asta e vorba aici.
    9 8
  • DAN_GRC
    Aici e vorba doar de pragmatism si atat, cat timp sunt mult mai ieftine consumatorul ar fi din ce in ce mai tentat, deci nimic nu este ceea ce pare, rigurozitatea consumatorului german este lasata pe planul 2 cand vine vorba de pret, deci eu zic ca nici ei nu sunt atat de ancorati in niste principii asa cum credeam
    8 0
  • si probabil achizitiile s-ar face in majoritate in Joia Mare dupa Miercurea Ciuc :) .. evident in timp ce marmota inveleste linistita ciocolata in staniol :)

    Sa fim seriosi, intre a spune "DA" unui chestionar si a merge cu banii in mana la dealer este o oarecare diferenta. S-a dovedit ca poti avea succes si cu masini ieftine -- Dar DACIA are un foarte mare nume in spate . . . pentru chinezi va fi foarte greu sa intre pe piata fara un mare nume in spate. Poate BYD va aduce masini in Germania si va alatura numele sau unui oarecare producator de renume german ... si poate o sa-i ajute, desi nu cred :)
    9 0
  • marius
    25% din nemti care ar cumpara masina chinezeasca sunt chinezi..
    Danut:

    ba vezi ce ai in ograda ta si nu mai te da rotund ca esti destept ca germanii sunt prosti...(o fi si intre ei ) dar in general sunt OK !!
    2 4
  • danutz
    Andrei, ai si tu dreptatea ta, dar hai sa-ti zic ceva. Desteptaciunea nu prea se impaca cu alegerea pretului cel mai mic in detrimentul calitatii. Personal, sunt adeptul vorbei "sunt prea sarac sa-mi permit ceva ieftin". Bine, nici sa te lasi prostit de preturi mari si sa ai parte de calitate medie sau sub medie. Revenind, orice nataflet alege pretul cel mai mic. Destept e insa cel care chibzuieste bine si nu se arunca din prima la pret. Ei, nemtii, s-au lamurit cu Dacia ca nu tb sa dai o gramada de bani sa ai o calitate suficienta si o fiabilitate foarte buna. Acum, s-ar putea sa pice putin in capcana asta si sa prinda gustul si la chinezarii, crezand ca se inscriu pe aceeasi tendinta cu Dacia. Lucru total eronat, parerea mea.
    5 2
  • @ all
    Am fost ieri la Belgrad si am vazut cateva Chery Tengo. Prima chiar m-a contrariat caci era la cateva sute de metri in fata si nu stiam de unde s-o iau. M-am lipit de ea imediat. Din spate era foarte tare (portbagaj mare, stopuri cu leduri - masinile vazute era hatchback - profilul interesant, fata era una comuna. Am intrat pe net si am vazut preturi pana in 10.000 euro. Vorbim de o compacta ce prinde incet-incet la sarbi. Anul viitor aceste masini Chery se vor face in Bulgaria intr-o uzina nou-nouta. Dacia va avea un concurent pe care va trebui sa-l ia in calcul serios.
    1 1
  • masinile chinezesti castiga teren...pe hartie
    ..exceptand perioada sa-i spunem , incerta , din 2008-2009 corelata cu programul rabla german ,cand Dacia si in general, marcile de volum au avut cresteri semnificative cu modelele din clasa mica , mai ieftine, din 2010 piata germana a revenit la normal , mai exact marcile autotohne in frunte cu VW sunt in topul vanzarilor ; modelele chinezesti nu au nici o sansa in Germania , indiferent ce preturi vor avea , exact cum si Dacia pierde din cota de piata cu fiecare luna ce trece . Ce sanse sa aiba chinezii sau cum poate cineva sa afirme ca pretul primeaza sau este principalul factor decizional pe care il ia clientul auto german cand vanzarile arata cam asa: in 2010, media de pret pentru primele 10 cele mai bine vandute modele in Germania este de peste 25000 euro iar totalul celor 10 reprezinta 30% din piata ?!( de la loc 1 la 10 : Golf, Polo,Astra, C-Class, Bmw Serie 3, E-Class,Passat, Corsa, A3, A4). In 2011 , in mare se pastreaza topul , dar intra in primele 10 Tiguan si BMW serie 5 . Sa fim seriosi , ce sanse ar avea chinezii pe o piata unde nici macar Renault, Peugeot, Fiat, Citroen,Toyota ,Skoda, Honda etc , etc nu au vreun model ca reprezentant in vanzari in primele 20 .
    PS: Logan are o cota de piata de 0,2% in acest an si se afla pe un loc onorabil:P , respectiv 112, dupa primele 3 luni , pe piata auto germana.
    0 1
  • masinile chinezesti castiga teren...pe hartie
    ..exceptand perioada sa-i spunem , incerta , din 2008-2009 corelata cu programul rabla german ,cand Dacia si in general, marcile de volum au avut cresteri semnificative cu modelele din clasa mica , mai ieftine, din 2010 piata germana a revenit la normal , mai exact marcile autotohne in frunte cu VW sunt in topul vanzarilor ; modelele chinezesti nu au nici o sansa in Germania , indiferent ce preturi vor avea , exact cum si Dacia pierde din cota de piata cu fiecare luna ce trece . Ce sanse sa aiba chinezii sau cum poate cineva sa afirme ca pretul primeaza sau este principalul factor decizional pe care il ia clientul auto german cand vanzarile arata cam asa: in 2010, media de pret pentru primele 10 cele mai bine vandute modele in Germania este de peste 25000 euro iar totalul celor 10 reprezinta 30% din piata ?!( de la loc 1 la 10 : Golf, Polo,Astra, C-Class, Bmw Serie 3, E-Class,Passat, Corsa, A3, A4). In 2011 , in mare se pastreaza topul , dar intra in primele 10 Tiguan si BMW serie 5 . Sa fim seriosi , ce sanse ar avea chinezii pe o piata unde nici macar Renault, Peugeot, Fiat, Citroen,Toyota ,Skoda, Honda etc , etc nu au vreun model ca reprezentant in vanzari in primele 20 .
    PS: Logan are o cota de piata de 0,2% in acest an si se afla pe un loc onorabil:P , respectiv 112, dupa primele 3 luni , pe piata auto germana.
    0 1
  • masinile chinezezesti castiga teren...pe hartie
    ...exceptand perioada sa-i spunem , incerta , din 2008-2009 corelata cu programul rabla german ,cand Dacia si in general, marcile de volum au avut cresteri semnificative cu modelele din clasa mica , mai ieftine, din 2010 piata germana a revenit la normal , mai exact marcile autotohne in frunte cu VW sunt in topul vanzarilor ; modelele chinezesti nu au nici o sansa in Germania , indiferent ce preturi vor avea , exact cum si Dacia pierde din cota de piata cu fiecare luna ce trece . Ce sanse sa aiba chinezii sau cum poate cineva sa afirme ca pretul primeaza sau este principalul factor decizional pe care il ia clientul auto german cand vanzarile arata cam asa: in 2010, media de pret pentru primele 10 cele mai bine vandute modele in Germania este de peste 25000 euro iar totalul celor 10 reprezinta 30% din piata ?!( de la loc 1 la 10 : Golf, Polo,Astra, C-Class, Bmw Serie 3, E-Class,Passat, Corsa, A3, A4). In 2011 , in mare se pastreaza topul , dar intra in primele 10 Tiguan si BMW serie 5 . Sa fim seriosi , ce sanse ar avea chinezii pe o piata unde nici macar Renault, Peugeot, Fiat, Citroen,Toyota ,Skoda, Honda etc , etc nu au vreun model ca reprezentant in vanzari in primele 20 .
    PS: Logan are o cota de piata de 0,2% in acest an si se afla pe un loc onorabil:P , respectiv 112, dupa primele 3 luni , pe piata auto germana.
    2 1
  • @ grecu
    Nu e necesar sa scrii acelasi lucru de mai multe ori. Am inteles ce vrei sa spui.
    Eu unul nici nu m-as arunca sa atac cea mai conservatoare si, poate, exigenta piata intrucat riscurile sunt mari. Am spus mai sus ca am vazut Chery Tengo (A3 pe site-ul Chery) alaltaieri si am ramas placut impresionat de aspectul ei. Am vazut si specificatiile care sunt si mai ok. Imi lipseste un drive-test ca sa dau un verdict de ansamblu.
    Concluzia e ca pasii facuti de chinezi in ultimii ani sunt importanti si, cred eu, in urmatorii 10 ani, pe strazile Europei vor circula multe creatii ale constructorilor chinezi.
    1 1
  • @ Bethurbazal
    Tu chiar crezi ca imi pierd timpul sa scriu de n ori acelasi comentariu?!
    Ori e o problema de ordin tehnic a site-ului , ori , cum am observat de multe ori , se sterg posturile ( nu stiu, sincer, din ce motive ) si apar apoi multiplicate.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru