Cei care nu cred în potențialul mașinilor complet autonome care au capacitatea de a se conduce singure pot fi convinși constant de Google cu ajutorul cifrelor că viitorul transportului este unul care seamănă mai degrabă cu ce vedem în filmele SF decât cu ceea ce avem acum pe străzi și șosele. Ba mai mult, Google reușește să ne convingă de acest lucru chiar și când veștile nu sunt tocmai fericite pentru prototipurile full-autonome care funcționează de ceva vreme pe șoselele din California în teste.
Ultima astfel de veste anunță faptul că un prototip autonom al celor de la Google, un Lexus RX transformat în mașină care se poate conduce singură, a fost implicată într-un accident în urma căruia pasagerii s-au ales cu răni minore. Conform raportului publicat de Google, accidentul a avut loc în Mountain View, localitate de origine a companiei americane, însă acesta a fost cauzat de eroarea șoferului celeilalte mașini implicate în accident, care a uitat să frâneze și a lovit din spate la semafor prototipul Lexus RX.
În urma coliziunii, cei trei ocupanți ai prototipului Google au avut nevoie de îngrijire medicale după ce au acuzat dureri în zona cervicală, șoferul mașinii care a cauzat accidentul suferind și el de aceleași probleme. Toți patru au fost externați însă în aceeași zi, după ce doctorii au concluzionat că starea lor este una stabilă.Raportul accidentului arată că prototipul Google era al treilea la intrarea într-o intersecție și rula cu 24 km/h, iar când prima și a doua mașină au frânat, mașina condusă de sistemele autonome a frânat la rândul său. A patra mașină a lovit din spate modelul Lexus RX în care se aflau trei ingineri Google fără să frâneze, de la o viteză de 27 km/h. În California este obligatoriu ca un șofer să se afle întotdeauna la volan în caz de urgență, chiar dacă acesta este pasiv.
Conform celor de la Google, este al 14-lea accident în care este implicată o mașină autonomă a companiei în cei 6 ani de testare. Prototipurile autonome au realizat în acest timp peste 3 milioane de kilometri fără ca acestea să genereze vreun accident. În 11 dintre cele 14 ocazii, mașinile Google au fost lovite din spate de șoferi neatenți.
"Studiem posibilitatea ca mașinile noastre autonome să le atragă atenția șoferilor distrași că sunt pe cale să facă un accident.
Claxonul ar fi una dintre soluții, însă sunetele ar deranja locuitorii orașelor", a declarat Chris Urmson, directorul programului prin care Google dezvoltă prototipurile de rulare autonomă.
Comentarii (4)