Introducerea maşinilor autonome este un subiect controversat din cauza incertitudinilor cu privire la comportamentul acestora pe şosele, în condiţiile în care acestea vor circula în paralel cu maşini tradiţionale conduce de şoferi predispuşi la greşeli sau la încălcarea intenţionată a regulilor de circulaţie.
Nissan consideră însă că a identificat o metodă prin care să adapteze comportamentul maşinilor la specificul local al fiecărei ţări şi, eventual, chiar la specificului unui oraş, prin angajarea unor sociologi şi antropologi.
Aceştia vor studia aspecte precum modul în care conduc şoferii dintr-o anumită zonă sau cum traversează pietonii şoselele pentru a crea anumite tipare de comportament care ulterior vor fi introduse în programarea maşinilor autonome. "Modul în care oamenii conduc în Sao Paulo este diferit de modul în care oamenii conduc în California. Ceea ce este acceptabil social în Sao Paulo nu este acceptat în California. Maşinile autonome trebuie să ia asta în considerare", spune Maarten Sierhuis, directorul la centrul de cercetare al Nissan din Silicon Valley.
Prin adaptarea maşinilor la specificul local, există toate şansele ca o maşină autonomă să se comporte diferit dacă o situaţie similară se petrece în oraşe sau ţări diferite.Nissan va introduce anul viitor pe modelul Qashqai sistemul de pilotaj semi-autonom ProPilot, care în prima fază permite maşinii să tină banda, să accelereze, să păstreze distanţa fată de maşina din faţă, să frâneze până la oprire şi să vireze conform benzii de rulare.
Via Auto Express
Comentarii (0)