Acest sistem se dovedeşte deja util în viaţa de zi cu zi, după şoferul american Jon Hall din oraşul american Seattle american a reuşit să evite un impact frontal iminent.
În momentul în care o altă maşină a vrut să intre pe banda şoferului Tesla pentru a efectua o manevră la stânga, sistemul s-a activat automat şi a pus frână. "Nu am atins frânele. Maşina a făcut toată treaba", a spus şoferul.
Funcţia Autopilot foloseşte senzori ultrasonici şi o cameră frontală pentru a evita coliziunile, a schimba benzile şi a reacţiona rapid la situaţiile neprevăzute din trafic. Sistemul permite maşinii să detecteze distanţa până la maşina din faţă pentru a putea frâna în mod autonom.
Unul dintre avantajele tehnologiei este ca datele vor fi centralizate pe internet, astfel că Autopilot se va îmbunătăţi constant în funcţie de situaţiile reale din trafic prin care trec şoferii."Vrem ca publicul să fie atent la început. Sistemul va învaţa pe parcurs. Reţeaua noastră de maşini învaţa constant şi pe măsură ce oamenii vor folosi Autopilot, informaţiile lor ne vor ajuta. Fiecare şofer va fi de fapt un antrenor pentru reţeaua Autopilot", spune Elon Musk, CEO-ul Tesla.
Concluzia şoferului după evitarea acestui accident a fost cât se poate de tranşantă: "Vă rog să faceţi această maşină autonomă pentru a nu mai conduce".
Via CBS News
de parca nu pentru asta a fost gandit Autopilot, sa faca treaba ce milioane de stangaci nu reusesc - DĂĂĂĂĂĂ......
sa va iau in TROMPETA cu articolele voastre de 2 bani si pe frustratii incantati de ele..........
Volvo R&D Chief takes swipes at Tesla’s Autopilot, implies Musk is lying about safety
Among the criticisms, scientist Andrew NG said that it was “irresponsible” for Tesla to ship the Autopilot and BMW’s CEO compared the system to an unreliable app. Now it’s Volvo’s turn to go after Tesla’s Autopilot for similar reasons.