Mai mulți cercetători de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie au realizat o simulare pentru a stabili cât de eficiente ar fi mașinile autonome pentru traficul urban.
Cercetătorii au programat o flotă de mașini robotizate în miniatură să se conducă singure pe un circuit cu două benzi pe sens pentru a observa ce se întâmplă cu traficul atunci când prima mașină din flotă se oprește.
În faza inițială, fiecare mașină aflată în spate a încetinit sau a oprit și a așteptat un moment prielnic pentru a schimba banda de circulație, la fel cum se întâmplă în traficul real.
În a doua fază a proiectului, cercetătorii au programat mașinile să colaboreze, astfel că mașina care s-a oprit pe circuit a trimis un semnal celorlalte mașini din flotă. Efectul a fost că mașinile din spate au frânat mai ușor și au fost capabile să schimbe banda de circulație mai repede, fără să frâneze puternic sau să oprească.
Concluzia cercetătorilor a fost că traficul s-a redus cu 35% atunci când mașinile autonome și-au transmis date în timp real.
"Mașinile autonome ar putea rezolva multe probleme diferite asoaciate cu condusul în orașe, dar trebuie să existe o cale prin care să lucreze împreună", explică Michael He, unul dintre studenții care a lucrat la dezvoltarea algoritmilor pentru acest proiect.
Una dintre problemele reale va fi reprezentată de faptul că producătorii auto dezvolta propriul hardware și software pentru mașinile autonome.
"Dacă producători diferiți dezvolta propriile mașini autonome cu propriul software, mașinile trebuie să comunice între ele în mod eficient", a adăugat Nicholas Hyldmar, un alt student care a lucrat la proiect.
Via Auto Express
Comentarii (1)