Chiar dacă majoritatea experților care analizează viitorul industriei auto susțin că mașinile autonome vor avea un efect pozitiv asupra siguranței și asupra fluidității traficului, există și opinii care se așază în partea opusă a "utilității" acestui tip de automobile. Adam Millard-Ball, specialist american în structura transporturilor, analizează situația traficului din perspectiva mașinilor autonome și dă un verdict deloc pe placul promotorilor acestui tip de vehicule: acestea vor aglomera și mai mult traficul din orașe pentru că în loc să fie parcate, se vor plimba autonom prin oraș.
Explicația acestui fenomen rezidă în prețurile extrem de ridicate ale parcărilor din centrul orașelor mari din SUA și Europa. Conform cercetării realizate de Millard-Ball și publicate în cel mai recent număr al revistei americane Transport Policy, posesorii acestor mașini vor prefera să le "trimită la plimbare" la viteze reduse prin oraș, costurile efective fiind astfel mult mai reduse decât dacă mașina ar staționa în parcările care în New York pot ajunge la sume colosale: peste 50 de dolari pe oră.
"Chiar dacă iei în considerare energia, deprecierea, uzura și mentenanța, faptul că aceste mașini vor circula libere îi costă pe posesori în jur de 50 de cenți pe oră (n.r.
aproximativ 1.6 lei). Este o sumă net inferioară tarifelor de parcare din orice oraș, chiar și din cele mici", notează expertul american.Conform acestuia, traficul va fi cu atât mai îngreunat cu cât aceste mașini vor rula la viteze foarte reduse: "vitezele mici sunt mai eficiente dacă obiectivul este reducerea costurilor orare", spune Millard-Ball.
Expertul american vine și cu o soluție la această potențială problemă: plata unui tarif orar de rulare în orașe. "Dacă mașinile pot parca pentru 4 dolari pe oră, dar rulează cu 0.5 dolari pe oră, o taxă de 3.5 dolari pe oră ar fi suficientă pentru a încuraja parcarea mașinilor de acest tip". Totuși, el susține că această taxă este extrem de greu de implementat în condițiile actuale: "Șoferii nu vor dori să plătească pentru ceva ce au primit gratuit în toată istoria. Dar nimeni nu deține o mașină complet autonomă la această oră, deci nu există nici grupuri care să se opună unei astfel de politici.
Din punctul meu de vedere, este un moment excelent pentru a stabili un principiu pe care să-l folosim pentru a evita scenariul de coșmar al unui oraș complet blocat de mașini care circulă singure fără niciun scop".via Science Direct
si inexorabil va fi sefu'
daca vii cu baba, ai sa bei doar suc de struguri
;)
Model impus ce-i drept de profitorii Sistemului, sclaveții fiind mult mai comod de controlat în stupuri cu reguli care desfid orice principiu natural.
Ce-i drept, cu suprapopularea actuală plus migrația-n creștere devine greu spre imposibil de stopat exodul global spre centrele urbane, care-s deja (aproape) blocate.
Iar dispariția mobilității individuale e doar o chestiune de timp.