Maşinile ar putea renunţa în viitor la CD Player pentru a fi mai eficiente
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când Dacia a anunţat că viitorul Lodgy va beneficia de un sistem multimedia, publicul a aplaudat la scenă deschisă. Vestea că sistemul nu vine cu CD Player, ci doar cu suport USB i-a întristat însă pe cei mai conservatori. Oficialii de la Mioveni au recunoscut că au fost nevoiţi să facă o serie de compromisuri pentru a putea oferi sistemul multimedia, iar renunţarea la CD Player a fost unul dintre ele.
Fără să realizeze, Dacia s-a aliniat deja la o nouă tendinţă resimţită în Statele Unite şi promovată de designerul Michael Arbaugh. Viziunea sa presupune renunţarea la CD Player pentru a putea economisi cel puţin 2.3 kilograme în cazul fiecărei maşini. Pare puţin, însă fiecare gram contează atunci când vine vorba de reducerea masei totale şi sporirea eficienţei.
Ideea americanului ar urma să ofere constructorilor de automobile şi ceva mai mult spaţiu la nivelul planşei de bord, unde vor putea fi regândite toate locurile de depozitare. Deşi măsura ar putea fi considerată prematură, constructorii iau în considerare renunţarea la CD Player pe modelele care se adresează cu precădere tinerilor.
via l egm
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Deci, de ce sa port 20 de CD-uri cu mine (grele, invechite, zgariate) cand pot lua un "degetel" a carui continut sa-l schimb cu orice vreau cand vreau?
- o friptura'n sange de 3 pounds
- o portie dubla de cartofi prajiti
- sos gravy
- la desert o prajitura de cicocolata cu un supliment de frisca
- tot la desert o felie de placinta de mere
si ca bautura o Coca Diet ca e la regim
cam asa si in cazul nostru....totul e perfect la o masina americana doar ca CD-playerul cam trage la cantar
problema ramane la sisteme hi-def care nu pot fi egalate de nci un player digital cu tot cu flac-urile aferente.
si asta numai la marcile premium dotate cu sistemele specifice bang&olufsen and co.
pt audiofili oricum sistemele stock sunt praf si necesita tot sitemul audio schimbat..
asa ca orice masina de serie poate imbratisa cu succes sitemul digital complet. vrei magazie de cd-uri?! nu-i bai. poti opta optional pt una in portbagaj sau in cotiera sau unde are masina spatiu.
.. si folosirea unui sasiu de aluminiu ar usura masina
... si folosirea de motoare ceva mai mici ar usura masina (sa nu uitam ca este un american in articol...)
ar putea renunta la ce mama lor vor sa renunte ... dar sa scoti CDplayerul din alte motive decat ca este depasit tehnologic este o cretinitate incredibila. Apropo' de cele 2,3kg ... dobitocu ala a vazut vreo data o unitate de laptop? .....
Aaa, ca au un cost destul de mare sistemele bune, si ca un sistem bun conteaza f mult la vz masinii, fiind astfel nevoiti sa instaleze stock sisteme din ce in ce mai perfromante incat sa poata concura cu succes, si toata tarasenia asta le reduce lor din profit, asta e partea a doua. Oricum marea masa e ignoranta, isi zic ei, de ce sa nu pastram preturile masinilor dar sa mai dam jos din dotarile ei fara ca "cireada" sa simta?
"Ideea" designerului american nu e deloc una revolutionara, pe piata existand de mult asemenea echipamente (after market ce-i drept)chiar si de la branduri mai cunoscute, motivatia este insa cel puntin caraghioasa...amercianii si-au rezolvat toate problemele legate de eficienta masinilor lor cat un living de mari si mai ramasese cd-ul care cantarea prea mult... siiigur ca da...si marmota invelea cd-uri in staniol ca sa nu o prinda radarul.
sau poate cineva are impresia ca FLAC are pierderi de date si se aude mai prost ca sursa ...
... viitorul este digital ... si trecutul este digital, ca doar CDurile nu-s ca vinilul, tot digitale sunt, au o cantitate de date care reda PARTIAL ceea ce se inregistreaza in studio - avantajul la CD este ca "partialul" este mai mare decat in cazul unui mp3 de 128kbps ... dar asta dispare in momentul in care mp3-ul are 320kbps ... sau ai un flac pe telefon si "beats audio" ;)
audiofilia este pt sufrageria/studio-ul de acasa, zic eu.
ca sistemele stock de pe masini sunt praf, asta e de la sine inteles.
daca ar fi dupa mine, mi-as da jos de pe masina partea de sunet, dar na... de regula merg cu pasageri, care vor zdranganeala.
Nu tre sa vina un asa zis designer sa-mi spuna ca o sa dispara in cativa ani. A DISPARUT DE MUUULT.
Intamplator chiar trebuie sa-mi schimb mp3 playerul si o sa caut pana o sa gasesc ceva fara CD/DVD. USB/SDCard, Bluetooth, si cel mult ipod connector sau AUX. Atat!!! spatiul pe care il ocupa CD-ul poate fi folosit la amplificare nu ca sa invarta niste plastice.
Ma lasi cu marea majoritate? Marea majoritate cumpara Logan, salam de vara la oferta si baxuri de bere la pet, negandindu-se ca pe termen lung pot muri la primul accident sau se pot indopa cu pastile mai scumpe decat mancarea/bautura mai calitativa.
In ziua de azi, pe multe masini de peste 25k euro gasim sisteme audio foarte bune, unele chiar apropiindu-se la calitatea celor premium de acum ceva ani. Asa ca da, daca ai o ureche de bun simt si iti place sa-ti fie gadilata intr-un mod relaxant, simti diferenta intre un 128 kbps si un cd, si inca bine de tot. Nici macar 320-ul nu se ridica la nivelul unui CD inregistrat, subliniez, profi, insa pe un sistem premium tot se simte diferenta.
i-Tunes e cu totul alta mancare de peste fata de niste mp3-uri riupite pe un flash, dar e un magazin virtual. Daca pui FLAC-uri pe i-pod si ai conectare si la auto, atunci rezolvi 99,9% din problema, totul e sa ai conectare la net si bani pe card.
Eu as propune o evolutie a CD-ului in genul Blueray pt sistemele audio premium, in schimb da, cele banale de pe masinile mici sau compacte pot trai si cu un usb.
Insa ideea de a renunta la el pt ca e prea greu e absolut penibila, iar eu mi-am exprimat parerea si legata de o alta motivatie pt care n-as da cu sutul la cd.
@mntsn, acum nu o dam in extreme, nu facem audiofilie pe masina, e evident ca spatiul nu permite asa ceva, dar asta nu inseamna ca nu ne putem bucura de un sunet clar si bogat atunci cand suntem blocati in trafic sau cand mergem agale pe o autostrada.