Maşinile alimentate cu hidrogen n-au nicio şansă în faţa celor electrice pe baterii: doar 70.000 de unităţi vor fi vândute până în 2027

de Daniel Popescu
Marti, 10.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maşinile cu propulsie pe hidrogen vor ajunge la vânzări totale de numai 70.000 de unităţi până în 2027, întrucât clienţii vor prefera maşinile electrice pe baterii în special după creşterea autonomiei.

Maşinile electrice pe baterii au parte de o concurenţă firavă în segmentul ecologic din partea celor alimentate cu hidrogen, iar viitorul pare să curgă în aceeaşi direcţie.

În prezent, Japonia şi Statele Unite sunt principalele pieţe pe care se comercializează astfel de modele, iar Toyota Mirai este singura maşină alimentată cu hidrogen care poate fi cumpărată în Europa. Comparativ cu maşinile electrice, modelul japonez are ca avantaje o autonomie de 483 de kilometri şi un timp de încărcare de numai 5 minute.

Totuşi, astfel de aspecte nu sunt suficiente, în condiţiile în care numărul de staţii de încărcare este foarte scăzut, iar dezvoltarea unor reţele este îngreunată de costuri: o staţie pentru alimentarea cu hidrogen costă circa 2.6 milioane de euro, în timp ce preţul pentru una pentru maşini electrice variază între câteva zeci de mii şi câteva sute de mii de euro.

Urmareste Automarket
În plus, avantajul autonomiei mai mari este pe punctul de a fi pierdut, întrucât numeroşi constructori vor lansa în următorii doi ani modele electrice pe baterii cu autonomie de 300-320 de kilometri.
În acest context, constructorii ezită să investească bani în modele alimentate pe hidrogen, chiar dacă acestea "sunt atractive pentru clienţi pentru că aceştia trebuie să facă cele mai puţine schimbări de comportament comparativ cu experienţa actuală de alimentare", explică Morry Markowitz, preşedintele unei asociaţii americane pentru promovarea hidrogenului ca sursă de energie pentru maşini.

În acest context, IHS Automotive anticipează că numărul maşinilor alimentate cu hidrogen va ajunge la numai 70.000 de unităţi până în 2027, adică la numai 0.1% din numărul total de maşini vândute. Predicţia este mult mai pesimistă decât aşteptările celor de la Toyota, care spera să vândă peste 30.000 de unităţi alimentate pe hidrogen în fiecare an începând din 2020.

Via USAToday

Comentarii (15)

  • Toyota Mirai merita un viitor mai bun, macar pentru aspect, daca nu pentru tehnologie.
    17 3
  • 300-320 de km autonomie? Pai e tot putin, daca tinem cont ca timpul lor de incarcare e o mare problema. Nu stiu de ce nu le fac se se incarce singure? Hybrizi unor modele japoneze se incarca din mers. Au intre motor si cutie un generator de curent (ex.Toyota si Lexus).
    1 14
  • Cea mai urata masina din toate timpurile. Prius e pe 2.
    10 9
  • Inainte isi spunea @lano, Acum a devenit @leno. Maine poate o sa fie @leano.
    10 14
  • Viitorul este pe hidrogen. Curand Toyota va lansa propulsoare Fuel Cell si pe masinile pt cursa de anduranta LM inclusiv divizia premium. Electricele dau mari batai de cap la timpul de incarcare destul de mare, in cazul in care infrastructura s-ar pune pe ''picioare'' . Toyota prpune pt viitor alte noi solutii alternative, cum ar fi motoare cu aer comprimat , sau cu celula energetica Fine-N .
    6 13
  • domnu dorin
    stiti cumva cat costa o statie de incarcare pt hidrogen?
    dar ce tip de instalatie pentru masina care sa contina hidrogenul (presiunea extrem de mare)?
    dar faptul ca hidrogenul scapa prin cei mai mici pori?
    si faptul ca motoarele masinilor tot clasice vor fi, cu foarte multe componente?
    mai pui ca motorul necesita aliaje speciale ca sa treaca de 30.000 km altfel se distruge?
    plus faptul ca hidrogenul sub presiune explodeaza extrem de violent?
    nu mai pun ca hidrogenul trebuie PRODUS + TRANSPORTAT + RETINUT in rezervoare + TRANSFERAT in rezervorul masinii + TRASEU rezervor - cilindru.

    Totul trebuie perfect facut pentru a fi utilizabil.

    unde vezi dumneata viitorul hidrogenului in viitorul transportului de persoane?

    poate ma insel, dar viitorul H este deja apus.
    5 3
  • Qwerty
    Corect. Hidrogenul a fost viitorul. Are numai dezavantaje. Pe langa ce sa enuntat mai sus as mai adauga ca arde cu flacara invizibila, altereaza structura metalelor si le face casante si pline de crapaturi microscopice, nu are miros deci nu ti dai seama cand scapa, e ineficient (are nevoie de transport), e scump de produs.
    7 2
  • La fel se spunea si acum 10-15 ani despre electrice, ca nu vor avea nici o sansa. Important este sa se schimbe mentalitatile si sa se vadă concret avantajele masinilor pe hidrogen. Orice început este extrem de greu. Dar daca pe langaToyota vor mai veni si altii cu masini pe hidrogen, perceptia fata de aceste masini s-ar putea schimba in bine. Asta ar duce mai departe la niste beneficii pentru clienti si dezvoltarea retelelor de alimentare.
    E greu sa preconizezi ce se va intampla peste 10 ani. Pentru ca in ultimii 10 s-au întâmplat niste lucruri la care nimeni nu se astepta. Deci faptul ca zic americanii... americanii zic multe. Sa nu uitam ca au fost primii in faliment când a venit criza peste ei. Desi erau undeva f sus.
    7 2
  • Qwerty
    Hidrogenul a fost viitorul in mintea mea ingusta de meltean care o arde pe motoare diesel . Frustrarea ma cuprinde adanc. In curand in marile capitale si orase Europene nu voi mai putea intra cu masina pe motorina sa ascul manele la maxim . Urat asa !
    3 10
  • @Laucalin
    Pe langa Toyota, singurii care vor mai venii cu masini pe hidrogen vor fii cei de la Honda si cei de la Nissan, adica tot din curtea ''nipona''. Restul nici nu viseaza la asa ceva. Costa multi bani, iar cum nemtii sunt bolnavi dupa bani, nici vorba. Mai bine baga un soft pe o masina non-euro si TADAM : o transforma brusc intr-una Euro 6. Mentalitate germana tata.
    3 8
  • qwerty
    @11.05.2016, 12:30, felicitari pentru glumita. Ar fi mers niste contra-argumente. Dar ce sa-i faci... asta e nivelul tau.
    5 0
  • bmw si testarea
    bmw testa masini cu H din 200o pe seria 7...

    nu zice nimic? de ce tace?
    3 3
  • Pentru ca a rămas la stadiul de concept. Iar de acolo si pana la productia de serie, e cale luuuunga. Dar pe de alta parte, s-au axat pe altceva: hibrizi, electrice, dezvoltarea de motoare diesel si motoare pe benzina cu doua sau trei turbine.
    Deci ce a facut BMW, a fost sa arate ca, cel putin teoretic, se poate si cu hidrogen.
    3 0
  • VozWagist
    Prostii, viitorul este NUCLEAR.
    Cel mai bun randament , perpetuum mobile, ce mai...........si ecologic, fara FUM, Noxe, CO2, etc. Fara trucuri legate de consum. Ai cumparat masina si te tine "bateria" o viata intreaga
    Bine, mai cad niste dinti / par in timpul condusului, dar in schimb ajungi la destinatie fara nevoia de realimentare.
    Accidentele rutiere vor fi , in schimb, destul de periculoase.
    2 0
  • @bmw si testarea, de fapt testau serii 7 cu hidrogen de prin '80. In anii 2000 aveau deja 6 sau 9 (nu mai tine minte) recorduri mondiale in directia asta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru