Deși vedem tot mai multe mașini cu zero emisii pe șosele, mai trebuie să treacă puțin timp pentru ca ele să devină, peste tot, o normalitate. Iar aici ne referim inclusiv la costurile și durata unei reparații.
Potrivit celor mai recente date, în prezent nu există foarte multe ateliere de reparații independente (în traducere liberă, cele de la "colțul blocului") care să repare mașini cu zero emisii. În cazul acestora, manopera este mult mai mică față de reprezentanțe sau față de service-urile de tip franciză.
Chiar dacă are mai puține piese în mișcare, comparativ cu o termică, reparația unei electrice implică mai multe riscuri, iar atelierele de reparații independente trebuie să facă investiții pentru a le preveni.
INVESTIȚII SERIOASE PENTRU MODERNIZARE
Spre exemplu, în Italia, un service independent ar trebui să investească circa 30.000 de euro în echipamentele necesare pentru reparația unei mașini electrice. Iar proprietarii de astfel de service-uri nu doresc, cel puțin momentan, să investească aceste sume.
De asemenea, la nivelul întregii lumi, există o penurie de electricieni auto.
Studiile arată că, în SUA, ar trebui să existe 80.000 de astfel de specialiști până în 2031.În același timp, în Marea Britanie, 20% dintre electricienii auto din prezent au fost instruiți pentru a repara mașinile cu zero emisii, dar doar 1% ar putea să facă mai mult decât o revizie de bază.
În consecință, spun specialiștii, service-urile de tip franciză vor crește prețurile pentru reparații, iar timpii de așteptare vor fi mai mari.
Numele mari din industrie încearcă, la rândul lor, diverse metode. Spre exemplu, Tesla intenționează să instruiască tehnicieni încă de pe băncile colegiilor din SUA.
Totodată, britanicii de la IMI vor să obțină de la autorități circa 15 milioane de lire sterline pentru modernizarea atelierelor independente, astfel încât să poată repara mașini cu zero emisii.
via Carscoops
On topic, problema e ca masinile electrice nu se repara ca cele clasice, trebuie niste echipamente speciale, oricum imi e mila de cine are masina electrica si se strica ceva la ea cat nu e in garantie
estimez sub 10% din mecanici oameni ca lumea, pregatiti dpdv tehnic, cu care te poti intelege si care isi pot respecta cuvantul, basca astora chiar le poti lasa masina pe mana si ai incredere ca e in siguranta si lucreaza la ea intocmai. restul de 90% e format din amatori si impostori. repet, asta la reprezentante, ca la serviceurile particulare procentele sunt apocaliptice 2+98.
eu am o vorba care mereu mi se confirma: doar 10% din populatie, nu doar in cazul romaniei, dar in special in cazul romaniei, sunt oameni ok. restul lepadaturi si cvasi-lepadaturi. scuze daca suna mai dur decat maimutele lui @Banditos
A sunat grosolan, dar nu e. Asa cum a observat @@pipo de la 13:12 faceam referire la afaficii din ateliere/service. Profesionsitii adevarati nu se vor supara o secunda pentru ce am spus, doar maimutele. Alea pe care le gasesti in orice domeniu. Apropos, am facut inclusiv munca de jos, roaba si lopata. Stiu ce vorbesc.
Mai degrabă gibonetul își cumpără un produs neservisabil, pe o piață fără infrastructură de încărcare.
A fost in articol prin presa acum câteva zile pe aceeași temă, cam târziu pentru AM și nu este un caz izolat. Este clar o problemă si ca orice întreprinzător (pe banii lui), n-o să investească in echipamente si școlarizare fără a avea șansa de a-și recupera investiția.
Momentan Electricele sunt in majoritate in perioada de garanție, iar întreținerea lor este o mare provocare chiar si pentru producători.
O să mai dureze… cine si-a luat electrică și-a asumat aceasta situație. La fie si la cele ICE pot sa apăra situații similare la modele de nișă.
Nu văd nimic special si neașteptat… nici măcar nu este o știre.
Cei ce repară masini sunt ca noi si dintre noi… la fel ca si cei din “conducere”.
PS Banditos… nu-i vorba ca ai fost dur. Cred ca ești o persoană inteligentă (punctele de vedere diferite sunt altceva) si știi ca așa ceva nu se face… nu-i același lucru cu a “vorbi” cu unul de pe aici.
Dacă 10% dintre mecanici sunt ok, capabili, la mașinile cu ardere internă, ce procente prevezi pentru specialiști în repararea electricelor și cam in ce perioadă s-ar forma aceștia ?
@Dutz, e identificarea intrata in vocabularul colocvial. Atat.
ca sa il completez putin pe prietenul @inexorabil ...
am avut si eu un golf IV, fabricat in 2001, benzina, 2.000 cmc ...
au fost ceva probleme electrice pe acolo, aveam un "check engine" care nu voia sa se stinga nici chiar dupa reo 2-3 vizite pe la reprezentanta vw !!! ca sa nu vorbesc de alte garaje "de la coltul blocului" pe unde am umblat ...
apoi, ma intreb cum vor fi serviciile de intretinere-reparatii-diagnosticare la cazul concret vw ...
ei - cel putin in cazul meu - nu au fost - in 2010 - capabili sa imi rezolve problema la o masina produsa in 2001 !
cum vor reusi sa rezolve probleme mult mai complexe la masinile electrice ?
parca anul trecut am vazut ceva tarife la reprezentanta la hyundai ... daca la motoarele pe combustie tariful era 120.00 $/h, la cele electrice era parca de 140 $/h ...
din ce-am vazut/auzit/cetit, pe la Tesla e cel mai sigur deocamdata ... dar si la ei se cam asteapta la rind ... nu au destui tehnicieni macar ca am vazut ca fac angajari la greu, cel putin in zona noastra ...
drumuri bune tuturor !
prin urmare, situatia va fi favorabila posesorilor de masini electrice: nu doar ca vor fi suficienti tehnicieni pentru a se ocupa de masinile electrice (in prezent 10% din vanzari sunt masini electrice sau electrificate intr-o masura mai mare sau mai mica, insa procentul lor raportat la parcul auto existent este mult mai mic, probabil sub 2%) dar marele avantaj e ca astia sunt exact cei care presteaza cea mai inalta calitate.
asa ca, dane, daca si tu vrei sa fii pregatit pentru viitor, fie incepi de pe-acum sa-ti adaptezi sortimentul produselor pe care le vinzi la taraba ta ca sa incluzi si repere specifice masinilor electrice (desi nu vad ce ar putea fi, in afara de cateva antigeluri) fie te reprofilezi complet. bine, asta e cu bataie lunga, ca in tara asta recunoscuta ca groapa de gunoi auto a europei inca mai ai multa paine de mancat de pe urma iubitorilor de cotete fumegatoare care demult s-ar fi cerut casate.
Acum cativa ani mi-am actualizat harta sistemului de navigatie la o reprezentanta Mercedes din Austria. Dar initial cand am vorbit cu nenea ala de la reprezentanta, habar nu avea ca este diferenta intre sistemele de navigatie la un model C-Class W204 pre-facelift si facelift! Si bineinteles ca mi-a instalat o harta veche de 2 ani si am ajuns sa ma cert cu cei de la Mercedes.
Ce sa ne asteptam atunci cand vorbim de service la modelele electrice, daca nici o actualizare de harta nu sunt in stare?
Va fi jale! Sau poate este deja, dar se pune batista pe tambal!
Ca sa iti desenez si tie, "batista pe tambal" se refera la faptul ca deficientele si lipsa de suport/tehnicieni/mecanici pentru intretinerea masinilor electrice este aproape complet ascunsa pentru potentialii cumparatori de EV-uri.
Trendul este clar al producatorilor auto sa schimbe industria, si sa nu mai avem proprietate la nimic.
Cand un stop defect pune masina pe butuci complet.
Nu tine de masini electrice, ci pur si simplu asta e directia dorita de producatori, si daca noi consumatorii caci jurnalistii sunt deja c*rve ale producatorilor auto, platiti sa faca propaganda si sa vanda produsele (vezi testele automarket, toate numai de 4 si 5 stele, amazing super ultra) vom ajunge in viitor de tip cyberpunk, un viitor sumbru corporatist, unde viata ti-e dictata digital de diversi nenorociti, CEO si acoliti ai sai)
https://www.youtube.com/watch?v=w2rf4cZXYwg