Toyota 2000GT a fost lansată în 1965 la Salonul Auto de la Tokyo, fiind unul dintre primele automobile sport adevărate produse în Japonia. A durat însă aproape doi ani până modelul a fost introdus în producţia de serie. Aclamat de presa de specialitate a vremii şi fiind comparat cu Porsche 911 la capitolul dinamică, Toyota 2000GT avea să intre direct în cărţile de istorie. A fost un model produs într-un număr extrem de redus, ceea ce îl face astăzi extrem de valoros. Doar 351 de exemplare au fost produse în serie, toate fiind manufacturate în colaborare cu Yamaha între 1967 şi 1970.
DESIGN
Designul acestui model a rupt toate concepţiile despre cum trebuie să arate un automobil sport din anii '60 în Japonia. Fluid, cu forme rotunde, de o simplitate dezarmantă, designul modelului 2000GT a fost o revoluţie pentru Toyota. Când modelul a ajuns în Marea Britanie, a fost imediat comparat cu Jaguar E-Type, formele fluide fiind asemnătoare între cele două automobile de legendă. Este greu de spus cine este autorul formelor din designul modelului Toyota 2000GT. Albrecht Goertz, cel care a creat modele precum BMW 507 sau Datsun Z, este creditat pentru designul modelului Toyota. Însă compania japoneză îi atribuie acest merit unui tânăr designer japonez: Satoru Nozaki.
MOTOR
Inima modelului este, aşa cum evocă şi numele acestuia, un motor de 2.0 litri cu şase cilindri în linie care dezvolta 150 CP. Acest motor avea să fie folosit de numeroase modele din gama Toyota timp de 30 de ani. Trei carburatoare Solex asigurau combustibilul necesar pentru a aduce la viaţă acest propulsor clasic.
INTERIOR
Elegant, simplist, cu inserţii din lemn roşiatic. Cam aşa ar putea fi descris interiorul acestui automobil rarisim. Două cadrane mari sunt plasate în faţa celui de la volan, pe ele fiind indicate turaţiile motorului şi viteza de rulare.
Alte cinci mici cadrane sunt amplasate în partea superioară a consolei centrale pentru un look vintage, dar elegant.2000GT TARGA & CABRIO
Având doar două săptămâni la dispoziţie, acest lucru a fost imposibil de realizat, dar Toyota a recurs la o soluţie de avarie. Două coupe-uri stock au fost taiate rapid pentru a realiza o versiune Cabrio. Aceasta a fost folosită la filmările producţiei "You Only Live Twice", care este, paradoxal, singurul film din seria James Bond unde agentul 007 nu conduce: agentul Bond apare în modelul Toyota doar ca pasager. Producătorii filmului s-au mai confruntat cu o problemă. Actriţa Akiko Wakabayashi, interpreta personajului Aki, nu ştia să conducă, aşa că maşina a fost manevrată în film de doi piloţi de teste de la Toyota. Ca orice automobil pentru James Bond, 2000GT-ul din film a fost dotat cu gadgeturi specifice.
Dintre acestea menţionăm un minitelevizor, camere de luat vederi în spatele plăcuţelor de înmatriculare, sistem de comunicaţie şi sistem audio. Toyota 2000GT apare în total de şase minute în filmul din 1967, în ciuda faptului că iniţial s-au filmat mai multe scene care au căzut la montaj.
Versiunea 2000GT Targa a rămas la stadiul de proiect până în 1984. Un pasionat, pe numele său Ed Pessin din Culver City, California, a angajat firma Richard Billings din Los Angeles să construiască un singur exemplar din acest model după schiţele originale Toyota. Acest automobil unicat a fost vândut la licitaţie de către RM Auctions în octombrie 2010.
2000GT SHELBY
2000GT EV
Un proiect mai recent a implicat transformarea unui exemplar 2000GT în automobil electric. La începutul anului trecut a apărut ştirea că o companie din Japonia, numită Crazy Cars Project, a transformat o Toyota 2000GT în automobil cu propulsie electrică. Să modifici un exemplar atât de rar este un act ce frizează blasfemia, dar şi suficient de îndrăzneţ pentru a stârni curiozitatea pasionaţilor. Inginerii au înlocuit motorul termic de 2.0 litri cu şase cilindri cu un motor electric ce dezvoltă 161 CP. Un sistem de acumulatori de 35 kWh asigură curentul necesar, iar capota şi luneta au fost acoperite cu celule fotovoltaice pentru a contribui la încărcarea acumulatorilor.
Comentarii (4)