Sistemele de condus semi-autonom îți fac viața mai ușoară în spatele volanului, mai ales în situații monotone de condus (trafic bară la bară sau condus pe autostradă). Desigur, ca orice altă tehnologie, nu sunt infailibile.
Potrivit publicației New York Times, care citează date furnizate de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), în perioada 1 iulie 2021 - 15 mai 2022 au fost înregistrate 392 de accidente în care au fost implicate mașini care rulau semi-autonom.
Dintre acestea, în 273 au fost implicate modele Tesla care foloseau în acel moment funcția Autopilot sau sistemul Full-Self Driving. 90 de incidente sunt trecute în dreptul modelelor Honda, iar 10 în dreptul Subaru.
Mai mult, din 98 de incidente care s-au soldat cu rănirea unor persoane, în 11 dintre acestea a fost vorba despre răni serioase. 5 dintre incidentele în care au fost implicate mașinile Tesla au fost fatale pentru unul dintre pasageri.
Potrivit unui reprezentant NHTSA, aceste date nu sunt foarte concludente, având în vedere că pe șoselele din SUA circulă aproximativ 830.000 de mașini Tesla echipate cu Autopilot.
Potrivit unui ordin emis de autoritățile din SUA, producătorii de automobile sunt obligați să raporteze orice accident în care sunt implicate mașini care în acel moment aveau activat un sistem de condus semi-autonom de nivel 2 sau mai mare.
via Engadget
Corect însă
"mașini care rulau semi-autonom, implicate în 392 de accidente în perioada 1 iulie 2021 - 15 mai 2022"
Cate accidente la cate masini clasice? Cat %?
Informatiile astea ar fi relevante.
392 in "doar" 10 luni, pare dramatic, dar s-ar putea sa fie de fapt o veste foarte buna cu privire la viitor...
Cine răspunde in caz ca cineva moare?
Vrea cineva sa omoare pe cineva si să meargă la închisoare pentru un asemenea motiv?
Dacă sunt accidentat de o mașină a cărui șofer scapă fără probleme dar nu este la fel in mașina mea și îmi spune ca era pe semi autonom la ce ma ajută?
Îmi plac Gadget-urile si evoluția, dar sub nici o formă așa ceva nu ar trebui sa existe…. totuși nu se poate compara mașina cu avionul. Sunt prea multe necunoscute si variabile pe drumuri, plus pregătirea si responsabilitate șoferilor.
Am așa ceva la mașina și nu mai folosesc. De 2 ori era sa ma bage in șanț si o data sub un camion (eram la mijlocul tir-ului), toate pe autostrada. Cred ca pilot automat adaptiv cu menținerea benzii este cam maximul ce se poate în mașini si nu că tehnologic nu ar fi posibil ci din cauza altor factori.
Şi câte accidente la mia de maşini non autonome au avut pe aceiaşi perioada X ?
Atunci am vedea poate vreo 0,564 accidente la mie pe an la maşinile autonome / Tesla gen iar doar aşa ca idee.... doar accidentele mortale în SUA sunt vreo 37.000 pe an, 2,35 milioane non mortale... deci un 11,75 la mie (fără să socotim accidentele fără vătămare!!)
Aşa că Tesla autopilot sunt mult mai sigure decât non autonome.
De vreo 20 de ori mai sigure.