Masina viitorului te va tine de vorba la drum lung
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O echipa de profesori de la renumita universitate Stanford are in grija un proiect al carui scop este dezvoltarea sistemelor de comunicare ale masinilor din viitorul apropiat.
Astfel, Clifford Nass, conducatorul echipei de cercetatori, sustine ca masinile din viitorul nu foarte indepartat vor fi capabile sa stie daca dupa virajul care se iveste in fata se afla o masina care depaseste pe sensul tau de mers sau daca poti tu depasi fiindca in fata nu exista nicio masina care sa se apropie.
Partea proasta a acestor sisteme va fi faptul ca ele vor preleva, in acelasi timp, informatii vitale din mers (viteza medie, stil de condus, reactii, preferinte la volan), urmand ca firma de asigurare sa stie exact cu cine are de a face atunci cand incheie o polita. "Compania de asigurari va putea spune: 'Ati parcat in spatii interzise. Va vom ridica pretul politei' sau 'Ati mers constant cu 160 de kilometri pe ora. Riscul de accident in cazul dumneavoastra este mare'. E vorba de o problema sociala, pana la urma.", spun dezvoltatorii proiectului.
Printre celelalte capabilitati ale masinilor viitorului se numara faptul ca softurile iti vor spune foarte usor unde poti sa mananci o pizza sau sa vezi un film si daca dai de aglomeratie pe alte strazi pe care trebuie sa mergi spre casa de la serviciu. Mai mult, o mare parte a proiectului se concentreaza pe posibilitatea de a te transforma intr-un sofer mai fericit si cu o conduita mai sigura. Pentru asta, sistemul va monitoriza tonul vocii tale, expresiile faciale si va monitoriza presiunea sangelui pentru ca vocea care te va ghida pe parcursul drumului sa se muleze pe ceea ce simti in acel moment. "Am facut studii in care am utilizat o voce cu diferite tonuri in diferite conditii si am reusit sa aflam ca rata accidentelor in cazul unui sofer furios scade cu 15% prin simpla schimbare a tonului vocii care il insoteste pe acesta la drum lung", sustine conducatorul proiectului.
Printre caracteristicile practice ale masinii viitorului se numara si faptul ca iti va putea spune exact consumul in functie de viteza si ca iti va putea explica modul in care poti sa faci economie de combustibil.
"Sa spunem ca apesi prea tare pedala de acceleratie cand pleci de la semafor. Masina iti va spune sa o iei mai usor, pentru ca poti sa faci economie de combustibil in acest mod. Ce se intampla insa daca faci acelasi lucru la urmatoarele stopuri? Va trebui sa negociezi cu masina proprie", incheie Clifford Nass.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Si sa vorbeasca cu mine...daca as avea un buton de volum, sigur ar fi tot timpul pe minim...
Daca vor sa dezvolte asa ceva, nu cred ca va avea mare succes...pai tre sa fii fraier ca sa iti cumperi o masina care sa te streseze tot timpul...si unde e placerea condusului???
Bai carnatilor, pardon bai fratilor ... da chiar nu putem sa punem picioru'n prag ?
eu am pe mijloc st. o maneta pt stanga si dreapta si e Semiautomata. ma costat cam mult proiectul dar merita... si are si control viteza automat....in caz ca merg cu 50 pe ora apas un buton si merge constant cu 50 pe ora si nu trebuie sa apas acceleratia....pur si simplu iau piciorul de pe acceleratie si ambreaj si ramane programata la 50 pe ora ....pana dezactivez eu....adica pana apas din nou pe buton..... Id-ul meu de mess. antonyo20usa
Majoritatea dintre voi sunteti nesimtiti in trafic dintr-un singur motiv: numarul mare de autototurisme. Daca am avea un sistem care sa permite o fluidizare a traficului atunci nu ati mai fi nervosi.
Un alt punct forte al masinii este acela ca poate conversa cu tine si nu cred ca o sa o faca la un nivel de stres. Nimanui nu ii convine sa fie stresat la volan. Daca o sa fie si electrica cu atat mai bine.
Spune cineva de placerea de a conduce; pentru respectivul poate sa conduca de placere si pe circuit. Condusul nu este de placere este de nevoie.
"De placere" este sa stai intr-un aer curat si intr-un mediu sanatos.
Bine ca nu sunt toti ca el.
Eu de exemplu am masina si o las acasa si merg 45 de min la lucru desi cu masina ar fi un drum de 10 min.
Bafta si eu cu siguranta o sa imi cumpar, evident numa sa fie la un pret acceptabil.
Eco, cand o sa ai tu bani de masina aia o sa aiba copii tai vreo 70 de ani. E cam prototip asa in caz ca nu ai observat. Voi chair nu pricepeti ca nu se paote pune problema sa fie la noi asa ceva in viitorul apropiat? Ce se zicea de anul 2000? ca o sa fie masini care o sa zboare si tralal lululu...ei bine masinile tot pe asfalt merg si tot petrol consuma in mare parte. Asa ca lasati SF-urile si coborati cu picioarele pe pamant.
sper sa ajunga la performantele mustangului din film:D:)) .. pt cei care nu au vazut filmul...vil recomand
Sa stam linistiti totusi: pe langa faptul ca noi suntem cu 100 de ani in urma lor, cand va fi masina asta pregatita de fabricatia in serie nu va mai exista petrol demult! :))