Masina pe aer a devenit realitate la Geneva

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 09.03.2009
Compania franceza MDI a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un automobil ecologic care functioneaza cu aer comprimat.

Salonul Auto de la Geneva a gazduit numeroase modele ecologice, alimentate cu combustibili alternativi. Printre aceste modele s-a aflat si MDI AirPod, alimentat cu aer. AirPod a fost creat de compania franceza MDI si poate parcurge 220 kilometri cu un singur rezervor de aer comprimat. Vehiculul cu trei roti emite zero emisii pe intreaga durata de functionare. Pentru a conduce acest vehicul nu este necesar un permis, deoarece AirPod nu poate depasi viteza de 45 km/h.

Rezervorul de aer comprimat poate fi reumplut cu ajutorul unui compresor alimentat de la priza, sau prin intermediul unei statii speciale de incarcare. Daca soferul decide sa incarce rezervorul cu ajutorul unei prize electrice, vehiculul va folosi compresorul de la bord pentru a reumple rezervorul cu aer comprimat. Aceasta incarcare dureaza opt ore, deoarece compresorul este de dimenisiuni mici. Incarcarea la o statie speciala dureaza doar doua minute, deoarece aceasta statie ofera aer comprimat la presiune mare, lucru imposibil de obtinut de la un compresor de dimensiuni reduse.

Companiile aeriene Air France si KLM vor demara in decursul lunii mai un program pilot de testare al noului AirPod, la bazele lor din Paris si Amsterdam. In luna decembrie a acestui an compania franceza MDI va derula inca un program pilot de testare, ce va avea loc in Nisa.

Modelul este neobisnuit nu numai din cauza sistemului de propulsie, ci si prin comenzi.

Directia este comandata prin intermediul unui joystick, iar usile se deschid din fata in spate. Cele doua scaune care gazduiesc pasagerii sunt amplasate cu fata inspre partea posterioara a vehiculului si pot fi inlocuite cu bagaje. MDI AirPod rezolva principala problema a vehiculelor electice, prin eliminarea bateriilor.

Pretul acestui model va fi de circa 6.000 euro. Compania franceza MDI lucreaza deja la urmatorul model, care va avea patru roti si va fi disponibil in versiune cabrio. OneFlowAIR cabrio va functiona si el cu ajutorul aerului comprimat, dar va putea arde combustibili conventionali pentru a isi mari autonomia.

Via | Jalopnik

Comentarii (15)

  • abia acum ati aflat??
    Abia acum ati aflat de proiectul asta??? eu am vazut un documentar despre el pe Discovery Channel acum un an
    0 0
  • E si mai veche?
    E si mai veche "noutatea". Acum doi ani ffirma mama din Franta cauta reseleri.
    0 0
  • raduku
    Masina ???
    Sa fim seriosi ..modelul nu cred ca se poate numi masina.
    Este un simplu carucior carosat , actionat de un motor cu aer comprimat. Ar fi fost interesant daca butelia s-ar putea incarca si din mers.
    In rest ar trebui sa cam umble la design - este prea inalt , ce se presupune ca se calatoreste si in picioare ?
    0 0
  • Spellcheck
    Serios... pt a 1000 oara... gasiti-va si voi odata un program de spellcheck: "care gaduiesc pasagerii", "avea patru rori"
    0 0
  • aTo, proiect e una si realitate (productie pentru end user) e alta.
    personal, ideea mi se pare excelenta pentru oras. poate ar fi fost indicat sa monteze si un panou solar care sa actioneze compresorul ala cand masina sta in soare.
    0 0
  • asa
    Tot francezii ! Felicitari ! Cum apare imi iau !
    0 0
  • Alex, primele masini cu aer comprimat au fost produse la inceputul secolului 20 in Marea Britanie, nicidecum in Franta. Pe de alta parte, primul care si-a imaginat o astfel de masina a fost un francez cu o imaginatie care inca mai impresioneaza pe nume Jules Verne.
    0 0
  • Nu se merge in picioare
    Se intra si cu caruciorul. A fost conceputa pentru persoane cu handicap locomotor
    ia mai dati si voi un "search" pe google.
    0 0
  • raduku
    ptr. volvo
    Da este posibil sa ai dreptate , dar atunci fata de celelalte produse MDI care pot fi studiate pe Google, AutoMarket cred ca nu s-a orientat prea bine.
    0 0
  • sunshine64sm
    Combustibili ecologici...
    ...si daca tot veni vorba de ecologisme, masinuta asta poate functiona si cu biogaz ? pentru ca atuncea ar fi o masina cu multe "vinturi"...
    0 0
  • Ideea e jalnic de veche si apartine unui spaniol.
    Tehnologia se numeste CAT(compressed air technology) si a fost de mult pusa in practica de acest spaniol pe CityCAT si multe altele. Dar cum se intampla in ziua de azi, devine celebru cel care fura ideea si are mai multi bani pentru a o pune in practica.
    Shame on you, francezule!!!!
    0 0
  • florin
    curiozitate
    as fi curios daca sar circula cu asa ceva ce siguranta are pasagerul daca se urca prin fata la un impact frontal ?
    0 0
  • Bucurestiul se exclude
    cu bicicleta cum ar fi? Masina asta este pentru soferi civilizati si pentru participanti la trafic civilizati. Destinatia ei (in afara ca e doar un urban-car) va fi si mai mult restransa pentru cartiere sau orase in care traficul este redus la maximum.
    0 0
  • Comparatie
    Cred k daca pui masinutza asta langa un Hummer H2 ai avea senzatia ca ai in fata un chiuaua langa un pitbull. Te-ai cam face de cacao cu toata tehnologia lor. Old school man....old school!
    0 0
  • raduku
    Si alte modele
    MDI are modele mult mai adaptate circulatiei urbane actuale, decat modelul prezentat aici. Se poate vedea si pe Google.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru