Masina lui Hitler-cea mai scumpa din lume
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
12 milioane de dolari pentru cea mai scumpa masina din lume: Auto Union D-type 485 din 1939, comandata de Adolf Hitler.
Cea mai cunoscuta casa de licitatii din lume, Christie's, va organiza in luna februarie la Paris o licitatie menita sa rupa recordul mondial al celei mai scumpe masini vandute vreodata.
Specialistii auto de la Christie's, in frunte cu Rupert Banner, vor scoate la licitatie modelul Auto Union D-type 485, masina de curse comandata de Adolf Hitler. Actualul record este detinut de modelul Bugatti Type 41 Royale Sports Coupe vandut pe data de 19 noiembrie 1987 cu incredibila suma de 11 milioane de dolari. Discutand in termenii valoarii dolarului de acum 20 de ani, putem spune ca acea masina a stabilit un record greu de doborat vreodata. Baietii de la Christie's sustin ca pretul pornire a licitatiei va fi de 12 milioane de dolari, iar putinele exemplare care mai exista nu vor fi o problema pentru reusita licitatiei.
De ce masina lui Hitler? Venirea la putere a lui Adolf Hitler in 1933 a determinat un val de schimbari radicale in Germania. O tara cu o mare traditie in tehnica si tehnologie, Germania se afla intr-o degringolada care avea sa se schimbe rapid in urma ambitiilor dictatorului. Hitler a cerut o masina de curse invincibila pe circuite si de neegalat din punct de vedere tehnologic si a oferit 500.000 de marci pentru construirea ei. De construirea unei astfel de masini s-au aratat interesati mai multi contructori, printre care si cei de la Mercedes-Benz, dar cel care a reusit sa preia proiectul a fost marele Ferdinand Porsche. Porsche, inginer la acea data in cadrul Auto Union (astazi Audi), a demarat acest proiect si a reusit sa scoata o masina de curse revolutionara si foarte performanta in 1939, modelul D-type.
Motorul V12 de 3.0 litri care dezvolta 485 de cai si este montat pe partea din spate putea duce masina la o viteza de aproape 300 km/h, lucru extraodinar in conditiile in care standardele de siguranta erau practic inexistente. O alta inovatie a fost folosirea suspensiilor independente pe fiecare roata. Invazia Poloniei si inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial nu au putut sa faca o legenda din D-type in marile grand-prix-uri europene, dar a avut un interes major pentru inamicii Germaniei. In buna lor traditie, trupele rusesti au furat aceasta masina la terminarea razboiului si au dus-o in URSS unde a fost dezasamblata si studiata atent pentru aflarea tuturor secretelor tehnice ale sale. In ciuda timpului scurt, masina a reusit sa castige doua curse si sa stabileasca recorduri de viteza batute abia cateva decenii mai tarziu. Majoritatea modelelor D-type nu au supravietuit razboiului, masina scoasa la licitatie fiind descoperita in 1990 pe teritoriul Ucrainei de astazi.
Rupert Banner, directorul auto de la Christie's, a declarat: ”Vanzarile de masini clasice au avut un succes incredibil in Franta. Din 2002, am vandut masini clasice in valoare de peste 61 de milioane de dolari”. Aceste declaratii ne fac sa credem ca in februarie Auto Union D-type 485 va deveni cea mai scumpa masina vanduta vreodata. Pretul la care a ajuns acest vehicul tine, desigur, de numarul redus de exemplare existente, de importanta ei tehnologica pentru anul 1939 si mai ales de legatura ei cu Adolf Hitler.
Specialistii auto de la Christie's, in frunte cu Rupert Banner, vor scoate la licitatie modelul Auto Union D-type 485, masina de curse comandata de Adolf Hitler. Actualul record este detinut de modelul Bugatti Type 41 Royale Sports Coupe vandut pe data de 19 noiembrie 1987 cu incredibila suma de 11 milioane de dolari. Discutand in termenii valoarii dolarului de acum 20 de ani, putem spune ca acea masina a stabilit un record greu de doborat vreodata. Baietii de la Christie's sustin ca pretul pornire a licitatiei va fi de 12 milioane de dolari, iar putinele exemplare care mai exista nu vor fi o problema pentru reusita licitatiei.
De ce masina lui Hitler? Venirea la putere a lui Adolf Hitler in 1933 a determinat un val de schimbari radicale in Germania. O tara cu o mare traditie in tehnica si tehnologie, Germania se afla intr-o degringolada care avea sa se schimbe rapid in urma ambitiilor dictatorului. Hitler a cerut o masina de curse invincibila pe circuite si de neegalat din punct de vedere tehnologic si a oferit 500.000 de marci pentru construirea ei. De construirea unei astfel de masini s-au aratat interesati mai multi contructori, printre care si cei de la Mercedes-Benz, dar cel care a reusit sa preia proiectul a fost marele Ferdinand Porsche. Porsche, inginer la acea data in cadrul Auto Union (astazi Audi), a demarat acest proiect si a reusit sa scoata o masina de curse revolutionara si foarte performanta in 1939, modelul D-type.
Motorul V12 de 3.0 litri care dezvolta 485 de cai si este montat pe partea din spate putea duce masina la o viteza de aproape 300 km/h, lucru extraodinar in conditiile in care standardele de siguranta erau practic inexistente. O alta inovatie a fost folosirea suspensiilor independente pe fiecare roata. Invazia Poloniei si inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial nu au putut sa faca o legenda din D-type in marile grand-prix-uri europene, dar a avut un interes major pentru inamicii Germaniei. In buna lor traditie, trupele rusesti au furat aceasta masina la terminarea razboiului si au dus-o in URSS unde a fost dezasamblata si studiata atent pentru aflarea tuturor secretelor tehnice ale sale. In ciuda timpului scurt, masina a reusit sa castige doua curse si sa stabileasca recorduri de viteza batute abia cateva decenii mai tarziu. Majoritatea modelelor D-type nu au supravietuit razboiului, masina scoasa la licitatie fiind descoperita in 1990 pe teritoriul Ucrainei de astazi.
Rupert Banner, directorul auto de la Christie's, a declarat: ”Vanzarile de masini clasice au avut un succes incredibil in Franta. Din 2002, am vandut masini clasice in valoare de peste 61 de milioane de dolari”. Aceste declaratii ne fac sa credem ca in februarie Auto Union D-type 485 va deveni cea mai scumpa masina vanduta vreodata. Pretul la care a ajuns acest vehicul tine, desigur, de numarul redus de exemplare existente, de importanta ei tehnologica pentru anul 1939 si mai ales de legatura ei cu Adolf Hitler.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din General
-
Producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. (22.11)
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
5000 de cai????????
Cit despre acest exemplar , expus catre licitatie este absolut superb . Daca Leonardo Da Vinci ar fi trait in zilele noatre cu siguranta ar fi realizat o capodopera dupa acesta opera de arta !
Pretul la care se va vinde acest unicat nu este reprezentativ . Cu siguranta masina va ajunge in vreo colectie particulare si cu greu va mai putea fi vazuta de oamenii simpli ca noi , asa ca bucurati-va fratilor cit mai aveti ocazia si savurati momentul ! Nu uitati sa va salvati poza ... Nu se stie dar peste ani si poza va putea valora ceva ! Nu oricine va avea o poza cu mesina de curse a lui Hitler !